Close
Mostanában valamiért nem nagyon veszik a svájci órákat

Mostanában valamiért nem nagyon veszik a svájci órákat

Folytatódott a svájci óragyártó ágazat eladáscsökkenése januárban, amikor már a tizenkettedik egymást követő hónapban jegyeztek fel visszaesést az értékesítésben.

A svájci óraipari szövetség (FHS) honlapján szereplő adatok szerint januárban a teljes óraexport értéke éves összevetésben tizenegy százalékkal 1,593 milliárd frankra csökkent. Ezen belül a karórák kiviteléből származó bevétel 10,6 százalékkal, 1,522 milliárd frankra esett 2020. januárral összevetve.

Az eladott karórák darabszámában a legnagyobb visszaesést a kétszáz frank alattiaknál regisztrálták januárban, 42,5 százalékot, 2019. januárral összevetve. Ebben a kategóriában volt a legnagyobb a bevételcsökkenés is, 30,5 százalék.

A legkisebb visszaesést a felsőkategóriás, háromezer frank feletti óráknál mérték, az eladott darabszám 6,8 százalékkal esett, az eladásukból származó bevétel pedig 4,1 százalékkal.

Januárban Kína volt a svájci órák legfontosabb felvevőpiaca tizenhat százalékos piaci részesedéssel, a svájci kivitel értéke 58,2 százalékkal, 255 millió frankra ugrott.

A svájci órák második legnagyobb piaca januárban az Egyesült Államok lett, 11,5 százalékos részesedéssel, a svájci export tizenegy százalékkal, 183,3 millió frankra csökkent.

A harmadik helyre 10,6 százalékos részesedéssel Hongkong lépett, a múlt hónapban oda exportált svájci órák értéke 169,3 millió frankot tett ki, 8,5 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. A negyedik legjelentősebb, 6,7 százalékos piaci részesedést felmutató Japánban a svájci órák eladása 20,9 százalékkal, 106,2 millió frankra esett. A 6,6 százalékos piaci részesedésű Szingapúrban az értékesítés 1,6 százalékkal, 105,9 millió frankra süllyedt.

A januárban sorrendben hatodik, ötszázalékos piaci részesedésű Nagy-Britanniában az értékesítés 20,2 százalékkal, 80 millió frankra mérséklődött.

Januárban ebbe a hat országba irányult a svájci óraexport 56,5 százaléka, az eladásból származó együttes bevétel 0,6 százalékkal, 899,7 millió frankra emelkedett.

Tavaly 16,984 milliárd frank értékben adtak el külföldön svájci órákat, ami 21,8 százalékkal elmarad a 2019. évitől, amikor még 2,4 százalékos emelkedést regisztráltak a 2018. évihez képest.

A jól megválasztott karóra sokkal több egy hétköznapi használati tárgynál: karizmatikus kiegészítő és önkifejező eszköz, mely évszázadok szakértelmét rejti magában, miközben viselője személyiségének elválaszthatatlan részévé válik. Összegyűjtöttük hét modellt, melyek közül több talán csak órarajongó körökben ismert, mégis egytől egyig gyűjteménybe valók.

(Forrás: MTI, fotók: Unsplash)

koronavírus | eladás | luxus | kiegészítő | svájci óra

FOLYTASD EZZEL

Ezzel az új kollekcióval stílusosan ünnepelhetjük a telet

Három magyar tervező, akik miatt színesebb lesz a tél 

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram