Az olasz divat startup, a Cap_able olyan kötött ruhakollekciót dobott piacra, amely védi viselőjének biometrikus adatait anélkül, hogy el kellene takarnia az arcát.
A Manifesto Collection névre keresztelt ruházat mesterséges intelligencia algoritmusai által kifejlesztett mintákat tartalmaz, amelyek megvédik viselőjük arcát, és
ahelyett, hogy felfedné kilétüket, állatokként azonosítja őket.
A Cap_able úgy tervezte a ruházat mintáit, hogy az valós időben meg tudja téveszteni az arcfelismerő szoftvert. A ruhákat viselő személyeket így a szoftver vagy nem ismeri fel, vagy olyan állatokként azonosítja őket, amelyeknek a mintázatát az öltözékbe ágyazták.
A Cap_able alapítói, Rachele Didero és Federica Busani, kilenc hónapos kutatás és fejlesztőmunka után alkották meg a kollekciót.
A tervezők elmondása szerint a kollekcióval az volt a céljuk, hogy felhívják a figyelmet a biometrikus adatokra, a magánéletéhez való jogra, amely világszerte az emberek nagy részét érinti.
Didero és Busani úgy gondolja, hogy
az arcban rejlő információkat ugyanúgy kell kezelni, mint a DNS-ből és az ujjlenyomatokból származó adatokat,
egyúttal párbeszédet is kezdeményeznek az arcfelismerő kamerák nem etikus használata elleni védelemről.
Nem ez az első hasonló innováció, amelyek az arc biometrikus adatait védenék. Sara Sallam dizájner arcékszerekkel védené az embereket a térfigyelő kameráktól, Ewa Nowak pedig olyan maszkot fejlesztett ki, amely a kamerák számára észlelhetetlenné teszi viselőjének arcát.
(Forrás: Dezeen, fotók: Cap_able)
ruha | pulóver | kollekció | divat | mesterséges intelligenciaRitmus, ha elkap – Ezeken a kihagyhatatlan Bartók Tavasz-programokon el fog
A Chanel hihetetlenül elegáns új kollekcióját Kristen Stewart ragyogja be

Mi a közös Rio de Janeiróban, egy alig ismert horvát luxus menedékben, és egy hotellé alakított New York-i reptéri terminálban? Mindet bemutatjuk a Roadster legfrissebb számában! Ezeken kívül találkozunk a világ egyik legnevesebb dizájnerével, Jaime Hayonnal, bemutatunk hat remek hazai kabinházat és kiderítjük, hol lehet jó vermutot inni Magyarországon. Ezzel még nincs vége, ugyanis elmentünk Provence-ba és kipróbáltuk az új 7-es BMW-t, Svédországban pedog a Toyota RAV4-et. Egy asztalhoz ültettük Péterfy Bori rocksztárt, Gerendai Károly kultmogult, Szabó Simon színészt, Molnár S. Szonja kurátort és Tombor Zoltán fotográfust, és kifaggattuk őket Budapesthez fűződő érzelmeikről. Elmeséljük milyen Marokkó egyik feltörekvő szörfmekkája, Taghazout, és benézünk a főváros új dizájnhoteljébe, a Verno House-ba is. Megszólaltatjuk még Kertész Attila képzőművészt, Sivák Zsófit, a Heves-megyei kocsmák Robert Capáját, és még Puzsér Róbert is tollat ragadott a kedvünkért. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!