Close
Alaposan betett a járvány a Ferrarinak

Alaposan betett a járvány a Ferrarinak

Felére csökkentek a Ferrari eladásai a második negyedévben, közel megfeleződött a sportkocsigyár értékesítési árbevétele, és töredékére esett a nyeresége a járványügyi korlátozások és termelésének mintegy két hónapnyi leállítása miatt. 

A júniussal zárult negyedévben a Ferrari 1389 autót értékesített, negyvennyolc százalékkal kevesebbet a 2019 második negyedévi 2671-nél.

Bevétele 984 millió euróról 571 millió euróra csökkent.

Adó- és kamatfizetés előtti eredménye (EBIT) 90 százalékkal, 23 millió euróra csökkent 239 millió euróról, nyeresége pedig kilencvenöt százalékkal, kilencmillió euróra esett 184 millió euróról.

Az év első felében a Ferrari 4127 autót értékesített, huszonkét százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 5281-nél. A bevétel 1,503 milliárd euróra csökkent, ami huszonkét százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbi 1,924 milliárd eurónál, az EBIT eredmény pedig negyvennyolc százalékkal, 243 millió euróra esett 471 millió euróról.

A legnagyobb mértékben a Ferrari kínai eladásai estek vissza, a második negyedévben kilencvenegy százalékkal, huszonöt darabra 289-ről, az év első felében kilencven százalékkal, hatvankettőre 617-ről.

A Ferrari gyártása közel kétezer autóval esett vissza a mintegy két havi üzemleállás miatt, ebből a lemaradásból azonban a május 8-án újraindult gyártás átszervezésével már mintegy ötszázat sikerült behoznia.

Ez is érdekelhet:

(Forrás: MTI, fotók: Pixabay, Unsplash)

eladás | visszaesés | Ferrari | autó | statisztika

FOLYTASD EZZEL

Az Orient expressz tengerre száll, hogy megidézze a körutazások aranykorát

Ritkán találni ilyen hibátlan Ferrarit a pajtában

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!

Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram