Ilyen lesz a közép-európai régió egyik legmeghatározóbb divateseménye Budapesten

A Magyar Divat & Design Ügynökség augusztus 28. és szeptember 3. között rendezi meg a régió egyik legfontosabb szakmai eseményét, a Budapest Central European Fashion Week-et (BCEFW). Megújuló szakmai koncepció, a regionális szerep erősítése és a Z generációra fókuszáló Fashion HUB az őszi rendezvény legfontosabb hívószavai. A BCEFW célja, hogy hidat képezzen a régiós országok között és kaput nyisson a tervezők számára a nemzetközi színtérre.

Immáron 12. alkalommal rendezi meg a Magyar Divat & Design Ügynökség a közép-európai régió egyik legmeghatározóbb divateseményét, amelynek a Millenáris épületei adnak otthont.

Szeptember 2-án és 3-án összesen harminckilenc márka kollekciója lesz látható, köztük huszonnégy magyar divattervező, továbbá ukrán, román, cseh, lengyel, szlovák és szerb tervezők mutatják be alkotásaikat. A BCEFW során még fontosabb szemponttá vált a hazaiak mellett a regionális márkák szereplése és ezt a nemzetközi sajtó, influenszerek és buyerek jelenléte is tovább erősíti. A régió elismert divatszakmai magazinjainak képviselői érkeznek a helyszínre, a lengyel Vogue, Elle és Twój Styl mellett, a cseh és ukrán Vogue, valamint az olasz lapok közül a L’Officiel és a Vogue Italia újságírói is a BCEFW-re látogatnak. A szervezők elkötelezettek abban, hogy lehetőséget teremtsenek azoknak a tehetséges tervezőknek és márkáknak, akik háborús körülmények között élnek és alkotnak. Megtiszteltetést jelent, hogy az SS24 szezonban is kiváló ukrán tervezők bemutatkozására biztosít alkalmat a BCEFW.

– A MDDÜ stratégiájának kiemelt célkitűzése, hogy Magyarország hosszútávon a közép-európai régió divat- és dizájnipari központjává váljon. Az évente kétszer megrendezett BCEFW is erősíti ezen törekvésünket, hiszen egyfajta hídként köti össze a magyarországi és régiós országok iparági szereplőit, ezáltal lehetőséget biztosít kereskedelmi kapcsolataik kiterjesztésére és a nemzetközi láthatóságuk növelésére. Az esemény emellett jelentős turisztikai szereppel bír, hiszen a nemzetközi sajtó és a digitális tartalomkészítők széles körét várjuk ismét a rendezvényre, akik a világörökség részét képező budai Várnegyedtől egy karnyújtásnyira ismerhetik meg a magyar divat legjavát. Az esemény központi helyszíne lehetővé teszi, hogy a külföldről érkező vendégek megismerhessék és felületeiken bemutathassák Budapest lenyűgöző látnivalóit, ezzel tovább erősítve Magyarország turisztikai vonzerejét – mondta Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

A 2024-es tavaszi-nyári kollekciókat bemutató BCEFW számos újdonságot tartogat, amelyek között az egyik legfontosabb, hogy új szakmai kritériumrendszer alapján határozták meg a rendezvény kategóriáit, a részletesen definiált keretek pedig a jelentkezés folyamatát is segítették.  Az új koncepció a Magyar Divat & Design Ügynökség által 2023 januárjában létrehozott Advisory Board javaslatai alapján valósult meg, amelynek elsődleges célja a BCEFW vonzerejének fejlesztése, elősegítve a közép-kelet-európai országok közötti együttműködést annak érdekében, hogy még hatékonyabban hívják fel a nemzetközi szakma figyelmét a térség kreatív versenyképességére.

– Bízunk abban, hogy egy olyan összehangolt, Advisory Board által támogatott szakmai esemény, mint a BCEFW versenyelőnnyé tudja kovácsolni a hazai és a régiós országokban rejlő kreativitást. Elkötelezett támogatói vagyunk a jövő generációinak, szeretnénk ennek a törekvésnek minél több aspektusát lefedni az esemény alatt. Idén először nyitjuk meg a BCEFW alatt a Fashion Hub-ot, amelyet a fiatalok érdeklődési köreinek megfelelően alakítottunk ki. A tehetséggondozásra való fókusz a kifutókon is megjelenik. Reméljük, hogy a szárnyait bontogató, szemünk előtt fejlődő, új és feltörekvő tervezők közül többen is nemzetközi porondra léphetnek majd – emelte ki a fiatal generációval kapcsolatos újításokat Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese.

A BCEFW események történetében először kialakított Fashion Hub a tervezők prezentációi mellett számos izgalmas programot kínál a nagyközönség, kiemelten a fiatal korosztály számára azzal a céllal, hogy közelebbről megismerhessék a divat világát és a kreatívipar kulisszatitkait.

Olyan, nem mindennapi előadásokon keresztül, amelyek a Streetstyle fotózás témájába vagy a TikTok-trendek univerzumába kalauzolnak, de további izgalmas témájú workshopok és kerekasztal-beszélgetések, valamint pop-up store is várja a látogatókat. A részvétel ingyenes, bizonyos programokhoz regisztráció szükséges.

Tovább bővül a side eventek köre is, a rendezvény teljes ideje alatt, Budapest több helyszínén kapcsolódhatnak a divatszakma vérkeringéséhez az érdeklődők. A kísérő rendezvények során is fontos szerepet kap a Z-generáció megszólítása, az UNREALINDUSTRY a hétvégi napokon pop-up store-ja mellett zenés programmal várja a fiatalokat. A szakmai aktivitások sorát pedig a W Hotel Faces of Budapest programsorozatának első eseménye erősíti. A partnerek által megvalósított programok még tovább színesítik a BCEFW minden korábbinál sokrétűbb tematikáját.

(Forrás: HFDA, fotók: Getty Images - illusztrációk)

budapest | millenáris | divathét | program | Magyar Divat & Design Ügynökség | Budapest Central European Fashion Week-et

FOLYTASD EZZEL

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva

Sulciová Silvia interjú

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Aki szeret utazni, az semmiképp se hagyja ki ezt az eseményt!
Hirdetés