Mindannyiunkkal megtörtént már, hogy az étteremben a menüt lapozgatva nem tudtuk pontosan, mit válasszunk. A hiba azonban nem biztos, hogy bennünk van, hiszen mint kiderült, a menükártya dizájnja alapvetően befolyásolja a döntésünket.
Az éttermek nemcsak arra törekszenek, hogy segítsenek a választásban, hanem arra is, hogy befolyásoljanak. A menü tervezésénél ehhez pszichológiai trükköket alkalmaznak, a céljuk pedig az, hogy a drágább ételek iránti vágyat fokozzák, ezáltal pedig növeljék a bevételeiket.
A banner-vakság egy viszonylag ismert fogalom. Az ember szelektív figyelmének egyik formája, amelynek értelmében például az online magazinokat olvasva nem vesszük észre a reklámhirdetéseket.
Hasonlóképpen működik az étlap az étteremben.
A vendéglátóhelyek gyakran emelik ki az egyedi fogásokat, a különleges ételeket, de néha éppen ez az, ami eltereli a figyelmünket más részletekről.
Az öles betűk, a figyelemfelkeltő elemek miatt az "apróbetűs rész" észrevétlen marad számunkra.
Az éttermek pontosan tudják, mely taktikák a leghatékonyabbak az étlapárok vizsgálatakor, és olyan stratégiákat alkalmaznak, amelyekkel észrevétlenül is rá tudnak venni bennünket arra, hogy a tervezettnél jóval többet költsünk.
(Forrás: The Daily Meal, Fotók: Getty)
trükk | befolyásolás | pszichológia | étterem
Budapesti csúcspanoráma exkluzív pezsgőkkel a felhők közelében – Ez a White Raven
Well done
![](https://roadster.hu/uploads/2024/06/roadster-16-promo.jpg)
Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!