Milyen automatizációs lehetőségek adottak a B2B értékesítés eredményességének és hatékonyságának a növelése céljából? Illetve mire lehet szükség ahhoz, hogy ezeket a célokat sikerüljön is elérni?
A cikkben erre a kérdéscsoportra fogjuk megadni a részletes választ, remélhetőleg megvilágítva a B2B sales automatizálásában rejlő komoly potenciált.
Így kezelhetők a B2B értékesítési feladatai mindig időben és elmaradás nélkül
Legyünk őszinték, mára az idő faktor az egyik legfontosabb tényezővé vált abból a szempontból, hogy egy-egy érdeklődőből sikerül-e ügyfelet formálni. Ha nem történik meg időben a lead kezelése, akkor az illető könnyen elmehet vásárlás nélkül.
Ebben segíthet az, ha a B2B értékesítésért felelős munkatársak mindegyike olyan szoftverben dolgozik, amely nem engedi a szükséges teendőkről való megfeledkezést. Például úgy, hogy névre szóló, határidővel ellátott teendőket rendel az adott értékesítőhöz.
Hogy ne kelljen sokáig keresgélni egy megfelelő szoftver vagy rendszer után, most segítünk a megoldásban. A modern CRM rendszerek azok, amelyekkel kivitelezhető az ilyesfajta átlátható és automatizált működés.
A CRM hozzáadott értéke a B2B értékesítés hatékony menedzselésében
Akár kimenő hívásról, akár beérkező telefonról van szó egy-egy érdeklődő esetében, a sales eredményességének esélyét nagyban növeli, ha minden szükséges információ egyetlen egy helyen érhető el. Vagyis a sales területért felelős kolléga pikk-pakk utána tud nézni, miről beszéltetek az adott érdeklődővel, illetve mik voltak a kifogások az értékesítési folyamat során. Ez az extra informáltság komoly segítség.
Ahogyan a marketing automatizálás során a MiniCRM által generált B2B értékesítési riportok is. Egy-egy ilyen tematikus riport segítségével rögvest nyomon követhető a marketing csatornák eredményessége, az új érdeklődők számának alakulása, valamint az árbevétel alakulása egyes időszakok és az értékesítők alapján.
A B2B értékesítés automatizálásának lehetőségei CRM segítségével
Hogyha automatizmusokkal is szívesen megtámogatnád és hatékonyabbá formálnád a B2B sales folyamatokat, akkor például beállíthatsz személyre szabott e-maileket, sms-eket és teendőket.
Sőt, ezzel együtt a kiküldött árajánlatokhoz kapcsolódó utánkövetés teendői, vagy alternatívaként az előmelegítő e-mail marketing kampányok is ide sorolhatók. Emellett pedig az elveszett érdeklődő kérdőív, illetve a beragadt érdeklődő eszkalálás szintén olyan feladatok lehetnek, amelyeknek az automatizálása szintlépést jelenthet a B2B sales eredményeit tekintve.
Vagyis nem is érdemes tovább magyarázni, mennyire komoly potenciál rejlik a B2B értékesítés automatizálására vonatkozó törekvésekben. Pláne akkor, ha a megvalósításhoz felhasználóbarát CRM rendszer használata történik.
(Szponzorált tartalom)
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
![](https://roadster.hu/uploads/2024/12/roadster-18-promo.jpg)
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!