A kemping gázfőző használata

A kempingezés élménye magában hordozza a természet közelségét, a friss levegőt és a szabadság érzését. Azonban sokan tartanak attól, hogy a szabadban való ételkészítés túl bonyolult vagy nehéz. A kemping gázfőzők azonban egyszerű és praktikus megoldást nyújtanak, amelyekkel a szabad ég alatt is finom ételeket varázsolhatunk akár pillanatok alatt, ráadásul segítségükkel nem kell lemondanunk akkor sem a főtt ételekről, amikor éppen a civilizációtól távol vagyunk.

Miért érdemes kemping gázfőzőt venni?

Aki szokott kempingezni az már nagy valószínüséggel beruházott egyre, akinek még nincs az jó eséllyel el sem tudja képzelni, hogy mire jó egy kemping gázfőző. Pedig rendkívül hasznos útitárs a kempingezés, túrázás során, mutatjuk miért!

• Kényelem és praktikum: A kemping gázfőzők könnyen hordozhatóak, gyorsan üzembe helyezhetők és használatuk is rendkívül egyszerű. Nem kell tűzrakással, fa vagy más éghető anyag gyűjtésével bajlódni. Csak egy gázpalack és a főző szükséges, és máris készülhet a reggeli kávé vagy az esti vacsora.
  • Gyors és hatékony: A gázfőzők gyorsan melegítenek, így percek alatt forralhatunk vizet vagy süthetünk, főzhetünk meg egy egyszerű ételt. Ez különösen fontos, ha egy hosszú túra után fáradtan érünk a táborhelyre, és gyorsan szeretnénk egy meleg ételt.
  • Élelem a szabadban is: Amikor akár több napig túrázunk, akkor különösen fontos, de egyébként is érdemes arra figyelni, hogy minden nap legyen lehetőségünk valamiféle főtt étel fogyasztására. Egy több napos túra során ez az extra erőfeszítés miatt még fontosabb, a kemping gázfőző pont ezt a célt szolgálja.
  • Biztonságos: A modern kemping gázfőzők biztonságosak, stabil lábakkal rendelkeznek, és szabályozható lángjuknak köszönhetően kevésbé veszélyesek, mint a nyílt tűz. Emellett a tűzrakás tilos lehet bizonyos területeken, míg a gázfőző használata engedélyezett.

Milyen ételeket készíthetünk könnyedén?

A kemping gázfőzők sokoldalúságuknak köszönhetően szinte bármilyen étel elkészítésére alkalmasak, persze gyakran törekednek az egyszerűségre a természet kedvelők, hiszen arra ritkán alkalmas egy kemping gázfőző, hogy órákon át rotyogjon benne a húsleves. Íme néhány egyszerű és finom étel ötlet, amit bárhol könnyen elkészíthetünk:

Reggeli

Zabkása gyümölcsökkel: Gyorsan forraljunk vizet vagy tejet, adjunk hozzá zabpelyhet, majd keverjünk bele friss vagy szárított gyümölcsöket és egy kis mézet. Rendkívül tápláló reggeli egy egész napos túra előtt

Tojásrántotta: Kevés olajon süssük meg a felvert tojást, amit zöldségekkel, sonkával vagy sajttal is gazdagíthatunk.

Ebéd/Vacsora:

Tésztás ételek: Forraljunk vizet, főzzük meg kedvenc tésztánkat, majd keverjük össze egy gyorsan elkészíthető szósszal, például paradicsommal és bazsalikommal.

Grillezett hús vagy zöldség: Egy kis serpenyőben grillezhetünk csirkemellet, kolbászt vagy zöldségeket, mint például paprikát, cukkinit és padlizsánt.

Levesek: Konzervleveseket is gyorsan felmelegíthetünk, vagy akár egy friss zöldségleves is könnyedén elkészíthető.

Miért éri meg jobban a szabadban főzni, mint magunkkal vinni otthonról élelmet?

Miért főznék a természetbe, amikor az macerás, valahonnan be kell szerezni a hozzávalókat és még a kemping gázfőző cipelése is extra terhet jelent, ráadásul a főzésre is időt kell szánni – gondolhatnánk, azonban több érv szól a szabadtéri főzőcskézés mellett.

• Frissesség és íz: A frissen készített ételek mindig finomabbak és egészségesebbek, mint az előre elkészített vagy csomagolt ételek. A természetben, a friss levegőn még ízletesebbé válnak az ételek.
  • Élmény: A szabadban való főzés különleges élményt nyújt. A tábortűz mellett ülve, a természet hangjait hallgatva, a saját készítésű étel fogyasztása felejthetetlen pillanatokat okoz.
  • Rugalmasság: Ha magunkkal visszük a kemping gázfőzőt, akkor bármikor és bárhol készíthetünk ételt, nincs szükségünk hűtőszekrényre vagy egyéb tárolási megoldásokra, ami különösen hasznos hosszabb túrák során.

Ami azonban a legfontosabb, hogy számtalan étel nyers formában jóval tovább eláll (például a zab is), mintha előre elkészítenénk, így valójában nem csak tápanyag dúsabb étkezésre nyílik lehetőség, hanem egyáltalán arra, hogy akár több napot is a szabadban töltsünk.

(Szponzorált tartalom)

pr

Hat fantasztikus hely Horvátországban, amit ősszel meg kell nézni

Mutatós beltéri kőburkolatok otthonunkban

Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”