Alexander the Guest néven, február végén indult az a YouTube-csatorna, amely a világ legexkluzívabb, három Michelin-csillagos éttermeibe enged betekintést és azonnal megtalálta a közönségét: az eddig megjelent tizennyolc videó több mint hétmillió megtekintésnél jár, a csatornára több mint 120 ezren iratkoztak fel, a legfrissebb epizód pedig Esztergomot is feltette a világ gasztrotérképére.
Unikális tartalmával, professzionális minőségével azonnal közönségkedvenc lett a februárban indult YouTube-csatorna, ami egy különleges, három Michelin-csillagos utazásra invitálja a nézőt, aki a főszereplővel együtt élheti át a nem mindennapi kulináris élményt. A csatornát egy magyar üzletember, az esztergomi 42 Restaurant társtulajdonosa, Varga Sándor indította, aki a százezredik feliratkozó apropóján az egyik leggyakoribb kérdésre válaszolva a legfrissebb epizódban saját éttermét értékelte ugyanolyan őszinteséggel, ahogyan azt a csatorna követői tőle már megszokhatták.
Az Alexander the Guest YouTube csatorna célja, hogy bemutassa a csúcsgasztronómia világát, a csillagok mögötti elkötelezettséget, komoly munkát és nem utolsó sorban élményt, inspirációt, információt adjon a gasztronómia iránt érdeklődőknek.
– Számos olyan szakmai visszajelzés érkezett három Michelin-csillagos étteremben dolgozó séfektől, hogy korábban még senki nem foglalkozott ilyen minőségben és mélységben a három Michelin-csillagos éttermek világával. A kirobbanó siker, az óriási támogatás a kommentelők részéről szintén örömteli meglepetés volt – az első epizódtól kezdve szinte egy emberként szurkolnak a csatorna sikerének, azóta pedig egy valódi közösség formálódott a projekt körül. Jó érzés, hogy megoszthatom a szenvedélyt, ami évek óta hajt – mondta Varga Sándor hozzátéve, hogy az utóbbi két hónapban már minden étteremben felismerték Szingapúrtól kezdve Limán át, Sanghajban, Oslóban és New York-ban is, a Daily Mail brit napilap online kiadása pedig az elsők között készített interjút vele.
A nézők között vannak, akik rendszeresen látogatják ezeket az éttermeket és inspirációt keresnek. Akadnak, akik még csak most ismerkednek ezzel az érdekes világgal. Vannak laikusok, akik élményt keresnek, és szakemberek, akik számára az információ jelenti az értéket, sőt egy olyan extrém történetről is tudunk, amikor a három csillagos Frantzén Sanghajban nyíló testvéréttermének megnyitása előtt befektetői prezentációhoz használták a videókat. A Michelin Guide évről évre összegyűjti a legjobb helyeket, de ilyen részletesen, ráadásul egy helyen ezelőtt még senki nem mutatta be a három Michelin-csillagos éttermeket.
Őszinte vélemény
A fine dining – és különösen a három Michelin-csillagos éttermek – kapcsán az egyik leggyakoribb kérdés, hogy vajon megéri-e az árát, hiszen egy-egy látogatás nagyjából ezer eurónál (375 ezer forintnál) kezdődik két fő részére, ami egy jobb borpárt választva akár a többszöröse is lehet. A korábban megszokott étteremkritikákhoz képest a csatorna az egész élményt vizsgálja, hiszen a kifinomult ételek mellett a show része a fogadás, az enteriőr, az eszközök, a kommunikáció és a ritkán elérhető bortételek is, amelyekből a világon csak pár darab van és máshol nem is lehetne kóstolni, plusz a történet is – van olyan étterem, ahol külön “történetmesélő” mondja el a degusztációs menü fogásait.
– Szakmai oldalról is nagyon érdekes, hogyan áll össze egy étterem, hogy milyen audiovizuális eszközökkel, milyen stílusban, milyen kommunikációval tálalják az élményt. A top ligában sem minden tökéletes, azt gondolom, úgy lesz teljes a kép, ha a mérleg mindkét oldalát vizsgáljuk, méghozzá a vendég szemszögéből. A három csillagba nagyon sok minden nem fér bele, ami felett máshol szemet hunynánk – mondja Sándor. – Természetesen mindezt a legnagyobb tisztelet és elismerés mellett tesszük, megmutatva a csillagok mögötti elkötelezettséget és komoly munkát – teszi hozzá.
Az Alexander the Guest csatorna indulása óta számos étterem hívta Sándort,
aki viszont egy dologhoz ragaszkodik: minden látogatás után fizet, hiszen így maradhat hiteles az értékelés.
Ezekbe az éttermekbe viszont asztalt foglalni sem egyszerű, így ebben az egyben hajlandó elfogadni a segítséget.
Válasz a leggyakoribb kérdésre: 42 Restaurant
A videók alatt lévő több ezer komment mutatja, hogy a csatorna valóban megtalálta a gasztronómiára nyitott, minőséget és különleges élményeket kereső közönséget, akik rendre visszatértek ugyanahhoz a kérdéshez: mikor következik a saját étterem? A százezredik feliratkozó apropóján ezért megjelent egy különleges epizód, amelyet egy nap alatt több mint százezren láttak.
– Két dolgot tartottam nagyon fontosnak a 42 Restaurant epizódjával kapcsolatban: az egyik, hogy Esztergomot és Magyarország történetét is mutassuk be egy igényes közösségnek, a másik pedig, hogy hiteles maradjon a csatorna, azaz ugyanolyan őszinteséggel beszéljek az esetleges hibákról vagy fejlesztendő területekről – árulta el Sándor. – Meggyőződésem, hogy a bátorság, a kíváncsiság, a fejlődés iránti folyamatos vágy tart frissen embert és étlapot egyaránt, ezért a tavaly kapott Michelin-csillag mellett nagyon büszke vagyok arra, hogy idén éttermünk kapta a Dining Guide Év Innovatív Konyhája különdíjat is. Ha valaki ismer minket, tudja, hogy lételemünk a folyamatos újítás.
Alexander the Guest | gasztronómia | 42 | varga sándor | hűrom csillag
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!