Értelmezi vezetője testbeszédét az új luxus Mercedes információs rendszere

Bemutatták a Daimler német járműgyártó társaság legfontosabb termékei között számon tartott Mercedes-Benz S osztály luxusautó modell új nemzedékét.

A koronavírus-világjárvány miatt egy online sajtótájékoztatón bemutatott modell a gyártó szerint új szintet jelent a modern luxus világában. Ezt jelzi például, hogy az első ülések beállításához, fűtéséhez és a tíz programból álló masszázsfunkció működtetéséhez tizenkilenc apró motort építettek be az ülésekbe.

A legfontosabb újítások többsége az autógyártás és az informatika összekapcsolódásából, az ágazat digitális átalakulásból adódik.

Így az új S osztályú Mercedesekben elérhető a többi között az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) elnevezésű információs és szórakoztató rendszer, amelynek az az egyik tulajdonsága, hogy az utastérben elhelyezett kamerák képeit elemezve megtanulja értelmezni a vezető testbeszédét, és gesztusok alapján is képes végrehajtani utasításokat.

A rendszer része a Hey Mercedes elnevezésű digitális asszisztens is, amely hanggal irányítható.

A kocsi hátsó kerekei akár tízfokos szögben is elfordulhatnak, aminek révén a több mint öt méter hosszú autó viszonylag kis helyen meg tud fordulni. Az e-active body control elnevezésű megoldás révén pedig néhány tizedmásodperc alatt megemelkedik a kocsi karosszériája, ha az a veszély fenyegeti, hogy oldalról belehajt egy jármű.

A Mercedes-Benz S osztály nemcsak a legnépszerűbb luxuslimuzin a világon, hanem a márka szíve – emelte ki a bemutatón Ola Kallenius, a Daimler vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a cég jövőjét az ilyen autók, a legfelső árkategóriába tartozó gyártmányok jelentik. A nyereséget eredményező növekedés legjobb útja, ha a Daimler "a világ legkívánatosabb autóinak gyártására összpontosít" – mondta a német óriásvállalat svéd származású vezetője.

S osztályú Mercedeseket 1972 óta gyártanak, és nagyjából 500 ezret adtak el belőlük. A modell az utóbbi tíz évben főleg Kínában, az Egyesült Államokban, Dél-Koreában és Németországban volt népszerű. A tájékoztatóban ár nem szerepel. Az előző nemzedékhez tartozó Mercedes alapára harmincmillió forint felett van.

Ez is érdekelhet:

A Mercedes fából vaskarikája – CLS-sztori

Kupét vagy szedánt? – ezt a dilemmát oldotta meg a Mercedes a CLS-sel, az autóval, amely dizájnforradalmat hozott, és egy új luxuskategóriát is teremtett.

(Forrás: MTI, fotók: Getty Images)

luxus | új | autó | nagy sztori | mercedes-benz S

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom