A José Mourinho vezette, UEFA Európa Konferencia-liga címvédő AS Roma és a sorozat rekordbajnoka, a spanyol Sevilla csapatának megmérettetése május 31-én mintegy ötvenezer futballrajongót csábíthat Budapestre.
A két illusztris labdarúgó klub tizenöt-tizenötezer szurkolója mellett többezer szakmai szervezeti képviselő és újságíró érkezik majd az eseményre. Az Európa Liga-döntő nem csak sport élményt nyújt, a turisztikai forgalom és az országimázs szempontjából is jelentős. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) információi alapján már most több, mint harmincnégyezer előfoglalást regisztráltak a fővárosi szálláshely-szolgáltatók, ami közel harmincöt százalékkal haladja meg az egy héttel későbbi foglalási adatokat.
A Magyar Turisztikai Ügynökség által létrehozott NTAK adatai alapján a döntő estéjére vonatkozó budapesti vendégéjszaka-foglalások több, mint kétharmada külföldiektől érkezett, mintegy
23 ezer nemzetközi vendég gondoskodott már szálláshelyéről a mérkőzés napjára.
A múlt heti elődöntők visszavágóin az olasz AS Roma és a spanyol Sevilla harcolta ki az Európa Liga döntőbe jutást, így a két országból érkező foglalási adatok is gyorsan felfutottak. A hazai szálláshely-szolgáltatók által az NTAK-ba továbbított információk alapján Olaszországból mintegy négyezeregyszáz turista foglalt már szállást. Őket több mint két-kétezer foglalással a brit, a spanyol és német vendégek követik. Az előfoglalások több, mint felét szállodákban regisztrálták, többségében a négycsillagos szállodákat részesítették előnyben, egyharmaduk pedig háromcsillagos szálláshelyeket választott.
A 2019 óta működő NTAK-nak köszönhetően az ágazati szereplők mára pontos képet kaphatnak az utazási trendek változásairól, az előfoglalási számok alakulásáról. Ennek megfelelően az NTAK adataiból az is pontosan megállapítható, hogy az elődöntőben aratott győzelem milyen mértékben emelte az olaszok és spanyolok utazási kedvét. A május 18-i elődöntőt követően
Olaszországból 67 százalékkal nőtt a budapesti előfoglalások száma a döntő napjára.
A spanyol vendégek az olaszokhoz képest egyelőre kissé lemaradtak e tekintetben: az egy héttel ezelőtti időponthoz képest negyedével többen kezdték el szervezni útjukat. Mindeközben pedig a belföldi fővárosi vendégéjszaka-előfoglalások is közel 10 százalékos emelkedésbe kezdtek.
Az NTAK adatai szerint sokan gondolhatják, hogy Budapestre látogatásukat nem csak egy napra tervezik, hiszen a döntőt megelőző napra szóló előfoglalási adatok is jelentősen megugrottak. Május eleji terveikhez képest kétszer több, mintegy kétezer olasz vendég ütemezett be már az előző napra is fővárosi városlátogatást, míg a spanyolok körében is közel hetven százalékos az emelkedés, közülük is
majd kétezer vendég foglalt szállást már a meccs előtti napra.
Mindez jól mutatja, hogy az EL-döntő milyen jelentős mértékben járul hozzá a magyar turizmus és az abban működő vállalkozások piaci erősödéséhez. Emellett a sporteseményhez kapcsolódó NTAK információk nagymértékben segítik a Magyar Turisztikai Ügynökséget abban, hogy minden korábbinál pontosabban célzott nemzetközi marketingkampányokkal csábíthassa hazánkba az utazni vágyókat.
Jakab Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketing és kommunikációs vezérigazgatójaja az EL-döntő kapcsán elmondta: a sportturizmus az egyik leggyorsabban növekvő turisztikai szegmens. Az olyan nagyszabású sportesemények, mint amilyen az Európa Liga-döntő, vagy az augusztusi atlétikai világbajnokság, nemcsak katalizátorai a hazai turizmusnak, hanem jelentős országimázsformáló erővel is bírnak.
Kiemelte a világhírű, a közösségi médiában számtalan követővel rendelkező sportolókat vagy a hozzánk látogató temérdek szurkolót, akik egy ilyen alkalom után mind jó hírét viszik Magyarországnak. Úgy véli, megosztásaikkal mind személyesen mondják el, milyen élményekkel teli, biztonságos úti cél is hazánk. Meglátása szerint mindemellett pedig később nagyobb eséllyel térnek vissza családjuk, barátaik körében, hogy immár nem szurkolóként, hanem valódi turistaként fedezzék fel hazánkat.
– Ezért is bír kiemelt jelentőséggel, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség kezdeményezésére többek közt Budapestet népszerűsítő imázsfilm is fut majd a kivetítőkön a Puskás Arénában és a szurkolói zónákban – tette hozzá.
Hozzátette, az MTÜ már az elődöntőket követően célzott közösségimédia-kampánnyal vonzotta a Sevilla és Róma környéki szurkolókat Budapestre.
(Fotók: Getty)
labdarúgás | EL döntő | európa liga | foci
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!