Legyen vagy ne legyen 30 kilométeres sebességkorlátozás a városokban? Óriási a vita a rendelkezésről Olaszországban

Matteo Salvini ellenzi a 30 kilométeres sebességkorlátozás bevezetését az olasz városokban, ennek elég hevesen hangot is adott.

Matteo Salvini olasz közlekedési és infrastrukturális miniszter indokolatlannak és károsnak nevezte a 30 kilométeres sebességkorlátozás általánossá tételét városokban, miután Bolognában a polgármester majdnem az egész városra vonatkozóan bevezette azt.

Minisztériuma közleményt adott ki szombaton arról, hogy kész rendelettel felülírni a polgármester lépését, ugyanis egyensúlyt akarnak teremteni a biztonság és az ésszerűség között.

A városokban előírt ötven kilométeres sebességhatár további csökkentése a balesetveszélyes közlekedési pontokon indokolt, de nem általánosan, mert kevés előnnyel jár, és csak "bosszantja" az autósokat

– szögezte le a minisztérium. Bologna polgármestere, Francesco Lepore kedden az olasz városvezetők közül elsőként vezette be a 30 kilométeres sebességkorlátozást, amely alól csak a főútvonalak kivételek. A rendőrség ott ezt követően naponta több tucatnyi bírságot szabott ki a gyorshajtókra. Az intézkedés miatt pénteken utcai demonstráció volt a városban.

Salvini szintén pénteken a közösségi oldalán egy videóban gúnyt űzött a polgármester döntéséből. "Francesco Lepore érvényt akar szerezni a madarak azon jogának, hogy csicsergésüket ne nyomja el járműzaj, de nem veszi figyelembe több százezer, munkába igyekvő vagy járművel dolgozó ember jogát. Nem a környezetvédelmet szolgálja, ha megbírságolnak valakit azért, mert óránként 36 kilométeres sebességgel halad" – mondta a miniszter.

Lepore szerint viszont a minisztérium korábbi előírásai, valamint az Egészségügyi Világszervezet (WHO) és az ENSZ is a városi sebességcsökkentést sürgetik a halálos közúti balesetek csökkentésére.

(Fotók: Unsplash)

olaszország | salvini | tüntetés | sebességkorlátozás | bologna

FOLYTASD EZZEL

Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva

Sulciová Silvia interjú

Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Ilyen a „havas mindfulness”, avagy 5+1 út a belső békéhez télen
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom