Telt házas programokkal valósult meg a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) által negyedik alkalommal megrendezett 360 Design Budapest. A regionális dizájnkiállítás minden eddiginél nagyobb szelekcióval tért vissza 2023. október 17. és 22. között: az Adria-palotában több mint kétszáz tárgyat tekinthettek meg az érdeklődők, több mint hatvan hazai és régiós dizájner és művész munkáját. Minden szék megtelt Rossana Orlandi programjain és az olasz prémium dizájnmárkák panelbeszélgetésén, népszerűek voltak a Meet the Designer és az exkluzív tárlatvezetések is.
A megújult koncepcióval és programokkal ez alkalommal is sikert aratott a korábbi években számos elismeréssel kitüntetett 360 Design Budapest a magyar és régiós kreatívipar iránt érdeklődők körében. Közel négyezer látogató tekintette meg az Adria-palotában a regionális dizájnkiállítást, ahol több mint hatvan alkotó, köztük tizennégy régiós márka és tizenöt feltörekvő tehetség mutatkozott be. A fokozott érdeklődést mutatja, hogy a helyszínre érkezők mellett több mint 700 ezer felhasználót ért el az esemény Facebook- és Instagram-csatornája az esemény hetében.
A 360 Design Budapest mostanra a CEE országokban egyedülálló programsorozattá fejlődött, amelyen study tour keretében nemzetközi újságírók is részt vettek 2023-ban. A cseh Dolce Vita, az olasz Elle Decor és Interni Magazine és az amerikai FamilyStyle US újságírói a dizájn mellett a fővárosi életérzésből, kultúrából és gasztronómiából is ízelítőt kaptak.
2023-ban kibővült a kiállítás koncepciója, a formatervezők mellett ipar- és képzőművészek, továbbá gyártók is megjelentek a kiállítótérben. Bonta Gáspárral, a 360 Design Budapest kurátorával közös munka eredményeképp egy különleges installációs tér elevenedett meg az Adria-palotában.
Az Art Market Budapesttel, immár harmadik éve sikeres együttműködés keretében, ezúttal ismét közös szakmai nappal és kerekasztal-beszélgetéssel készültek a szervezők. Az Inside Art / Building on Art Hungary szakmai nap mellett egy további egyedülálló élményben lehetett részük a Budapesten közlekedőknek: a kettes villamos vonalán dizájnvillamossal utazhattak az Art Market Budapest és a 360 Design Budapest helyszínei között.
Népszerűek voltak a látogatók körében a kiállítás edukatív célú programjai, amelyek telt házzal zajlottak. Rengetegen érkeztek az angol és magyar nyelvű exkluzív tárlatvezetésekre, hogy a közismert személyek kapcsolódását megismerjék a kiállított tárgyakhoz. A programsorozat kiemelt vendégeként Rossana Orlandi két programra várta az érdeklődőket: a design LAB curated by Rossana Orlandi keretében a gyártó-tervező párosok prezentációján megteltek az ülőhelyek, akárcsak a fiatal célközönségnek szánt Kreatív Párbeszéd alatt, ahol a világhírű kurátor több évtizedes szakmai tapasztalatairól mesélt.
A pénteki napon egy kibővült kerekasztal-beszélgetés keretében, a kulturális örökség szerepéről a dizájn területén osztotta meg tapasztalatait az 6AM:Glassworks egyik alapítója, a milánói NM3 dizájnstúdió társalapítója, valamint a Dimore, Nilufar és a 6:AM értékesítési képviselője. Éltek a lehetőséggel a látogatók, hogy találkozzanak kiállítókkal, a Meet the Designer és Meet the Manufacturers eseményeken.
Idén először különböző, partnerek által megvalósított side eventek csatlakoztak a dizájnkiállítás programjához, amelyek hozzájárultak ahhoz, hogy még szélesebb körhöz jusson el a hazai és regionális kortárs dizájn híre. A Független Iparművészeti Kortárs Szalon (FIKSZ) például hétvégi dizájnvásárt rendezett, amelyen több mint negyven élvonalbeli hazai iparművész alkotásából vásárolhattak a látogatók, közvetlenül a művészektől. A Virág Judit Galéria szervezésében egy egyedülálló lehetőség nyílt a Zsolnay-tárlat megtekintésére. A most látható kiállítás anyagában a legismertebb szecessziós és art deco stílusban készült vázák, virágtartó edények és dísztálak kaptak helyet. Az olasz tervezőpáros, Edoardo Pandolfo és Francesco Palù, a 6:AM Glassworks alapítóinak munkáit Magyarországon először mutatta be a Code Showroom a 360 Design Budapest keretében.
Az MDDÜ több magyar és nemzetközi szervezettel együttműködésben hozta létre idei programját, amely különböző dimenziókban szemléltette Közép-Európa kulturális gazdagságát a kreatíviparágán belül.
(Fotók: HFDA / The Sparkle Content)
A cikk létrejöttét támogatta a Magyar Divat & Design Ügynökség.
dizájn | hirdetés | dizájnkiállítás | Magyar Divat & Design Ügynökség | kiállítás
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!