Csak nálunk: itt van Európa egyedülálló túraversenyének aftermovie-ja!

Közel 1300 kilométeres táv, harminc óránál is több mért vezetés, lenyűgöző tájak, látványos járgánycsodák. Ez a maga nemében különleges Balkan Rally, ami egyszerre túraverseny és mozgó járműkiállítás. Az ötnapos autós-motoros kalandról egy mindenkit azonnal berántó kisfilm készült, amit a Roadsteren lehet először megnézni!

Nemcsak hegyeket, dombokat, kikötőket, szerpentineket, hidakat megörökítő szuperlátványos drónfelvételek, és elkapott emocionális pillanatok láthatók ebben az energiával teli összeállításban, hanem az itt-ott felbúgó motorhangok is abszolút autentikussá teszik a néhány perces felvételt, melynek végén csakis arra tudunk gondolni, milyen jó lehetett ezt a túrát résztvevőként megélni.

A mezőny egy nyáridéző forró őszi napon gyülekezett a Hotel Budapest parkolójában, hogy aztán öt nappal később már a Kotori-öbölnél hasítsa át a célszalagot. Harminc- és negyvenéves autók alkották a mezőny törzsét, amiből harminckét négykerekűt és öt kétkerekűt jegyzett a statisztikai lap, összességében pedig majdnem száz fő teljesítette a szakaszokat.

Az egyes rajtszámot a legöregebb gépjármű, egy 1959-es Austin Healey Sprite viselte, a legfiatalabb iparművészeti különlegesség, egy ’92-es Volkswagen Golf Cabrio volt, de végszóra befutott egy ’74-es BMW R90, a Balkan Rally motoros kategóriájának egyetlen veterán járműve is.

A versenyen – mivel végig közúton zajlik – természetesen nem az győzött, aki a leggyorsabban teljesítette az etapokat. Mindenki ezer ponttal indult neki a kihívásnak, melyből a szervezők akkor vontak le pontokat, ha az adott versenyző elhagyta az előre megszabott útvonalat, eltért az elvárt menetidőtől, vagy nem teljesítette az ellenőrzőpontokon kapott feladatokat. A tökéletes útvonalat egy aprólékos leírásból és a mellé adott térképszelvényekből, az optimális menetidőt pedig a verseny során kapott feladatokból kellett kisilabizálni, miközben fotókat is kellett készíteni egyes nevezetességekről, melyek elmulasztását komoly pontvesztéssel büntette a versenyszabályzat. Motoron neccesebb volt a helyzet, mert a kapott itinert, mely az útvonal részletes leírását tartalmazta, nyeregben nem lehetett vezetés közben tanulmányozni, muszáj volt kidolgozni valamilyen taktikát, hogy ne vesszen el végleg az ember.

Az első napon a csodás Káli-medencén keresztül érkeztek meg a versenyzők Keszthelyre, "természetesen" a Festetics-kastély udvarába, másnap pedig már átlépték a határt: Horvátországon át nyomták a pedált vagy húzták a gázkart egészen a boszniai Banja Lukáig, ahol egy városi sétán nyújtották ki az elgémberedett testrészeket. A napot a szálloda tetőteraszán megtartott közös vacsora zárta.

A következő reggel Szarajevó felé kanyarogtak, ahol a Fehér Erődnél hajthattak át a célon, pihenésképp az 1984-es téli olimpia bobpályáját nézték meg madártávlatból. Ezt követően a verseny talán legtechnikásabb etapja a bosnyák-montenegrói határtól a Durmitor-hegységet átszelve érte el Kolasint. Az útvonal egészen lenyűgöző volt: jobbra a felduzzasztott Piva valószerűtlenül türkizkék vize, balra meredek sziklafal festette meg, melyen itt-ott kivilágítatlan alagutak vágnak keresztül.

A mindent eldöntő utolsó szakaszt elképesztő tájak kísérték a Kotori-öbölig. A 2023-as Balkan Rally a Herceg Noviban található Lazure Hotel & Marina luxusszállodában egy gálavacsorával egybekötött díjátadóval zárult,

melyen motoros kategóriában testvérlapunk, a Player újságírója, Nagy Gergő vehette át az első helyért járó trófeát.

– Kétségem sincs afelől, hogy én vagyok a legkevésbé tapasztalt motoros, akinek a kanyargós részeken bőven a komfortzónáján kívül kellett hajtania, amikor megpróbálta tartani az iramot a többiekkel. A szerencse állhatott mellém, miközben én csak megpróbáltam a legtöbbet magamba szívni az utazás lenyűgöző látványosságaiból, és a maga teljességében megélni a verseny nyújtotta izgalmakat – mondta a győztes.

A Balkan Rally tehát ma még érdekesség és kuriózum, holnap vagy holnapután akár már Európa egyik legnagyobb presztízsű autós-motoros eseménye is lehet.

(Fotók: David Marvier, Guld Péter, Dömölky Dániel, Keszi Róbert, Teszáry Mátyás, Hollós-Zsiga Levente és Günther Tamás)

 

verseny | balkan rally | aftermovie | motoros | beszámoló | montenegró

FOLYTASD EZZEL

Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban

Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Rendeld meg a Roadster magazin 19. számát!

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa