A Bombay Budapest a Moët & Chandonnal közösen mutatja meg, miért van ott az ország és egyben a régió legizgalmasabb indiai éttermei között: ötfogásos kóstolósort alkottak, melyet champagne-nyal fogyasztanak majd a vendégek, húsos és húsmentes változatban egyaránt.
Három évvel ezelőtti nyitásakor is egyértelmű volt már, hogy a Bombay Budapest sokkal nagyobb ambíciókkal és tervekkel érkezett az V. kerületi Október 6. utcába, mint hogy a brit gyarmatosítás után megjelenő slágerfogásokat adja vissza a közönségének.
A működésére jellemző „Fine Indian Cuisine” szerepe ugyanakkor most, 2024-ben teljesedik ki,
hiszen Magyarországon elsőként kínál autentikus, indiai kóstolósort.
A Budapesten élő indiai tulajdonosok mellett a Bombay konyháját is teljes mértékben indiai csapat alkotja. A teljes éttermi márkát Stan Ahuja, míg a konyhai munkát Makki Ahmad Qureshi executive séf fogja össze. Az Indiában működő éttermeiről híres Qureshi család sarja karrierje során olyan városok gasztronómiai szokásait szívta magába, mint Delhi, Mumbai, Lucknow és Dubaj.
– Utazásaim és munkáim során mindig is hazám különböző fűszereinek sokrétű felhasználása, valamint a kulturális gasztronómiai örökségünk felfedezése érdekelt. India egyes régióit az ország méretéből fakadóan számtalan szokás és különlegesség jellemzi. Éppen ezért generációkon átívelő családi receptjeim és saját fűszerkülönlegességeim használata mellett a konyhai csapatot is úgy építettük fel, hogy tudásban és szakértelemben is hűen tükrözni tudjuk India sokszínűségét. Szívből örülök, hogy ezt most egy még különlegesebb élménnyel koronázzuk meg – árulja el Makki Ahmad Qureshi.
A Bombay Budapest koncepciója, konyhai munkássága és ételkülönlegességeinek felvonultatása mind egyedi és lenyűgöző, így a hozzá párosított champagne-nak is kiválónak kell lennie ahhoz, hogy egyenrangú részét képezze egy ilyen kóstolósornak.
A Moët & Chandon márka nyitott gondolkodású, inspiráló partnernek bizonyul ebben. Fontos azonban kiemelni, hogy itt nem csupán a megfelelő párosításról van szó, hanem arról, ahogyan az indiai fűszerek és a champagne jegyei újabb ízeket hoznak ki egymásból. Ezen együttállások miatt is jött létre egy különleges, szorosabb együttműködést a két márka között, mely a különleges tételek mellett egyedi éttermi installációkban is megmutatkozik.
– A Moët & Chandon ikonikus champagne ház magyarországi hivatalos forgalmazójaként keressük és támogatjuk a kiemelkedő gasztronómiai koncepciók megvalósulását. Célunk az, hogy így Budapest magas színvonalú turisztikai fejlődését ösztönözzük – emeli ki Kacsóh Gábor, a Fine Brands Company igazgatója.
A Bombay Budapest tehát ma egyedülálló hazai étteremként épít az indiai konyha komplexitására és intenzitására, teszi mindezt olyan szofisztikált elemek beépítésével, mint a francia champagne kultúra. Részben ez volt a kulcsa annak, hogy olyan világmárkával működjön együtt, mint a Moët & Chandon, mely immáron több mint 280 éve kimagasló pincészete a champagne világának. Az indiai konyha szerelmesei az étterem új kóstoló menüjét előzetes foglalás útján kóstolhatják meg húsos és húsmentes változatban Moët & Chandon Brut Impérial, illetve Moët & Chandon Rosé Impérial kíséretében.
(Fotók: Kiss Dorka – Raconteur Agency)
moet and chandon | indiai | champagne | menü | bombay budapest
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!