Close
Egy menő iroda közösséget teremt, és az elkötelezettséget is növeli

Egy menő iroda közösséget teremt, és az elkötelezettséget is növeli

Több mint 160 nevezővel, 12 kategóriával elindult Az Év Irodája verseny, amely mára a műfaj Pinterestjévé nőtte ki magát. A legújabb trendekről Fodor Dániel főszervezővel beszélgettünk.

Idén 163 nevezés érkezett Az Év Irodája versenyre, ezekből kerülnek majd ki 2018 díjnyertes irodakialakításai, fejlesztései. Tavaly is hasonló mennyiségű nevezés érkezett, de „minden évben változnak a kategóriák, hogy lekövessük a piac változásait – fogalmazott a Roadsternek Fodor Dániel, a verseny főszervezője. – Idén például először hirdettük meg Az Év Proptech Megoldása kategóriát, ahol olyan startupokat, innovatív szolgáltatásokat vagy termékeket keresünk, amelyek az ingatlanpiac digitalizálódását segítik, és az okos irodák terjedését.”

A legtetszetősebb irodák, közösségi terek és ingatlanfejlesztések kiválasztására közönségszavazás indult, ami január közepéig tart.

A verseny és az ehhez kapcsolódó rendezvények nemcsak a legfrissebb irodatrendekre mutatnak rá, de a hazai cégek ezeket a munkaerőhiány megoldásával kapcsolatos tapasztalatcsere fórumaként is használják.

Az Év Irodája Verseny az elmúlt kilenc évben a legjobb munkahelyi minták igazi gyűjtőhelyévé vált,

ahonnan azok a bérlők, vállalatok meríthetnek inspirációt, amelyek új irodába költöznek, új munkakultúrát szeretnének megvalósítani, és akik a legjobb szakembereket szeretnék magukhoz csábítani, megtartani.

Ahogy Fodor fogalmazott, a verseny „mindenkit megihlet, de a bérlőktől van a legtöbb visszajelzés, hogy az év irodája oldal az elsődleges inspirációs forrásuk. Ez is a célunk, hogy az irodai Pinterestként tekintsenek ránk, ahol létező, magyar irodáktól tudnak ötleteket meríteni, és akár személyesen tanácsokat kérjenek más bérlőktől, akik már végigmentek ezen a folyamaton.”

A szakágban már alapvetés, hogy az Y és a Z generáció elcsábításának egyik kulcsa a menő iroda, de már jön az office branding is, amit „öt éven belül minden munkáltatónak meg kell tanulnia” – jelenti ki Az Év Irodája Verseny főszervezője. Miért is?

„Az office branding arról szól, hogyan jelenjen meg a vállalat márkája, a cég tevékenysége az irodában, a fizikális térben az iroda üzenheti, hogyan viszonyul a cég a munkavállalóihoz, milyen munkáltató is valójában.

Míg az employer branding magába foglalja a munkáltatói márkaépítés minden egyes területét, addig az office branding az irodára, az irodai szolgáltatásokra és a munkatársak fizikális jól(l)létére fókuszál, és támogatja az emberek közötti együttműködést, kommunikációt.”

Az irodapiac túllépett a mára közhelyessé vált csocsó, csúszda kettősön, mert „szuper, ha vannak ilyenek, de ha a vezető vagy a szervezet nem engedi ezek használatát, akkor ez csak kirakat. A közösségi terek, kávézók, pihenőszobák, otthonosabb környezet és az extra irodai szolgáltatások növelni tudják az elköteleződést.”

A munkaerő elcsábításához nem elég beszélni a menő irodáról,

több cég rövid videóban mutatja meg azt, már a hirdetésben. Vonzó lehet egy dizájnos fotófal, akár a brandelemek megjelenítésével, és hatékony az irodai életképek megosztása a közösségi médiában, amivel az irodát és a céges kultúrát egyszerre mutathatjuk be. Az irodába szervezett külsős programokkal a dolgozókon kívül mások is megismerhetik a környezetet, de a legfontosabb valódi tartalmat adni az irodának, hogy ne csak ott töltsük az időt, de közösséget is építsünk általa.

Bár a végleges döntést egy független, szakértői zsűri hozza meg, egy-egy nevező értékelésében a tízszázalékos súlyt képviselnek a közönség szavazatai is. Az irodai és dizájndíjakat 2019. február 20-án, az OfficeUP irodatrend konferencia keretében adják majd át, az ingatlanszakmai kategóriák győzteseit pedig február 21-én, a Real Estate Awards gálaesten.

Az irodapiac lendülete pedig 2019-ben is kitart majd. Rengeteg irodaház-fejlesztés készül majd el, amelyeket új cégek töltenek meg, ugyanakkor erősödik a bérlők igénye is a minőségi munkakörnyezetre.

„A költözési hullám mellett nagyon sok vállalat kezd felújításba, átalakításba – fogalmaz Fodor. – Egyre jobban törődnek a munkavállalóikkal, és befektetésként tekintenek az irodai környezetre. A dizájnirodák kialakítása mellett a technológiai változások és a proptech megoldások elterjedése is segíti majd, hogy élhetőbb munkakörnyezetben tudjunk dolgozni. Ez nemcsak a munkatársak elköteleződését és motivációját növeli, hanem a munkatársak és a cég hatékonyságát is.”

Close