Close
Megnéznéd a Niagara-vízesést az Eiffel-torony tetejéről nyolcszáz forintért?

Megnéznéd a Niagara-vízesést az Eiffel-torony tetejéről nyolcszáz forintért?

A világ leglátogatottabb nevezetességeinek otthont adó virtuális szpot hamarosan már két euróért (nyolcszáz forintért) fogadhatja a látogatókat.

A “kiberturizmus” most a legújabb ötlet, amit a metaverzumba költöztetnének. A virtuális valóságot (VR) már használják az üdülőhelyek a leendő látogatók meggyőzésére, reményeik szerint pedig a klasszikus utazási költségek és belépődíjak eltörlésével az árak töredékéért válnának elérhetővé a metaverzumban a világ csodái. A VR City a metaverzumban lenne otthon, és olyan nevezetességeket gyűjtene össze, mint a Niagara-vízesés vagy például a kínai nagy fal.

“A cél itt az, hogy leküzdjük a hagyományos interakciós akadályokat, mint az idő és a tér” – mondja Kamran Choudhary, a BCB digitális eszközökkel kereskedő szolgáltatás szakértője. “Mindez lehetővé teszi az érdeklődők számára, hogy olyan alternatív utazási élményeket és szolgáltatásokat éljenek át, melyek a hagyományos eszközökkel esetleg nem voltak elérhetők”.

A virtuális valóság a turizmus jövője?

A nagyágyúk közül a Delta Air Lines, a Hilton Worldwide Holdings és a Qatar Airways mind belevágtak már a VR-turizmusba, míg az élményközpontú üdülőhelyek egyik kiemelkedő szereplője, Disneyland VR-attrakciókat kínál. Léteznek kenyai szafarik, maldív-szigetei sznorkelezések és németországi kirándulások a Balti-tenger partvidékén is, amiket az ipar “ügyféléhes” és világjárványtól sújtott tagjai ajánlanak. Az ehhez hasonló megoldások elméletileg komoly nyereséget jelenthetnek.

Elemzők becslése szerint ha a VR City megépülne, közel 3,5 billió eurót érne a  kriptovaluta piacon. Az építkezés okos gazdasági döntés lehet, mert a metaverzumban most alacsonyak a költségek.

Vajon a turisták értékelni fogják a metaverzumot?

A virtuális valóságban használható attrakciók értékesítésének ötletét Cannes az év elején már megpróbálta. A francia Riviéra partján fekvő város júniusban olyan ikonikus turistacélpontokat árverezett el NFT-ként, mint a Croisette és a Palais des Festivals, melyeket a vevők a metaverzumban üzletként vagy szórakozóhelyként működtethetnek.

A virtuális város hozadéka óriási lehet: előrejelzések szerint évente 70 millió látogatót várnak a tényleges nevezetességek jelenlegi látogatottsága alapján. A Niagara-vízesés évente 13 millió turistát vonz, a kínai nagy fal 10 milliót, a Tádzs Mahal, az Eiffel-torony és a Colosseum, amelyek szintén felbukkannak a VR Cityben, egyenként hat-nyolc milliót.

Bár a látogatók valóban rengeteg költséget megspórolhatnak, ha “elutaznak” VR Citybe, de a valóságot biztosan nem érhetik utol.

Még nem tudni, az NFT-őrület velünk marad vagy kifullad, ám bármi is lesz a történet vége, egy bizonyos: az NFT-k átalakítják, ahogyan a tulajdonról, a műkereskedelemről, és magáról a művészetről gondolkodunk. Hogy a Roadster is hozzátegye a magáét a technológiai innováció történetéhez, egy úttörő kollaborációt indított útjára. Első alkalommal kerül NFT alkotás magyar sajtótermék címlapjára, ez a mű Weiler Péter erre a célra készített Kefirszünet a metaverzumban című műve, ami a Roadster március 16-án megjelent nyomtatott kiadásának címlapján látható.

(Forrás: EuroNews, fotók: Getty Images, Unsplash)

VR city | virtuális valóság | világhírű | látnivalók | metaverzum

FOLYTASD EZZEL

Egy uszoda megkérdezte a vendégeket, hogy hajlandók-e otthon zuhanyozni

Ennél halloweenibb hangulatú szállást keresve sem találnánk az Airbnb-n

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram