A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) augusztus 26. és szeptember 1. között tizennegyedik alkalommal rendezi meg a közép-európai régió egyik legfontosabb szakmai eseményét, a Budapest Central European Fashion Week-et (BCEFW). Az SS25-ös szezon középpontjában az új generációs tervezők, regionális együttműködések, valamint a Conscious by BCEFW, tudatosságra ösztönző kategória állnak. A BCEFW hétvégi eseményei alatt a MOHU által biztosított textilgyűjtő konténer is helyet kap a Millenárison, felhívva a figyelmet az újrahasznosítás fontosságára. A rendezvény kiemelt célja hidat képezni a régiós országok között, valamint új utakat nyitni a nemzetközi színtér felé, a tervezők számára.
A BCEFW bemutatóinak, prezentációinak és a népszerű Fashion Hub-nak a Millenáris ad otthont, amely impozáns épületeivel és zöld felületeivel sokoldalú programoknak ad lehetőséget.
Eddig soha nem látott számban, közel száz tervező jelentkezett a BCEFW-re, akik mind Budapesten szeretnék bemutatni kollekciójukat.
Közülük az Advisory Board, a nemzetközi szinten is elismert szakemberekből álló tanácsadó testület határozta meg a BCEFW szakmai kritériumrendszere alapján a résztvevő márkák körét. A hétvégi bemutatókon, a Millenáris G épületben elismert magyar és régiós márkák kollekciójával találkozhat a közönség.
Az MDDÜ kiemelt célja, hogy régiós együttműködéseivel hosszú távon szorosabbra fonja szakmai kapcsolatait a régió divat szervezeteivel és a divatheteket szervező ügynökségekkel, így a magyar márkák mellett minden eddiginél nagyobb számban debütálhatnak a szlovák, szlovén, szerb, ukrán, román, lengyel, valamint bosznia-hercegovinai márkák kollektív bemutatók és prezentációk keretében. A BCEFW programjában nagy hangsúlyt kapnak a hazai és regionális divatszcéna legújabb szereplői, ugyanis a young talents kategóriára minden korábbi évet meghaladó mennyiségű jelentkezés érkezett. Idén több mint 30 fiatal tervező vonultatja fel kollekcióját a Young Talents és New Generation prezentációkon és kollektív divatbemutatókon.
– Miniszteri biztosként egyik elsődleges feladatom a kreatívipari ágazatok fejlesztésének ösztönzése, hogy azok hozzájáruljanak a magyar gazdaság versenyképességének további megerősödéséhez, a gazdasági teljesítmény és a hozzáadott érték növekedésével. A Magyar Divat & Design Ügynökségben az elmúlt hat évben végzett munka támogatja ezt a célkitűzést, amelynek egyik zászlóshajó projektje a BCEFW. Szezonról szezonra több ezer fős közönség érkezik a rendezvényre, ahol az eddigi tizenhárom alkalommal összesen 67 magyar és 44 régiós divatmárka mutatkozott be, nemzetközi influenszerek és hazai véleményvezérek tudósítottak az eseményekről. A mostani rekordszámú, közel száz tervezői jelentkezés bizonyítja a BCEFW meghatározó pozícióját, és jelzi, hogy a hazai és régiós szakmai közösségben is ez az a platform, amelyet a márkák választanak kollekciójuk bemutatásához – emelte ki Jakab Zsófia, kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója.
Az MDDÜ kiemelt figyelmet fordít a környezeti és társadalmi felelősségvállalás kérdéskörére, így az SS25 szezonban az Advisory Board javaslatai mentén kialakított új, fenntarthatóság fókuszú kategóriát vezetett be. A Conscious by BCEFW azokat a márkákat fogja össze, amelyek a leginkább tudatosak a fenntarthatóbb törekvésekben és megfeleltek a szakmai kritériumrendszernek. Az ökotudatos gondolkodás népszerűsítését a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel, valamint a Millenárissal kötött hármas együttműködés tovább erősíti.
A BCEFW hétvégi eseményei alatt a MOHU által biztosított textilgyűjtő konténer is helyet kap a Millenárison, felhívva a figyelmet az újrahasznosítás fontosságára.
A korábbi években népszerűvé vált Fashion Hub idén is ingyenes programokkal várja a nagyközönséget a Millenáris Nemzeti Táncszínházban a BCEFW hétvégéjén. A szervezők magyar és angol nyelven, szakmai előadásokkal és beszélgetésekkel, workshopokkal, valamint bemutató márkák prezentációival készülnek érdeklődők, különös tekintettel a fiatal generáció számára Az inspiráló, élményalapú programsorozatban bepillantást nyerhetnek a divatszcéna és kreatívipar kulisszái mögé, újdonságként szépségiparról, fotós és filmes karrierutakról, valamint nemzetközi sikereket elért szakemberekről tudhatnak meg többet a résztvevők.
Rekordszámú partner jelentkezett, hogy eseményével csatlakozzon a BCEFW programjához. A Budapest különböző pontjain, és egyes vármegyeszékhelyeken megrendezett sokszínű side eventek a divathét teljes ideje alatt látogathatóak – az eligazodást a külső helyszíneken elhelyezett nyomtatott Fashion Map térképek segítik.
(Forrás: HFDA, fotók: Ajkai Dávid)
Budapest Central European Fashion Week | program | 2024 | bcefw | divat
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!