Elstartolt a Budapest Central European Fashion Week

Hivatalosan is kezdetét vette a 2022-es tavaszi–nyári kollekciókat bemutató Budapest Central European Fashion Week, amely egy teljes héten át várja programokkal a divat iránt érdeklődő nagyközönséget a főváros különböző pontjain. Az október 16–17. között, a Bálna Budapest épületében megvalósuló catwalk show-k mellett izgalmas side eventek és egy mobil pop-up store, a Budapest Central European Select gazdagítja a divathetet. Az idei offline BCEFW keretében hazai, régiós, valamint pályakezdő tervezők legújabb alkotásait tekinthetik meg a forgalmazók, a hazai és nemeztközi szakma szereplők és a potenciális vásárlók.

Elindult hazánk egyik legjobban várt divateseménye, a Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), amely egy év után ismét élőben mutatja be a legtehetségesebb hazai – köztük pályakezdő – és régiós tervezők 2022-es tavaszi–nyári kollekcióit. Idén a programhoz az ágazat egyik globális logisztikai partnere, a világ legismertebb divateseményeinek kulcsszereplője, a DHL is csatlakozott, ezért a divathét a BCEFW delivered by DHL nevet viseli.

A Magyar Divat & Design Ügynökség az iparág érdekképviseleti szervezeteként a divathét rendszeres megvalósításával platformot teremt a hazai és regionális tervezőknek kollekcióik bemutatására. A régió divatipari szereplői számára a BCEFW jelenti a nemzetközi szakmával, illetve a divat iránt érdeklődő hazai és külföldi közönséggel való találkozás első számú állomását. Az eseményen a kifutón látható márkák a nemzetközi sajtó olyan neves képviselői előtt mutathatják be kreativitásuk, mint

a Vogue Italia, a Vogue Scandinavia, a Vogue Ukraine, az Elle Arabia, a Joys Magazine és a Marie Claire Arabia,

illetve olyan híres influencerek ismerhetik meg első kézből a magyar és régiós darabokat, mint Declan Chan, Natalia Sustova vagy Gili Biegun. A BCEFW-n az egész világról képviseltetik magukat a nemzetközi buyerek is, köztük a német Mytheresa, az olasz Tessabit, a japán Marubeni Fashion Link vagy az orosz Fashion Hub, amely által a tervezők komoly értékesítési lehetőségekre tehetnek szert.

Az október 11–17. között megvalósuló rendezvény fénypontjaként a Bálna Budapest épületében több mint harminc divatmárka alkotásait ismerhetik meg az érdeklődők a bemutatók alkalmával. A catwalk show-k keretében magyar és régiós tervezők vonultatják fel a legújabb SS22-es kollekcióikat, a Young Talents Program fiatal tehetségei pedig a diplomakollekcióikat. Az idei év különlegességeként a tervezők bemutatói a Facebook mellett a TikTokon is élőben követhetők lesznek, valamint a pályakezdők prezentációit számos tiktokker személyesen fogja közvetíteni. A divatbemutatók mellett a helyszínen hét divat- és kiegészítőmárka állít ki, az érdeklődők akár meg is vásárolhatják a különleges darabjaikat.

A BCEFW idején megvalósuló közel harminc side event keretében az érdeklődők ellátogathatnak interaktív nyitott showroomokba, ahol személyesen a tervezők mutatják be legújabb alkotásaikat és engednek betekintést a kollekcióik hátterébe.

A márkák kedvezményekkel, nyereményjátékokkal és különleges meglepetésekkel készülnek, továbbá egy-egy helyszínen olyan témákban hallgathatnak a résztvevők szakmai beszélgetéseket, mint a fenntartható divat, a tudatos vásárlás vagy akár azt is megtudhatják, hogyan változott az öltözködésünk az elmúlt évszázad során.

A hazai és régiós tervezők alkotásainak értékesítése érdekében a belvárosban megnyílt a Budapest Central European Select pop-up store, amely a belvárosi Fashion Streeten október 11–19. között várja a vásárlókat. A huszonhét magyar és régiós tehetség kollekcióit bemutató pop-up üzlet egy időszakos bolt, mely a későbbiekben további regionális márkákkal kiegészülve Budapest mellett – különböző időpontokban – Szlovákiában, Csehországban, valamint Lengyelországban biztosít lehetőséget a kiállításra a következő fél évben.

A Fashion & Design Autumn divat- és dizájnprogramjai itt még nem érnek véget, ugyanis az ügynökség tematikus rendezvénysorozatának keretében decemberben valósítja meg a Budapest Fashion & Tech Summit nemzetközi divatipari konferenciát.

bcefw | Budapest Central European Fashion Week

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom