Már nem ronda, és még mindig isteni utazni vele – BMW 6-os Gran Turismo

Melyik BMW-vel lehet a legkényelmesebben megtenni egy akár több ezer kilométeres távolságot? Nem feltétlenül a 7-es a jó válasz.

Hosszú kihagyás után a 6-os sorozattal lépett vissza a BMW a luxuskupék piacára – és készített belőle nyitott változatot is, miért ne –, majd megcsinálták a 6-os Gran Coupét négy ajtóval és lenyűgöző vonalakkal. Ezek alapján a 6-os Gran Turismo valami igazán vérpezsdítő túraautó lehet.

Ízlés kérdése, kinek mitől pezseg a vére, de a többség ereiben valószínűleg teljesen megszűnik a bugyogás, ha rájön: az új nómenklatúra szerint 6-os GT lett a korábbi 5-ös GT.

Az ugyanis egy optikailag farnehéz, csúnyácska – más vélemények szerint iszonyúan ronda – jármű volt, ha viszont valaki ezen túltette magát, egy szedánnál sokkal praktikusabb kocsit kapott,

amely megmutatta azt is, hogyan kellett volna a Škodának is megterveznie a cseles, kétféleképp nyitható csomagtérajtót. Sokan túltették magukat, az 5-ös GT ugyanis nagyon népszerű lett, valószínűleg a teljes igazgatótanácsot leváltották volna a részvényesek, ha azok valamiért megfúrták volna az utódlást. Ez persze fel sem vetődött.

Az 5-ös GT, az előd. Legalább nagy

A fentiek miatt a 6-os kétségtelenül jobban csengő szám az 5-ösnél, ne degradáljuk viszont annyira a BMW-vásárlókat, hogy azt gondoljuk, ettől az egyszerű lépéstől nagyobb százalékuknak kerekedik el a szemük, húzódik mosolyra a szájuk és nyílik ki a pénztárcájuk.

Más is kell: például hogy a tavaly ősszel, Frankfurtban leleplezett 6-os GT sokkal kecsesebb lett, mint az 5-ös volt. Nem lett az újkori cápa BMW-k megtestesítője, ez a karosszériafajta nem is lesz soha az, de örüljünk annak, hogy már nem egy partra vetett bálna közvetlen leszármazottja, hanem egy élő, áramvonalasabb jószágé. Jót tett neki, hogy majdnem kilenc centit nőtt az eddig is kicsit több mint ötméteres hossza, miközben két centivel alacsonyabban fekszik.

Az előd fenekét mintha a tetővonalig akarták volna emelni, csak aztán rájöttek, hogy legalább egy kis üvegrész kellene, a 6-os GT vége viszont kevésbé tömbszerű, jót tesz neki. Az új forma ráadásul áramvonalasabb is, csak 0,25 a légellenállási együtthatója, ami szuper, miközben a magasabb üléspozíció miatt az is elégedett lehet, aki napjaink népbetegségében, SUV-lázban szenved.

Számozása ellenére már az 5-ös GT is inkább a 7-es karosszériaváltozata volt, mint az 5-ösé, ez nem változott: óriási benne a hely,

kicsit más árazással a 6-os GT lenne a taxisok és a taxizók álomautója, imádnák a keresztbe tett lábbal utazó emberek.

A sofőr meg imádhatja a mai BMW-k egyenműszerfalát, amely szinte minden nagy BMW-ben teljesen ugyanolyan, amire az a mentség, hogy könnyebb lenne rontani rajta, mint javítani, mert tökéletesen használható, az iDrive-val egy hároméves gyerek is boldogulna délutáni alvás közben is, a menürendszer logikus, és mindennek külön kapcsolója van, aminek az kell legyen.

Ha már taxi nem lesz a 6-os GT-ből, legalább kis kapacitású Volánbusz lehetne, mert a kocsi minden részletéből, meg főleg az egészéből ordít, hogy az az igazi közege, és a motorkínálata is ezt fejezi ki. Már a legalapabb, 190 lóerős 620d is 7,9 másodperc alatt gyorsul százra és 200 km/h a végsebessége, a csúcs pedig az összkerekes 40i és 40d, amely benzines is illetve dízel turbómotort, öt másodperc körüli gyorsulást és 250-es csúcssebességet jelent. Vezetni pedig olyan, mint egy ekkora BMW-t: jól uralható, a kellemesnél élvezetesebb, sportoláshoz viszont van optimálisabb egy ötméteres, minimum 1,8 tonnás kocsinál.

Akinek még mindig nem világos, mi is a 6-os Gran Turismo szerepe a BMW típuskínálatában, talán az árlista alapján eligazodhat: nagyjából 14 millió forint az 5-ös szedán indulóára, a 6-os GT-é 18 millió, a 7-esé viszont 28 millió.

Tehát, ha úgy vesszük, ez a 6-os a luxuslimuzin diszkontváltozata,

aki viszont nem spórolna, hanem a célszerűsége vagy netán a formája miatt választja – mert már ilyen is előfordulhat –, megnyugodhat, mert könnyedén a 7-es árszintjére extrázhatja.

Akinek viszont kisebb és olcsóbb verzióban is megfelelne ugyanez, választhatja a 3-as GT-t is – lehet, hogy meghökkentett az 5-ös GT, de az biztos, hogy ezzel a modellel is sikerült kategóriát teremtenie a BMW-nek.

Ez is érdekelhet:

Tizenegy másodperc alatt kétszázra, kocsival, családdal – BMW M5-teszt

Hatszáz lóerő a sportkocsik között is sok. Ez viszont egy szedán, csak egészen különleges.

(Fotó: BMW)

teszt | nagy sztori | bmw 6 gt | autóbemutató | bmw

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom