A TAG Heuer neve mára már kétségtelenül összeforrt a motorsporttal, kettejük igen hosszú és gyümölcsöző kapcsolatának fordulópontja a Monaco modell megjelenése volt, amelyet az 1969-es Monacói Nagydíjon mutattak meg a nagyvilágnak, két évvel később pedig már Steve McQueen csuklóján tűnt fel a Le Mans című filmben.
Az óra technikai és dizájnszempontból is igencsak merész húzás volt. A tokban a Chronomatic csoportnak (Heuer, Breitling, Hamilton-Buren és a Dubois-Depraz társulás) köszönhetően a világ egyik első önfelhúzó szerkezete dobogott, ráadásul a hagyományos kerek tok helyett négyszögű keretet kapott, amit Erwin Piquerez tervezett és készített el.
A Monaco a 1133B kódjelű kék, illetve a 1133G kódjelű szürke árnyalatban érkezett a piacra, bár főleg az előbbi vetette meg a lábát a popkultúrában – elvégre Steve McQueen is ezt a színárnyalatú órát hordta a Le Mans című filmben,
aminek nem csak marketingokai voltak, ugyanis a színész kifejezetten kedvelte a darabot.
Ez pedig nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az óra népszerűsége idővel nőni kezdett, bár az igazi áttörésre csak a kilencvenes években került sor, amikor 1975 után újra gyártani kezdték a négyszögletes órát.
A színész által viselt óra hátlapjába a „To Haig Le Mans 1970” feliratot vésték, és a tervek szerint decemberben fogják elárverezni. Külön érdekesség, hogy korunk egyik leg(el)ismertebb sorozatában, a Breaking Bad-ben is feltűnik ennek a modellnek a modernkori újrakiadása – a sorozatban ugyanis Jesse Pinkman (Aaron Paul) egy Monacóval lepi meg társát, Walter White-ot (Bryan Cranston) az ötödik évadban a születésnapjára.
A modell egyik legfőbb jellegzetessége volt, hogy
a tok egyik oldalán a stopper gombjai vannak csupán, a másik oldalon pedig a korona,
amivel az időt állíthatjuk. A kilencvenes években el kellett hagyják ezt a jellegzetességet, mivel modernebb, vásárolt szerkezeteket használt a márka – amelyet ekkor már TAG Heuer-ként ismerhetett a világ, ugyanis 1985-ben a TAG Group megszerezte a többségi tulajdonrészt a Heuerben, amelyet még 1860-ban alapítottak Uhrenmanufaktur Heuer AG-ként.
Erről bővebben itt:
Meghatározta a múltat, és a jövőt is uralhatja – Így lett a Heuerből TAG Heuer
2015-ben újra visszatértek a régi dizájnmegoldáshoz, és a Monaco visszakapta az 1969-es formáját. Külön érdekesség, hogy mivel tavaly volt ötvenéves a Heuer Monaco, a gyártó öt limitált, egyenként mindössze 169 példányban legyártott órával ünnepelte a kerek évfordulót.
Ez is érdekelhet:
Breaking Bad | TAG Heuer | Steve McQueen | TAG Heuer Monaco | Heuer
Kihagyhatatlan ínyencségek – Két premier a Bartók Tavasz bemutatói közül, amin ott kell lenni
Új utak és régi kedvencek – Legendák állnak a Müpa színpadán március 30-án

Mi a közös Rio de Janeiróban, egy alig ismert horvát luxus menedékben, és egy hotellé alakított New York-i reptéri terminálban? Mindet bemutatjuk a Roadster legfrissebb számában! Ezeken kívül találkozunk a világ egyik legnevesebb dizájnerével, Jaime Hayonnal, bemutatunk hat remek hazai kabinházat és kiderítjük, hol lehet jó vermutot inni Magyarországon. Ezzel még nincs vége, ugyanis elmentünk Provence-ba és kipróbáltuk az új 7-es BMW-t, Svédországban pedog a Toyota RAV4-et. Egy asztalhoz ültettük Péterfy Bori rocksztárt, Gerendai Károly kultmogult, Szabó Simon színészt, Molnár S. Szonja kurátort és Tombor Zoltán fotográfust, és kifaggattuk őket Budapesthez fűződő érzelmeikről. Elmeséljük milyen Marokkó egyik feltörekvő szörfmekkája, Taghazout, és benézünk a főváros új dizájnhoteljébe, a Verno House-ba is. Megszólaltatjuk még Kertész Attila képzőművészt, Sivák Zsófit, a Heves-megyei kocsmák Robert Capáját, és még Puzsér Róbert is tollat ragadott a kedvünkért. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!