A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) tizenharmadik alkalommal rendezte meg a Budapest Central European Fashion Week-et (BCEFW) január 22. és 28 között. A régió meghatározó divateseményén huszonkilenc divatmárka – köztük tíz régiós tervező – mutatta be legújabb kollekcióját.
Az érdeklődés minden eddiginél nagyobb volt, a hétvégi divatbemutatók közel háromezer látogatót vonzottak a Szépművészeti Múzeum helyszínére. Közel ezer fő látogatta meg a Fashion Hub Z generációt célzó ingyenes programjait, amelyekre már az előregisztráció alatt többszörös túljelentkezés mutatkozott. A BCEFW történetében az egyik legnagyobb számban, összesen huszonöt további esemény gazdagította a divathét programját, amelyek hétfőtől vasárnapig várták a divat iránt érdeklődőket városszerte.
Január 22. és 28. között kiállítások, kerekasztal-beszélgetések, open showroomok, különleges vásárlási lehetőségek, zenei programok és divatbemutatók várták a divatra nyitott látogatókat Budapesten. A side eventekkel kezdődő divathét központi eseményén huszonkilenc márka mutatta be legújabb kollekcióját,
köztük lengyel, szlovák, szerb, osztrák és ukrán tervezők.
A környező országok tervezőinek részvétele az eseményen összhangban van azzal a célkitűzéssel, hogy Budapest hosszú távon a divatipar régiós központja legyen. Három elismert hazai márka saját szervezésű programmal csatlakozott a rendezvényhez. A teljes mértékben a márkák által szervezett, külső helyszínen megvalósított események minden egyes részlete
tökéletes összhangban állt a márkák egyedi karakterével és stílusával.
„Volt alkalmam az eseményre érkező szakemberekkel, hazai és nemzetközi újságírókkal, vásárlókkal beszélgetni a BCEFW alatt. Mindannyian kiemelték a rendezvény szakmaiságát, figyelemre méltónak találták a tervezők kollekcióit, a nemzetközi piacra is alkalmasnak, kivétel nélkül már most a régió legszínvonalasabb divateseményeként tartják számon a BCEFW-t" - nyilatkozta Jakab Zsófia. Az MDDÜ vezérigazgatója hozzátette: fontos visszajelzés számukra, hogy sok vendég viselt hazai márkát az eseményeken, amely mutatja, hogy
egyre szélesebb kör érdeklődik a magyar tervezők iránt.
"Köztük a fiatal generáció tagjai is, akiket ismét sikerült megszólítanunk" - húzta alá. Rámutatott arra is, hogy már az előregisztráció során túljelentkezés volt a Fashion Hubra, és közel ezer fő látogatta meg a hétvégi programokat a helyszínen.
Meglátása szerint szezonról szezonra olyan mérvadó esemény valósul meg a BCEFW-vel, amely egész Budapestet lefedve, az országimázs szempontjából meghatározó helyszínekkel, ezúttal a Szépművészeti Múzeum, a Hősök tere és az Andrássy út környékével,
az ország turisztikai vonzerejéhez is hozzájárul.
A nemzetközi szakembereknek ezúttal is bemutatták Budapest kulturális kínálatát. A szakmai közönség tagjaként a milánói Spazio 38 showroom és a lengyel Modivo képviselői, a svájci Hay Hay concept store buyere, az athéni Passion Alley butik tulajdonosa, valamint a White Milano trade show alapítói is megtekintették a divatbemutatókat és kíváncsiak voltak a magyar márkákra.
A cseh és a lengyel Vogue, a szerb ELLE, az amerikai 10Magazine és a nemzetközi The Impression divatszerkesztői érkeztek a BCEFW miatt Budapestre. A divat világában járatosok Nina Suess influencert, valamint Patrick Domingo divat- és lifestyle fotóst is észrevehették a közönség soraiban.
Az AW2425-ös szezonban ismét kiemelt figyelmet fordítottak az új tehetségekre, valamint a fiatal közönség megszólítására. A pályájuk elején járó, feltörekvő tervezők teltházas New Generation kollektív divatbemutatók keretében mutatkoztak be a Szépművészeti Múzeumban. A Z generációs közönségnek a Fashion Hub kínált izgalmas programokat a Hungarian Art & Business épületében, amelyekre
már az előzetes regisztráció alatt is többszörös túljelentkezés érkezett.
Sokan kíváncsiak voltak a divat világában elérhető karrierlehetőségekre, népszerűek voltak a témához kapcsolódó beszélgetések. A workshopok résztvevői izgalmas saját alkotásokkal távozhattak és elmélyedhettek a fenntarthatóság, valamint a technológia kérdésköreiben.
A BCEFW programjaira nem csak a helyszínen mutatkozott nagy érdeklődés. Közel húszezren nézték magas minőségben a Facebookon a divatbemutatók élő közvetítéseit, a legnépszerűbb TikTok videó megtekintése pedig a rendezvényt követő napon százötvenezer fölött járt.
(Forrás és fotók: HFDA / The Sparkle Content)
bcefw | divatbemutató | hfda | Budapest Central European Fashion Week
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!