Close
Mostantól akár Mona Lisát is ledarálhatjuk

Mostantól akár Mona Lisát is ledarálhatjuk

Banksy akciója, a Girl and Balloon festmény önledarálása túlmutat önmagán: a számtalan mém és utalás mellett a múzeummarketing igazgyöngyét is felszínre hozta.

Tíz dollárba kerül, és máris kifogyott a készletből az amszterdami Rijks Museum pofonegyszerű (ezért) zseniális mémje: az önmagát ledaráló képeslap. A sorozat neve Hello from Banksy, a tervezője Lesha Limonov, aki még egy, a kép ledarálásakor megjelenő kis üzenetre is gondolt.

Bár a képeslap rendelésénél a múzeum neve az üzenet, a gyakorlatban a vevő odaírhat bármit, amivel még jobban meglepheti a vélhetően amúgy is eléggé meglepett ajándékozottat.

Vajon Banksy töprengett egy hasonló üzeneten, de túl direktnek találta volna? Ezt talán sosem tudjuk meg, az viszont nyilvánvaló, hogy a Rijks csodás marketingfogást talált a mindent elsöprő mém ravasz továbbgondolásával, ami gyakorlatilag bármire kiterjeszti, és bárki számára elérhetővé teszi Banksy performanszát. Már ha újra lesz raktáron az instant klasszikus portéka.

Ez is érdekelhet:

Close