Kultúrsokk és nosztalgia: ezek lesznek a 2023-as év utazási trendjei

32 országból több mint 24 ezer fő vett részt a booking.com közvélemény-kutatásában, amely szerint kalandvágy és retroláz utalja az utazók fantáziáit.

A felmérés szerint az utazók 58 százaléka szeretne „kilépni a komfortzónájából” jövőre, ami a válaszadók 40 százaléka szerint„teljes kultúrsokkot” jelent, míg 47 százalék megelégszik azzal, ha a sajátjától eltérő kulturális élményekkel és nyelvvel rendelkező úti célon nyaralhat, és 24 százalék szeretne kevésbé ismert városokba eljutni.

Mint Arjan Dijk, a platform senior alelnöke és marketing igazgatója elmondta, "a globális bizonytalanságok közepette az utazók olyan menedéket keresnek, ami kimozdítja őket a saját valóságukból."

Az utazók 68 százaléka mindenesetre optimistább a jövő év utazásaival kapcsolatban, mint amilyen tavaly volt, és 57 százalék szeretne „lekapcsolni a hálózatról”, 54 százalék viszont wi-fi tekintetében nem hajlandó a kompromisszumra. Míg az utazók harmada szeretne „visszatalálni az alapokhoz”, mások az időben tekintenének vissza: az emberek 84 százaléka vágyik „nosztalgikus” utazásra.

Ennek megfelelően egyre népszerűbbek a különböző korszakok stílusát megelevenítő szálláshelyek, és a cég jóslata szerint

nőni fog a '80-as és '90-es évek népszerű úti céljaira, például a montenegrói Budvába vagy a többek között retró karácsonyi vására miatt kedvelt olaszországi Bolzanóba induló utazók száma.

Ugyanakkor az egészségturizmusról sem kell elfeledkeznünk, a válaszadók 41 százalékát vonzzák a meditatív kiruccanások, míg 29 százalék keresi a nyugalmat csendes elvonulásokon. Sokan reménykednek abban is, hogy a cégük üzleti utakat szervez, az Egyesült Királyságban dolgozó munkavállalóknak a 40 százaléka tartaná jó ötletnek, ha a munkaadók a távmunkával megspórolt pénzt vállalati utazásokra fordítanák.

Budva

Ugyanakkor a megélhetési költségek növekedése is hatással van az utazási tervekre, a brit utazók fele próbál spórolni például
azzal, hogy a főszezonon kívül utazik, illetve hosszabb útvonalakat választ, míg 53 százalék foglal jó előre, bízva abban, hogy így jobb ajánlatot kap. 38 százalék ugyanakkor azt is bevallotta, hogy a nyaralás alatt jobban költekezik, mint a hétköznapokban.

Idén négy fontos trend határozta meg az utazásokat, és ezek voltak a legfelkapottabb úti célok a Pinterest szerint.

(Forrás: Euronews, képek: Getty Images)

trendek | nosztalgia | 2023 | booking.com | utazási trendek

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom