Close
A Mercedes és a Ford is a legendára építette fel detroiti megjelenését

A Mercedes és a Ford is a legendára építette fel detroiti megjelenését

Az egyszerűen csak detroiti autószalonként emlegetett Észak-Amerikai Nemzetközi Auto Show-ra nem meglepő módon a kontinensen sikeres járműkategóriák és típusok bemutatását időzítik a gyártók. Európából nézve ez inkább érdekes, mint leendő autóparkunk szempontjából meghatározó kiállítás, de nem volt nehéz öt olyan modellt választani, ami érdemes a figyelmünkre.

Mercedes-Benz G osztály

Szinte hihetetlen a Geländewagen, vagyis a G osztály története: 1979-ben mutatták be igazi, puritán terepjáróként, majd az évtizedek alatt úgy vált luxusautóvá, hogy a formája és a terepképessége szinte egyáltalán nem változott. Erre mit csinál a Mercedes a 2018-as detroiti szalonon?

Borostyánkőbe zárja a régit, és bemutatja a majdnem ugyanolyan újat.

A „majdnem ugyanolyan” természetesen csak a dizájnra vonatkozik: bár a szögletesség, a kerek fényszóró, a sárvédőre ültetett indexek, a kívül hordott pótkerék és úgy általában az egész karosszéria tökéletesen idézi az elődöt, ahogyan az alvázas felépítés is, ez bizony egy alapjaiban új G osztály – a második generáció, majdnem negyven év után.

A legárulkodóbb különbség az első fényszóró kerek LED-menetfénye, de a kisebb illesztési hézagok is feltűnhetnek, ahogyan az is, hogy a tizenkét centiméteres szélességnövekedésnek és a plusz ötcentis hossznak köszönhetően jobb kiállású lett az autó. Ha pedig meg tudnánk emelni, biztosan örülnénk, hogy százhetven kilóval könnyebb is lett.

Lényegesen nagyobb a változás belül: drabális, terepjárós, maradt az anyós előtti vízszintes kapaszkodó, de az új G osztály ugyanúgy megkaphatja a két óriásmonitoros műszerfalat, ahogyan a márka sárban tehetetlen típusai.

Sajnos egyelőre abban a helyzetben vagyunk, mint szinte a világ összes többi embere: nem vezettük, de az ígéretek szerint aszfalton kezesebb lett, miközben terepképességei még javultak is. Már 24 centiméter a hasmagassága, hetven centire nőtt a gázlómélység, jobbak a terepszögek, és a kezdetben kapható egyetlen motor, a V8-as biturbó G 500 422 lóereje sem lesz kevés az árokból kiguruláshoz. Nyugalom, lesz belőle több mint 600 lóerős AMG-változat is, bár az biztosan sokkal drágább lesz a 117 ezer eurós alapárnál.

Ford Mustang Bullitt

„Közel háromezer mozi- vagy tévéfilmben szerepelt, például a Bullittban, amiben mellesleg a filmtörténelem egyik leghíresebb üldözési jelenetének volt alanya” – írtuk az ötliteres Mustang tesztjében.

Amerikai álom európai álmodozóknak

Ez éppen ötven évvel ezelőtt történt, ezért dobja piacra a Ford a jubileumi kiadást, Bullitt-feliratokkal, biliárdgolyó-váltógombbal és más spéci részletekkel, akár a filmbeli Dark Highland Green árnyalatban is.

Természetesen V8-ast kap, de kicsit erősebb, 475 lóerős változatban.

Volkswagen Jetta

A lépcsős hátú Golf – a legtöbben így ismerik a valamiért dzsettaként is gyakran emlegetett, jettának ejtendő Jettát. Ez most sem áll távol a valóságtól, műszakilag legalábbis, de a Jetta már önálló karakter, nem is hasonlít a Golfra.

Annyira meghökkentő, mint egy alsó-középkategóriás Volkswagen általában, tehát semennyire, inkább passatos-audis a forma, amit aligha bánnak majd a vásárlói.

Kicsit nőtt, kicsit áramvonalasabb lett, a csomagtartója pedig továbbra is több mint fél köbméteres, ideális családi autónak, még ha amerikai léptékkel feleakkora is. Egyelőre egyetlen, 1,4 literes TSI benzinessel árulják majd, a dízelt valamiért nem erőlteti a VW…

Nissan Xmotion Concept

A Nissan SUV-tanulmánya olyan nagyon nem is extravagáns, a formája a széria Lexus RX-nek sem sokkal durvább, az irreális gumiméretű felnik, az egymás felé nyíló ajtók és a kilincsek hiánya mutatja inkább a koncepcióságot.

Oké, a beltér tényleg nem 2018-as évjáratú: egy furcsa szarvkormány, faltól-falig kijelző, és a variálhatóságot lehetetlenné tevő, a kocsi hosszában végighúzott lebegő kardánalagútból áll az egész, a kocsi pedig ujjlenyomattal indul.

Infiniti Q Inspiration

Négyajtós kupét leplezett le a Nissan luxusmárkája Detroitban: az Xmotionhöz hasonlóan önvezetésre is képes koncepció gyönyörű és vad egyszerre, és bár benzinmotoros, ami ma már meglepő, a sűrítési arány változtathatósága különleges, így ugyanis egyféle motor képes a nagy teljesítményre és az alacsony fogyasztásra vágyó vezető igényeit kielégíteni, persze vagy-vagy alapon.

Utastere is a Nissan SUV-jéhez hasonló, úgy tűnik, a jövőben egyszerre legfeljebb négy személy utazásával kalkulál a gyár, ők viszont hibátlan kényelemben közlekedhetnek majd.

Ez is érdekelhet:

Atomautó, guruló piramis és a többiek: öt meghökkentő koncepcióautó

mercedes-benz g osztály | volkswagen jetta | ford | nagy sztori | volkswagen

FOLYTASD EZZEL

Újra büszkén szárnyal a Bentley legendás orrdísze

Ezt a három lejátszási listát pörgesd a kocsiban!

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram