Európa legnaposabb városaiban már most elkezdhetünk hangolódni a nyárra

Bár napsütésben most nálunk sincs hiány, a hőmérséklet még messze nem a legmelegebb évszakot idézi. Azonban nem kell messzire utaznunk, ha pótolnánk azt a néhány hiányzó fokot.

A Planet Cruise utazási szakértői az átlaghőmérséklet, a csapadékmennyiség, az esős napok száma és az átlagos napsütéses órák alapján kiszámolták, hogy mely úti célokon vár ránk a legtöbb napsütés a kontinensen.

Ibiza

A győztes pedig Spanyolország lett, ahol jelenleg még az átlagosnál is melegebb van. Az országból nyolc üdülőhely került be az első tízbe, az élen Valenciával, ahol havonta átlagosan csak három napot esik az eső.

Valencia

Ha a napfürdőzést városnézéssel kötnénk össze, érdemes sétálnunk egyet az óvárosban és a Turia folyó egykori medrében kialakított, híres Turia parkban, amely Spanyolország egyik legnagyobb városi parkja. A programlistába érdemes felvenni a tengeri állatkertet, az Oceanáriumot is, és nem kell nélkülöznünk az aranyhomokos strandokat és az ízletes paellákat sem, amelynek sokak szerint ez a város a szülőhelye.

Valencia, Turia park

A második helyen Ibizát találjuk, amely az ország egyik drágább nyaralóhelyének számít, de a téli hónapokban még ez is megfizethetőbb, a harmadik helyet pedig Tenerife szerezte meg. Egészen az ötödik helyig kell lemennünk, hogy megpillantsuk az első helyszínt, amely nem Spanyolországban van, ez pedig Valletta, ahol havonta átlagosan csak hét esős nappal kell számolni.

Íme, a legnaposabb helyek tízes listája

1. Valencia, Spanyolország
  8. Malaga, Spanyolország
  9. Granada, Spanyolország
  10. Korzika, Franciaország

Ha pedig a spanyolokra hallgatunk, akkor ide utazunk el Spanyolországon belül.

(Forrás: Express, képek: Getty Images)

napsütés | Európa | nyár | tél | legnaposabb

Ezen a budapesti helyen minden szempontból élmény steaket enni

Magyar nemzeti színekbe öltözik a Colosseum

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”