Nem ez az első alkalom, hogy gyártásba kerül egy tanulmányautó, amelynek sikert aratott a formája, de arra azért kevesebb példa akad, hogy szinte változtatás nélkül váltják valóra az eredeti koncepciót. A BMW pedig pontosan ezt tette a Skytop néven bemutatott roadsterrel, amit azonban csak a kivételezettek élvezhetnek majd.
Hagyományosan a legszebb veterán autók seregszemléje a Comói-tó partján rendezett Concorso d’Eleganza Villa d’Este, és ezt az utóbbi időben felismerték az autógyártók is, ezért gyakran erre az elegáns társasági eseményre időzítik új modelljeik premierjét. Így tett a BMW is, amely idén egy stílusos roadstert gördített a műértő közönség elé, és akkor még nem sejtettük, hogy a Concept Skytop hamarosan valóra válik.
Visszatekintve a márka történelmére a BMW-nek voltak olyan korszakai, amikor gyönyörű autókat gyártott, és vannak olyanok is, amikor extravagáns formákat dobnak be, hogy kitűnjenek a tömegből. Persze ez nem jelenti azt, hogy elfelejtettek volna szép autókat tervezni, és hogy megbizonyosodjunk róla, elég csak egy pillantást vetni a Skytopra.
Már a bemutatójának helyszíne is szinte megkövetelte, hogy gyönyörű legyen a formája.
Adrian van Hooydonk, a BMW vezető dizájnere olyan történelmi modellekhez méri az eleganciáját, mint a BMW 503 és a nem is annyira régi BMW Z8, ami már önmagában egy korábbi modellt, a BMW 507-est idézett meg. Nem tagadhatja le a Skytop, hogy a márka egyik sorozatgyártású modelljére, a 8-as sorozatra épül, de annál feszesebb, izmosabb és egzotikusabb formájú lett,
szoborszerű megjelentésével leginkább egy motoros jachtra emlékeztet.
Jellegzetes cápaorra a BMW legszebb hagyományait idézi fel,
de a nem túlzó méretű hűtőmaszk kontúrvilágítása már a márka legújabb modelljeihez hasonló. A koncepcióautón a bukókeretet és a kivehető tetőpaneleket is az utastér vörösesbarna kárpitjával vonták be, de akinek ez nem tetszik, nincs miért aggódnia, az utakra kerülő példányok mindegyikét a vásárlók egyedi igényei szerint szabják majd személyre.
Gyártásba kerül a Concept Skytop néhány tanulmányautósan különleges megoldása is, például az ajtóba integrált szárnyak helyettesítik a kilincseket, és fényszórói a lehető legvékonyabbak, amiket utcai autóhoz fejlesztettek. Gazdag szériafelszereltségéből nem maradhat el a színes head-up display, a navigációs rendszer és a szervomotorosan csukódó ajtók, a hangélményről a Bowers & Wilkins legjobb hifije gondoskodik.
Bejelentésével együtt azt is elárulta a BMW, hogy milyen motorral készül majd a Skytop. A 8-as sorozat legerősebb változata, az M8 Competition adja majd az alapját, amelynek 4,4 literes biturbó V8-asa 625 lóerőre képes, ezzel 3,3 másodperc alatt gyorsulhat nulláról százra. Igazi ritkaság lesz a BMW Skytop, mivel összesen csak ötven példányt építenek belőle, és valószínűleg már minden egyes darabja előre elkelt.
Ez is érdekelhet:
bmw skytop | bmw concept skytop | limitált széria | Concorso d’Eleganza Villa d’Este | tanulmányautó | roadster
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!