Cakó Kinga 2021-ben, a koronavírus járvány közepén jelentkezett az elmúlt évtized legzajosabb sikerét arató kollekciójával, a Balatonnal, ami optimizmusával és életszeretetével napfényt csempészett egy amúgy rendkívül sötét időszakba. A Cako a lágyan eső redőkkel, a Balaton kékjét megidőző anyagok hullámzásával formát adott egy érzésnek, amire akkor rendkívül sokan éheztek. Ritkán talált egymásra ennyire tervező, az alkotása és a közönség, az időtlen stílusú dresszeket azóta is kultikus imádat övezi, hiába telt el a megjelenésük óta lassan fél évtized. A dizájner sokszínű tehetsége kétségtelenül a nyári szezonban mutatkozik meg leginkább, legújabb tavasz-nyári szettjei is ugyanazon a magas energiaszinten mozognak, mint a korábban említett Balaton-kollekció darabjai. Van itt egy nagy adag nosztalgia - természetesen kortárs megközelítésben -, játékosság, könnyedség, és mindez magas szakmai színvonalon, egy száz százalékig önazonos és érett tervező magabiztosságával kivitelezve. Cakó Kingával beszélgettünk.
– Milyen gondolatok mentén tervezel meg egy új kollekciót?
– Amikor megálmodtam ezt a kollekciót, a helyszínt vizualizáltam először, ez adta az inspirációt a kollekcióhoz. Egy kék csempés üres medencét képzeltem el háttérnek, amin alul végig futnak a csempéből kirakott sávok és ezek a csíkok jelennek meg a ruhákon is.
A vidám csíkos ruhák játékos ritmust visznek a nyárba, málna és narancsszínekkel kombinálva. Két csodás, életvidám lány kelti életre ezt a kollekciót, mert szerettem volna azt a szabadságot és könnyedséget visszaadni, amit a csíkok adnak a ruháknak. Mindig más inspirál egy új kollekció tervezésénél, van, amikor az anyag, van, amikor egy hangulat, vagy érzés.
Itt most egy igazi, felhőtlen nyári érzést szerettem volna megmutatni a ruhákkal, lágy esésű természetes anyagokkal. A csíkos lenes, gézes anyagok tökéletesek a nyári forró napokra.
– Ha nyár és Cakó Kinga akkor szerintem mindenkinek a Balaton-kollekció ugrik be. Van benned olyasmi, hogy valószínűleg minden nyári kollekciódat a Balatonhoz fogják hasonlítani?
– A Balaton-kollekció tényleg óriási siker volt. Szerintem azzal a kollekcióval nagyon sok embert érintettünk meg érzelmileg, mert mindenkinek vannak a Balatonhoz kötődő élményei emlékei. Sokan keresik, vagy emlegetik a mai napig annak a kollekcióbak a darabjait, de szerencsére az új tavaszi-nyári kollekciókat is nagyon szeretik, mert minden szezonban megújulunk fazonokkal, színekkel. De a kedvenc víz zöld és kék árnyalatok azért minden nyáron megtalálhatóak.
– Mi minden történt veled az elmúlt időszakban? Ha jól tudom, beindult a webshopod. Sok vevőd szereti a személyes kapcsolatot veled, az online vásárlás viszont minden, csak nem személyes. Milyen a visszhangja?
– Igen, tavaly nyáron beindult a webshop, amit már nagyon sokan vártak. Lelkesen fogadták a vásárlók és ezáltal sok új emberhez a márka. Arra is jó lett a webshop, hogy így körbe tudnak nézni online, de aztán személyes időpontot kérnek hozzám a showroomba, mert ahogy te is mondtad, a márkám egyik fő alappillére a személyes kapcsolat. Nagyon szeretik a vevők, hogy én vagyok bent velük, a showroomban pedig egyedi méretre, személyre szabottan mindenkinek kitaláljuk a hozzá illő fazont és színeket, így tökéletes lesz az összhatás.
– Éppen csak megjelent az új nyári kollekciód, de azért meg kell kérdeznem, mi várható tőled a jövőben? Nemrég volt egy office kollekciód, mit lehet tudni annak a sikeréről?
– Idén januárban elindult a business vonalunk, amit nagyon gyorsan megszerettek a vásárlók, mert kimondottan az ő igényeikre épült. A márkára jellemző letisztult, de izgalmas fazonokkal, amik tökéletesen passzolnak egy dolgozó nő gardróbjába és rohanó hétköznapjaiba. Az a terv, hogy ez egy állandó ága lesz a márkának minden szezonban.
(Fotó: Erdőháti Áron)
nagy sztori | cakó kinga | nyári kollekció | medence | cako
A Balaton kapuja: Kenese Bay Garden Resort & Conference Hotel
Otthonos minimalizmus, avagy egy stílusos családi ház Szombathelyen

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!