A pazar útvonalakon kanyargó Tour de France és hasonló versenyek mindig kedvet csinálnak az embernek egy kiadós kerékpártúrához. Szerencsére egy mezei bringásnak nem kell napi háromszáz kilométert letekernie ahhoz, hogy élvezze Európa legszebb vidékeit, és nem szükséges éjjel-nappal a nyeregben ülnie sem. Könnyebbé teheti a dolgát, ha alkalmanként vonatra pattanva engedélyez magának és a járgánynak egy kis pihenőt. Ajánlunk néhány vasúton könnyen megközelíthető szakaszt Skóciától Katalóniáig.
München–Velence
A bajor főváros és a lagúnák városa közti szakasz a legegyszerűbb módja az Alpok két keréken történő átkelésének.
Egyszerű, viszont egyáltalán nem rövid, és nehéz is.
Azért nem kell végig hegymászástól tartani, de az etap egészen biztosan felpumpálja a vádlit.
A festői Brenner-hágót nem muszáj bevállalni, azt a részt nyugodtan ellóghatjuk vonattal, viszont a Toblach-Cortina D'Ampezzói dél-tiroli tekerések során egy régi vasúti nyomvonalon haladhatunk kisebb-nagyobb hegyi utakon át, ezt semmiképp sem szabad kihagyni. A célhoz közeledve pedig érdemes megállni Trevisóban egy kis feltöltődésre.
Cairngorms Nemzeti Park
Északkelet-Skócia 2003-ban alapított nemzeti parkja négyezer-ötszáz négyzetkilométeren terül el és ejti ámulatba az embert.
Lélegzetelállító tájak váltják egymást a kijelölt kerékpárutakon, melyek között ugyanúgy találunk csendesebb, családiasabb vonalat, mint vagányabbaknak való hegyi utakat. Bár a völgyeken és az erdők menten kerekezve néhol úgy tűnhet, fényévekre vagyunk a civilizációtól, a kihelyezett pihenők miatt egyáltalán nem érezzük magunkat elveszve.
ViaRhôna
Ahogy a nevéből is sejthető, az útvonal a Rhône folyó mentén halad a Genfi-tótól indulva egészen a mediterrán francia strandokig.
A tavak és a tenger szerelmeseinek nagyszerű választás, hiszen gyakorlatilag bármikor meg lehet állni egy kis csobbanásra.
A nagyjából nyolcszáz kilométeres út néhány szakasza nincs ugyan befejezve, de a teraszos szőlőültetvényektől kezdve a páratlan provence-i vidéken át az apró falvak látványáig sok minden kárpótolja az utazót a kellemetlenségekért.
Katalónia
Spanyolország területén mintegy kétezer-négyszáz kilométeren át kanyarognak azok a főként kerékpárosok által igénybe vett útszakaszok, amelyeket eredetileg vasútvonalaknak szántak, vagy korábban annak használtak.
Száznál is több különböző kijelölt etap választható, valamennyi biztonságos, csendes és autóforgalomtól mentes. Katalónia, azonbelül a nagyságos Barcelona vagy a kisebb léptékű Girona környéke ideális lehet abban az esetben, ha gyorsvasúttal érkezünk mondjuk Franciaországból, a Párizs, Lyon, Toulouse hármas valamelyikéből. Gironában rövidebb és hosszabb kerékpárútvonalak visznek el nemzeti parkban megbúvó szépséges tájak vagy a lenyűgöző Garrotxa vulkán felé.
Hollandia
Nem lehet teljes egy ilyen lista a bringaimádó hollandok nélkül, akik az egész országukat behálózták kerékpárutakkal.
Kihagyhatatlan a legkerékpárbarátabb városnak választott Groningen, de ha kiszakadnánk mondjuk a zsúfoltabb Amszterdam utcáiról, akkor felfedezhetjük a zömmel igen látványos és hatalmas virágmezők, vagy mezőgazdasági területek mentén haladó egyedi hangulatú holland vidéket. Hegyre kaptatástól itt nem kell tartani.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Unsplash)
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!