Close
Új, kreatív módszerekkel csökkenthető a Covid-depresszió

Új, kreatív módszerekkel csökkenthető a Covid-depresszió

Ezeknek a dolgoknak a mindennapokba történő beépítése könnyebb, mint azt várnánk.

Világszerte emberek milliói küzdenek a korlátozó intézkedések okozta problémákkal, melyek fizikai és mentális síkon egyaránt megjelennek. A depresszióra hajlamosak számára a túlélést jelenthetik azok a módszerek, amelyek – bár látszólag csupán kis változást hoznak a napjainkba – jelentős mértékben hozzájárulhatnak egészségünk megőrzéséhez.

Kutatások igazolják, hogy a kihívásokat könnyebben tudjuk venni, és a frusztrációt is csökkenteni tudjuk például kreatív alkotótevékenységgel, tanulással, a legújabb módszerek azonban még ezeknél is hatékonyabbak lehetnek hosszabb távon.

Holisztikus italok és ételek

A holisztikus táplálkozás során ételeink és italaink elkészítésekor tudatosan használunk bizonyos fűszereket és gyógynövényeket.

A kurkuma, a fahéj és a csillagánizs például változatosan bevethető főételekhez, desszertekhez és turmixokhoz is. Ezek az alapanyagok hozzásegítik a szervezetet az optimális működéséhez, miközben olyan kedvező folyamatokat indítanak el, amelyek hosszútávon is az egészséget szolgálják.

Több, rövid edzés a nap folyamán

Gyakran nagy kihívás heti több alkalommal hosszabb edzéseket beiktatni a napirendünkbe, éppen ezért egyre többen döntenek úgy, hogy rövidebb, szakaszosabb testmozgást végeznek.

A napi tíz-tizenöt perces intenzív sportolást könnyebb a mindennapok részévé tenni, alig vesz el időt az életünkből, ellenben tökéletesen alkalmas arra, hogy stimulálja az idegrendszert, szinten tartsa az erőnlétet, és elűzze a stresszt.

Nyugodt ebédidő

Ahogyan arra már korábban is felhívtuk a figyelmet, a munkaállomáson történő étkezés kifejezetten káros az egészségre, hiszen az emésztés nem tud megfelelően elindulni.

Az ebédszünet beiktatása éppen ezért különösen fontos, ráadásul amíg elfogyasztjuk egészséges ételünket,

addig az agyunk és az idegrendszerünk is meg tud pihenni, így újult erővel tudjuk folytatni a munkát.

Jóga az íróasztalnál

Munka közben ötvenpercenként érdemes átmozgatnunk magunkat, melyhez a jógagyakorlatok remek kiindulási pontot adhatnak.

A videómegosztó oldalakon számos, extra rövid jógaedzés található, ezek segítségével öt perc alatt kinyújthatjuk a megfáradt izmokat, és még a légzéstechnikánkat is fejleszthetjük.

munkahelyi stressz észrevétlenül gyűrűzik be az életünkbe, gyakran már útközben azon aggódunk, milyen feladatok várnak ránk a nap folyamán, és ennek hogyan tudunk majd megfelelni. A stressz önmagában mentálisan és fizikálisan is befolyásolja az életminőséget, de az Egészségügyi Világszervezet szerint szív- és érrendszeri megbetegedésekhez is vezethet. Van néhány egyszerű módszer, amelyek segítenek megbirkózni a stresszel munka közben.

(Fotók: Getty Images)

FOLYTASD EZZEL
Így lehetünk saját magunk mentorai
Megalakult a múzeumi macskák és gondozóik szakszervezete Szentpéterváron
Megjelent a Roadster negyedik lapszáma.
Ismét egy magazin azoknak, akik szerint nem arra születtünk, hogy a négy fal között üljünk, és akik szerint az élet olyasmi, amit nagykanállal kell fogyasztani és amiből sosem lehet elég. 170 oldalnyi friss, színes és energiával teli kontent felfedezőknek, kalandoroknak, inspirációt keresőknek mindarról, ami miatt érdemes nekivágni a világnak. Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom