Close
Mostanában valamiért nem nagyon veszik a svájci órákat

Mostanában valamiért nem nagyon veszik a svájci órákat

Folytatódott a svájci óragyártó ágazat eladáscsökkenése januárban, amikor már a tizenkettedik egymást követő hónapban jegyeztek fel visszaesést az értékesítésben.

A svájci óraipari szövetség (FHS) honlapján szereplő adatok szerint januárban a teljes óraexport értéke éves összevetésben tizenegy százalékkal 1,593 milliárd frankra csökkent. Ezen belül a karórák kiviteléből származó bevétel 10,6 százalékkal, 1,522 milliárd frankra esett 2020. januárral összevetve.

Az eladott karórák darabszámában a legnagyobb visszaesést a kétszáz frank alattiaknál regisztrálták januárban, 42,5 százalékot, 2019. januárral összevetve. Ebben a kategóriában volt a legnagyobb a bevételcsökkenés is, 30,5 százalék.

A legkisebb visszaesést a felsőkategóriás, háromezer frank feletti óráknál mérték, az eladott darabszám 6,8 százalékkal esett, az eladásukból származó bevétel pedig 4,1 százalékkal.

Januárban Kína volt a svájci órák legfontosabb felvevőpiaca tizenhat százalékos piaci részesedéssel, a svájci kivitel értéke 58,2 százalékkal, 255 millió frankra ugrott.

A svájci órák második legnagyobb piaca januárban az Egyesült Államok lett, 11,5 százalékos részesedéssel, a svájci export tizenegy százalékkal, 183,3 millió frankra csökkent.

A harmadik helyre 10,6 százalékos részesedéssel Hongkong lépett, a múlt hónapban oda exportált svájci órák értéke 169,3 millió frankot tett ki, 8,5 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. A negyedik legjelentősebb, 6,7 százalékos piaci részesedést felmutató Japánban a svájci órák eladása 20,9 százalékkal, 106,2 millió frankra esett. A 6,6 százalékos piaci részesedésű Szingapúrban az értékesítés 1,6 százalékkal, 105,9 millió frankra süllyedt.

A januárban sorrendben hatodik, ötszázalékos piaci részesedésű Nagy-Britanniában az értékesítés 20,2 százalékkal, 80 millió frankra mérséklődött.

Januárban ebbe a hat országba irányult a svájci óraexport 56,5 százaléka, az eladásból származó együttes bevétel 0,6 százalékkal, 899,7 millió frankra emelkedett.

Tavaly 16,984 milliárd frank értékben adtak el külföldön svájci órákat, ami 21,8 százalékkal elmarad a 2019. évitől, amikor még 2,4 százalékos emelkedést regisztráltak a 2018. évihez képest.

A jól megválasztott karóra sokkal több egy hétköznapi használati tárgynál: karizmatikus kiegészítő és önkifejező eszköz, mely évszázadok szakértelmét rejti magában, miközben viselője személyiségének elválaszthatatlan részévé válik. Összegyűjtöttük hét modellt, melyek közül több talán csak órarajongó körökben ismert, mégis egytől egyig gyűjteménybe valók.

(Forrás: MTI, fotók: Unsplash)

FOLYTASD EZZEL
Tisztaságában fenomenálisan szép az Aeron új imázsfilmje
A Dior szerint a férfiakra színes nyár vár
Megjelent a Roadster negyedik lapszáma.
Ismét egy magazin azoknak, akik szerint nem arra születtünk, hogy a négy fal között üljünk, és akik szerint az élet olyasmi, amit nagykanállal kell fogyasztani és amiből sosem lehet elég. 170 oldalnyi friss, színes és energiával teli kontent felfedezőknek, kalandoroknak, inspirációt keresőknek mindarról, ami miatt érdemes nekivágni a világnak. Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom