A japán Arabica láncnak 218 üzlete van világszerte, és nemrég Budapsten, a Király utcában is megnyitották egy egységüket.
Kenneth Shoji alapító így írt az Arabicáról:
"Nekem igazán minden nap szükségem van egy csodálatos csésze kávéra. Ezért alapítottam az % Arabicát. Hogy a lehető legjobb kávét készítsem, Kölcsönt vettem fel, és vásároltam egy kávéfarmot Hawaii-on. Elkezdtem zöld kávébabbal kereskedni a világ minden tájáról, és egy japán pörkölőgép kizárólagos exportőre lettem, valamint a világ egyik legjobb eszpresszógépének forgalmazója. Aztán 2014 szeptemberében megnyitottam a zászlóshajó üzletemet Kiotóban, Japánban.
Az álmunk az, hogy az Arabica a világ minél több különleges országában és kultúrájában szárba szökkenjen, hogy „láthassuk a világot a kávén keresztül”. Csak egyszer élünk, ezért fedezzük fel a világot, amelyben élünk, tűzzünk ki célokat, és élvezzük az együtt töltött időt egy csodálatos csésze kávé mellett.”
Az üzlethelyiség kétségkívűl gyönyörű lett:
Európában a régióban először Budapesten nyitottak üzletet, és amúgy a kontinensen sincs sok Arabica: Angliában van három üzletük, és egy-egy Törökországban és Franciaországban.
kávézó | japán | arabica | kávé
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!