32 országból több mint 24 ezer fő vett részt a booking.com közvélemény-kutatásában, amely szerint kalandvágy és retroláz utalja az utazók fantáziáit.
A felmérés szerint az utazók 58 százaléka szeretne „kilépni a komfortzónájából” jövőre, ami a válaszadók 40 százaléka szerint„teljes kultúrsokkot” jelent, míg 47 százalék megelégszik azzal, ha a sajátjától eltérő kulturális élményekkel és nyelvvel rendelkező úti célon nyaralhat, és 24 százalék szeretne kevésbé ismert városokba eljutni.
Mint Arjan Dijk, a platform senior alelnöke és marketing igazgatója elmondta, "a globális bizonytalanságok közepette az utazók olyan menedéket keresnek, ami kimozdítja őket a saját valóságukból."
Az utazók 68 százaléka mindenesetre optimistább a jövő év utazásaival kapcsolatban, mint amilyen tavaly volt, és 57 százalék szeretne „lekapcsolni a hálózatról”, 54 százalék viszont wi-fi tekintetében nem hajlandó a kompromisszumra. Míg az utazók harmada szeretne „visszatalálni az alapokhoz”, mások az időben tekintenének vissza: az emberek 84 százaléka vágyik „nosztalgikus” utazásra.
Ennek megfelelően egyre népszerűbbek a különböző korszakok stílusát megelevenítő szálláshelyek, és a cég jóslata szerint
nőni fog a '80-as és '90-es évek népszerű úti céljaira, például a montenegrói Budvába vagy a többek között retró karácsonyi vására miatt kedvelt olaszországi Bolzanóba induló utazók száma.
Ugyanakkor az egészségturizmusról sem kell elfeledkeznünk, a válaszadók 41 százalékát vonzzák a meditatív kiruccanások, míg 29 százalék keresi a nyugalmat csendes elvonulásokon. Sokan reménykednek abban is, hogy a cégük üzleti utakat szervez, az Egyesült Királyságban dolgozó munkavállalóknak a 40 százaléka tartaná jó ötletnek, ha a munkaadók a távmunkával megspórolt pénzt vállalati utazásokra fordítanák.
Ugyanakkor a megélhetési költségek növekedése is hatással van az utazási tervekre, a brit utazók fele próbál spórolni például
azzal, hogy a főszezonon kívül utazik, illetve hosszabb útvonalakat választ, míg 53 százalék foglal jó előre, bízva abban, hogy így jobb ajánlatot kap. 38 százalék ugyanakkor azt is bevallotta, hogy a nyaralás alatt jobban költekezik, mint a hétköznapokban.
Idén négy fontos trend határozta meg az utazásokat, és ezek voltak a legfelkapottabb úti célok a Pinterest szerint.
(Forrás: Euronews, képek: Getty Images)
trendek | utazás | retro | utazási trendek | 2023 | nosztalgia
A modern luxus nyomában a Range Roverrel
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!