Close
Így uralhatja újra a világot a svájci óragyártás

Így uralhatja újra a világot a svájci óragyártás

A nagyon szép órákért kifejezetten rajongunk, így az is érdekel bennünket, hogy mi történik az óragyártók elitjével a jövőben. A genfi SIHH 2018 óraexpón kiderült, hogy az átmeneti éveket követően újra a csúcstámadást hajthat végre a svájci óragyártás, ha”a világ csendben marad.”

Nem lehet azt állítani, hogy 2015 és 2016 aranybetűkkel került be a svájci óragyártás nagykönyvébe, de a gondterhes időszaknak úgy tűnik, vége: a január közepén Genfben tartott SIHH 2018 óraexpón már fellendülésről és pozitív jelekről beszéltek a szakemberek. Az eseményen egyébként a szokásoknak megfelelően mintegy harmincöt gyártó mutatta be átlagban ötezer dollárnál is többe kerülő újdonságait.

A mögöttünk hagyott évben nőtt a kereslet a prémium órák iránt, ez a tendencia az ötnapos expón is megmutatkozott. Jean-Marc Pontroué, a Roger Dubuis vezérigazgatója szerint újabban Hongkong számít a legnagyobb piacuknak, ahol átlagban hatvanezer dollárért értékesítenek egy-egy modellt, a legjobb időszakuk – ki gondolná – a karácsony előtti hetek voltak.

Jean-Daniel Pasche, a Svájci Óragyártók Szövetségének elnöke megerősítette, hogy az iparág jelenleg a helyreállítási fázisban tart. A svájci export 2,7% -kal nőtt 2017 végén, ami a picit felülmúlta a várakozásokat, az óvatosan optimista előrejelzések alapján 2018-ra ez a mutató eléri a három százalékot, a nagyon optimista verzió szerint akár hat százalék is lehet.

Talán kevesen lepődnek meg azon a tényen, hogy a világ legnépesebb országában nagyon jól fogynak a svájci órák, mint ahogy a már említett Hongkongban is a piac stabilizálódásáról beszélhetünk.

Ami Európát illeti, Olaszországot és Németországot megelőzve Anglia hatalmasat lépett előre, érdekes módon a font meggyengüléséhez vezetett Brexitet követően, mint ahogy az euró svájci frankkal szembeni megerősödése szintén versenyképesebbé tette a svájci órákat az euróövezetben. Pasche szerint a cégek hr-esei is jobban dolgoznak, mert 2015-ben és 2016-ban mintegy kétezer munkahelyet vesztettek, tavaly viszont megállt ez a negatív folyamat.

A gyógyuláshoz hozzájárultak a nők számára készített modellek, melyeket néhány patinás márka csak mostanában kezdett el felfedezni magának.

A híres Richemont ékszerüzleteiben tizenegy százalékkal nőttek az eladások az elmúlt negyedévben, főleg Ázsia és az Egyesült Államok teljesített kiemelkedően. Nicolas Bos, a Van Cleef & Arpels vezérigazgatója és a Richemont igazgatótanácsának tagja szerint a trendek folytatódnak 2018-ban is, tehát mindenképpen jó évnek néznek elébe.

Érdekesség, hogy nem mindenki örül az óraviselés széleskörű elterjedésének.

A kiskereskedők persze tapsolnak az egyre-másra érkező kommerszebb modelleknek, a ritkaságokra vadászó gyűjtők viszont nem annyira.

Nicolas Baretzki, a Montblanc vezérigazgatója úgy véli, négy évvel ezelőtt, mielőtt sokkal nehezebb dolguk lett volna a piacon, már a “pénzért értéket” elven működtek, bármekkora árszegmensben is legyen egy-egy modelljük, mára viszont valamennyi márka átvette ezt a koncepciót. Baretzki szerint ezt úgy kell értelmezni, hogy ha látunk egy nekünk tetsző darabot, akkor ne az jusson eszünkbe rögtön az árát látva, hogy nem engedhetjük meg magunknak, hanem ellenkezőleg: ezért a pénzért blődség lenne elszalasztani a lehetőséget. Ilyen például ötezer-hatszáz dollárért vihető egyik csúcsmodelljük, a Montblanc 1858 Geosphere, amely többek között a világ minden táján mutatja a helyi időt.

Persze akadnak másfajta taktikával operáló, alacsonyabb árkategóriában versenyzők is: a Baume & Mercier My Classima darabjait 2016 novemberében kilencszázkilencven dollárért exportálták az Államokba, hogy minél szélesebb vevőkörhöz jussanak el.

Az egész óragyártás – sok más iparághoz hasonlóan – igazi hullámvasútnak számít. Mindenki óvatosan tekint a jövőbe, hiszen a tendenciákat nagyon sok minden befolyásolhatja a pénzügyi piac alakulásától kezdve a politikai konfliktusokon át a terrorizmusig.

Bizonytalanságban élünk, de ha a világ csendben marad, a svájci órák jó évre számíthatnak.

Ez is érdekelhet:

(Fotók: hodinkee.com)

FOLYTASD EZZEL
Így mutatkoztak be a hazai tervezők a Milano Fashion Weeken
Ezt a gyönyörű karórát kérnénk karácsonyra
Megjelent a Roadster negyedik lapszáma.
Ismét egy magazin azoknak, akik szerint nem arra születtünk, hogy a négy fal között üljünk, és akik szerint az élet olyasmi, amit nagykanállal kell fogyasztani és amiből sosem lehet elég. 170 oldalnyi friss, színes és energiával teli kontent felfedezőknek, kalandoroknak, inspirációt keresőknek mindarról, ami miatt érdemes nekivágni a világnak. Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom