Bízzuk szakemberre a padlásfeljáró beépítését

A padlás mindig is egy izgalmas helynek számított, ami nagyon sokféle kincset rejthet. Az oda való feljutás viszont nem mindig egyszerű, ha nem történt meg egy praktikus padlásfeljáró beépítése. Eltekintve attól, hogy mit tárolunk odafent, a lényeg az, hogy a feljutás legyen egyszerű és akadálymentes, tehát mindenképp fontosnak számít egy olyan padlásfeljáró beépítése, ami használaton kívül nem foglal el helyet az élettérből, mégis masszív és biztonságos, amikor szükség van rá.

Padlásfeljáró beépítése házilag? Nem biztos, hogy jó ötlet

Persze a megfelelő szakértelemmel minden kivitelezhető, de készüljünk fel, hogy komoly kihívással kell szembenéznünk, ha saját kezűleg vágunk bele a dologba. Könnyebb dolgunk van, ha a régi padlásfeljárót szeretnénk lecserélni egy új változatra. Ekkor csak le kell csavarozni a lépcsőt és el kell távolítani a tokot, majd felszerelni a helyére az új változatot.

Ha viszont előzőleg még nem volt kialakított feljáró, akkor a padlásfeljáró beépítése a nyílás kialakításával kezdődik. Ha ez megvan, akkor kétemberes feladat következik, mégpedig a lépcső beépítése, amit fentről kell behelyezni, majd ékekkel biztosítani. A teljes szerkezetet 90 fokos szögben kell beállítani keresztgerendák segítségével, amit az ékek között helyezünk el. Következhet a csavarok rögzítése a lépcső keret bélésfalához mindegyik hosszanti oldalon. Ha betonfödémmel van dolgunk, akkor fontos az előfúrás, amibe dübeleket kell elhelyeznünk. Méretre vágásra is szükség lesz, amibe bele kell számolni a padló esetleges egyenetlenségét is, ezért levágás előtt le kell mérni a lépcső mindkét oldalát, ahol találkozik a padlóval.

A FAKRO kínálatában nagyon sokféle változat közül lehet választani hőszigetelt, energiatakarékos és tűzgátló kivitelben is, fém vagy fa létraszárral egyaránt.

Tetőablak beépítés saját kezűleg

Ezt is szakemberre kéne bízni, de aki elég önbizalmat érez magában ezzel kapcsolatban, az belevághat a dologba. Szintén egyszerűbb dolgunk lesz a tetőtéri ablak beépítése során, ha a régit cseréljük, mert akkor a méret már adott és a nyílás kialakításával sem kell bajlódni. Ugyanakkor figyelembe kell vennünk, hogy cserép, cserepes lemez vagy bitumen zsindellyel van-e dolgunk, mert mindhárom esetben másként kell eljárnunk. Talán a bitumen esetében van a legkönnyebb dolgunk az egyszerű megmunkálhatóság miatt.

A nyílás kialakítása után érdemes a lécközöket is cserepesléccel kitölteni, mert ez hozzájárul a jobb hang- és hőszigeteléshez. Ezt követi a tetőfólia pótlása és keretre tűzése, majd a sarkok kiragasztása, a szélzáró tetőablak beépítés érdekében. Ez a lépést sokan, sokszor kihagyják, mivel nem számít előírásnak a gyártók szerint sem, viszont biztos, ami biztos alapon ezzel megelőzhető a sarkok penészedése. A behelyezést követi a precíz illesztés a megfelelő záródás érdekében. Külső páraáteresztő fóliagallérra is szükség lesz és páraelvezető gallérra is az ablak fölött. A burkoló keret felhelyezésével megoldottnak tekinthető a csapadék elvezetése. Végezetül a tetőfedő anyag pontos méretre vágásával befejezettnek tekinthető a tetőtéri ablak beépítése.

(Szponzorált tartalom)

pr

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom