Az Amadeus utazási technológiai vállalat azokra a tényezőkre világított rá, amelyek véleménye szerint nagy szerepet kapnak jövőre az utazásaink alakításában.
Mint Daniel Batchelor, a cég globális vállalati marketingért, kommunikációért és társadalmi felelősségért felelős alelnöke elmondta, míg korábban az utazási trendeket a technológiának a közlekedési eszközök fejlesztésére gyakorolt hatása határozta meg, most már máson van a hangsúly, például azon, hogy az egyes fejlesztések hogyan csökkenthetik az ökológiai lábnyomunkat, hogyan segíthetik az emberi kapcsolatokat és a társadalmi felelősségvállalást.
A legfontosabb trendek között pedig a cég szerint a virtuális utazás, a biometrikus azonosítás vagy a távmunka lehetőségét találjuk, amelyek átalakíthatják az utazási szokásokat.
Az Amadeus szerint például a metaverzum, újfajta utazási irodaként működve megváltoztathatja az utazáshoz való viszonyunkat: behatóbb kulturális tapasztalatokban részesülhetünk az online térben, de lehetőségünk lesz kipróbálni is egy-egy élményt még a vásárlás előtt.
Szintén fontos szerepet jósolnak az utazásokban a biometrikus fizetési szolgáltatásoknak, amelyek jól jöhetnek például vonat- vagy repülőjegyek vásárlásánál, a fedélzeti menü megrendelésénél vagy a szállodai kijelentkezésnél.
Trenddé kezd válni a kis csomaggal való utazás, nemcsak a fapados légitársaságok csomagköltségei miatt, hanem azért is, mert az utazók egyre tudatosabbá válnak szén-dioxid-kibocsátásokkal kapcsolatban.
Erre az igényre a szállodák és üdülőhelyek is válaszolnak azzal, hogy a nagyobb tárgyakat, például sportfelszereléseket ki lehet bérelni náluk.
Ahogyan egyre több vállalat kínál távmunkalehetőséget, növekszik a digitális nomádok száma is, akiket különféle vízumokkal és ösztönzőkkel bátorítanak az egyes országok. Az üzleti utazások során ugyanakkor megpróbálják összehangolni a különböző céges részlegek csapatépítőit, hogy a különböző területen dolgozók így is erősíthessék a kapcsolataikat egymással.
Az idei évet ezek a trendek határozták meg, a jövőben pedig egyre nagyobb lehet az igény az ilyen élményekre.
(Forrás: Travel Pulse, képek: Getty Images)
biometrikus | távmunka | trendek | virtuális valóság | technológia | trend
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!