Close
Így csökkentsd a munkahelyi stresszt!

Így csökkentsd a munkahelyi stresszt!

A munkahelyi stressz észrevétlenül gyűrűzik be az életünkbe, gyakran már útközben azon aggódunk, milyen feladatok várnak ránk a nap folyamán, és ennek hogyan tudunk majd megfelelni. A stressz önmagában mentálisan és fizikálisan is befolyásolja az életminőséget, de az Egészségügyi Világszervezet szerint szív- és érrendszeri megbetegedésekhez is vezethet.

Van néhány egyszerű módszer, amelyek segítenek megbirkózni a stresszel munka közben. Ezeket nem szabad időpazarlásnak gondolni, sokkal inkább érdemes úgy felfogni, mint jó befektetést az egészséges munkavégzéshez.

Légzésgyakorlatok

Napi tíz perc légzőgyakorlat hatékonyan csökkenti a stresszt az életünkben, így a munkahelyünkön is. Fontos, hogy csendes, nyugodt helyen, kényelmes körülmények között végezzük, lassú ki- és belégzéssel.

A megfelelő technika szerint számoljunk négyig, amíg belélegzünk, két másodpercig tartsuk bent a levegőt és nyolc másodperc alatt egyenletesen fújjuk ki.

Rend a munkaállomáson

Lehet, hogy ez a világ legnagyobb közhelyének tűnik, de ha rendetlen íróasztal mellé ülünk le, semmi értelme nincs mélyeket lélegeznünk.

A rend ugyanis valóban segít enyhíteni a stresszt, míg a káosz inkább fokozza azt.

Érdemes apró dekorációkat elhelyezni a munkaállomáson, motivációs idézeteket, fényképeket a családról, és egy-két kisebb növény is elősegítheti a feszültségoldást.

Jóga

Napi tíz-tizenöt perc jógázással már sokat tehetünk idegrendszerünk egészségéért, immunrendszerünk optimális egyensúlyban tartásáért.

Ráadásul indulás előtt, vagy a munkaidő végén internetes oktatóanyagok, YouTube-videók segítségével is űzhetjük, sőt, akár kezdő vagy újrakezdő hobbisportolók számára is tökéletes választás lehet.

Tudatos étkezés

Vannak olyan ételek, mint a mandula és a spenót, amelyek igazoltan stresszoldó hatással rendelkeznek, de ahhoz, hogy ezek valóban kifejthessék jótékony hatásukat, érdemes csökkenteni a cukor- és a koffeinbevitelt.

Az irodai étkezések alkalmával ajánlott egy közös helyiségbe vonulni, a számítógép előtti falatozás nem kedvez az emésztésnek.

Űzd el a negatív gondolatokat!

A negatív gondolatok fokozzák a belső feszültséget és a stresszt.

Ilyenkor még nagyobb szerepe van a légzőgyakorlatoknak, de az is jó módszer lehet, ha kedvenc zenénk meghallgatásával űzzük el a rossz gondolatokat.

A távmunkára való átállás sokak számára csupán rövidtávú opció volt tavaly márciusban, míg mások számára állandósult a home office. A kezdeti bizalmatlanság dacára mára a legtöbb munkáltató – már amelyik továbbra is engedélyezi az otthoni munkavégzést – rájött arra, hogy megbízhat a munkavállalóiban, hiszen azok elvégzik a munkát, a folyamatos ellenőrzések nélkül is produktívak maradnak.

(Fotók: Getty Images)

FOLYTASD EZZEL
Diszkrét és tapintatos karbantartót keresnek egy történelmi kastélyba
Segélykiáltás Velencéből: belépőjegyet kérnek az ikonikus bazilika látogatásáért
Rendeld meg a Roadster magazin 5. számát!
Mi jobb, mint egy 170 oldalas Roadster magazin? Hát egy 220 oldalas Roadster magazin! Igen, a 2021-es nyári számunkra jelentősen megnöveltük a terjedelmünket, hogy még több kalandot, utazást és inspirációt élhessünk át közösen. A méret azonban nem minden, arra is figyeltünk, hogy ismét a lehető legjobbat kínáljuk olvasóinknak. A tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom