Nincs is jobb annál, mint egy hosszú munkahét után elmenni kedvenc éttermünkbe, hogy kicsit lazítsunk és kiszolgáljanak. Vannak azonban olyan bosszantó szokások, amikkel jobb, ha minél hamarabb felhagyunk akkor, ha azt szeretnénk, hogy a vendéglátóhelyeken szívesen lássanak.
Ne csettintsünk az ujjunkkal!
A csettintés megalázó. A felszolgálók egyszerre több asztal vendégeit is kiszolgálják, gyakran hektikus környezetben dolgoznak, így a velük szembeni türelmetlenség fokozza belső frusztrációjukat.
Egy egyszerű kézemelés vagy a szemkontaktus létrehozása elegendő ahhoz, hogy udvarias kapcsolatot alakítsunk ki.
Ne hasonlítsuk össze az ételeket egy másik étteremben készült fogással!
Minden étterem és szakács egyedi, a szakértők éppen ezért arra biztatják a vendégeket, hogy legyenek nyitottak az új ízek és konyhatechnológiai eljárások iránt, ha azonban van preferenciánk például a húsok esetében az elkészítési fokozatra, bátran osszuk meg.
Váratlan fizikai kapcsolat tilos!
Ahogy mi sem szeretnénk, hogy idegenek megérintsenek, úgy a felszolgálók sem örülnek ennek, hiszen nekik is joguk van a személyes térhez. Ha szeretnénk valamit jelezni, teremtsünk szemkontaktust, vagy ha muszáj, menjünk oda a felszolgálóhoz és egyszerűen csak mondjuk azt: „Elnézést”, hogy felkeltsük a figyelmét.
Ne nyomkodjuk a telefonunkat egész idő alatt
Akkor vagyunk igazán udvariasak, ha eltesszük és lenémítjuk a telefonunkat addig, amíg az étteremben vagyunk.
A szükséges hívásokat érkezés előtt vagy távozás után bonyolítsuk le, ha ezt mégsem tudjuk megtenni, lépjünk ki a helyről a beszélgetés erejéig.
Ne üljünk le olyan asztalhoz, ami még nincs letakarítva!
Bármennyire is éhesek vagyunk, sose üljünk le olyan asztalhoz, ahonnan az előző vendég tányérjait még nem vitték el. Adjunk időt arra, hogy a felszolgálók elvégezzék a dolgukat és legyünk tekintettel arra, hogy ha esetleg még más feladattal foglalkoznak.
Ráadásul mindenki számára kínos, ha előttünk kénytelenek takarítani.
Ne kérjük, hogy irányítsák az időjárást!
A pincérek sok mindenben segíthetnek, például egy billegő asztal megjavításában vagy a tökéletes fogás megtalálásában. Van, amire azonban nincs hatásuk. Nem tudnak mit tenni a hőség ellen egy forró, nyári napon a kültéri terasz alatt azon túl, hogy jeget tesznek az üdítőbe.
Ha asztalt foglalunk, menjünk el vagy időben mondjuk le!
Tiszteletlenség az éttermekkel szemben, ha egyáltalán nem jelenünk meg, vagy az utolsó pillanatban lemondjuk a foglalásunkat, hiszen így bevételkiesést okozunk számukra.
Ha külföldön megyünk étterembe, fontos, hogy figyelembe vegyük az ottani szabályokat is. Ebben a cikkünkben az olasz, itt pedig a francia gasztronómiai szokásokról írtunk.
(Forrás: Travel + Leisure, fotók: Getty Images)
étterem | illemszabály | etikett
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!