Close
Ez a program egy fontos hiányt igyekszik pótolni a hazai dizájniparban

Ez a program egy fontos hiányt igyekszik pótolni a hazai dizájniparban

Véget ért a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) első Design Start mentorprogramja, amely szakmai támogatást nyújtott a hazai dizájnereknek, elősegítve a sikeres magyar márkák létrejöttét. A hét mentorált márka egy háromlépcsős program teljesítésére vállalkozott, amely egy hat modulból álló workshop- és előadás-sorozatot, egy hazai gyárnál teljesített gyakornoki programot, valamint egy külföldi szakmai utat foglalt magába. Az első Design Start befejezését követően elindult a következő mentorprogramra való jelentkezés is az MDDÜ honlapján.

Februárban az utolsó mentorált is befejezi szakmai gyakorlatát a Magyar Divat & Design Ügynökség Design Start mentorprogramjának keretében, amely hét mentorált márkával indult el. A dizájnerek egy háromlépcsős programon vettek részt, amelynek első része egy hat modulból álló workshop- és előadássorozat volt. A témák kiválasztását a dizájnipari stratégiához készített piackutatás kiértékelése és a dizájnerekkel készített mélyinterjúk előzték meg, amelyek rávilágítottak a dizájnerek hazai nehézségeire, illetve a fejlesztést igénylő területekre.

A vizsgálatok során bebizonyosodott, hogy Magyarország feltörekvő dizájnerei leginkább a sikeres vállalkozói léthez szükséges ismeretekben szenvednek hiányt, ezért a workshopokon olyan, gyakorlatban is hasznosítható vállalkozói készségek kapták a főszerepet, mint az üzleti tervezés, a finanszírozás, a kommunikáció alapjai, a marketing és digitális technológia, a márka- és dizájnkommunikáció, valamint a jogi ismeretek.

Mindezt olyan szaktekintélyek adták át, akik kiemelkedő szakmai kvalitásaikkal és eredményeikkel hiteles mentorai voltak a mentorprogramban részt vevő tehetségeknek.

Az elméleti alapok elsajátítása után a résztvevők külföldi tanulmányutakra indultak az MDDÜ szervezésében. Olyan világszínvonalú kiállításokra és gyárakba jutottak el, mint a meisseni porcelángyár, a lipcsei Designer’s Open, a Grassimesse szakkiállítás, vagy a párizsi Maison&Objet nemzetközi vásár, ahol első kézből értesülhettek a dizájnvilág jeles képviselőinek gyakorlatairól. Többek között azt is megtudhatták, hogy az élmezőnybe tartozó dizájnerek milyen szakmai szempontok alapján válogatják ki a kiállításon felvonultatott termékeket, vagy hogy milyen kommunikációs eszközökkel pozícionálják magukat. Mindemellett az árképzéssel kapcsolatos ismereteiket is bővíthették.

A Design Start teljesítésének utolsó lépcsője a szakmai gyakorlat, amely során az ügynökség elismert szakemberekhez és brandekhez kapcsolta a program résztvevőit. A mentoráltak megismerték azokat a mindennapos gyártói folyamatokat, amelyek közös tudásmetszetet igényelnek a tervezőkkel: az új termékek bevezetésétől kezdve, a szállítástervezésén át, egészen a gyártástervezésig – lehetőségük nyílt minden gyártói folyamatot megismerni.

“A program egy fontos hiányt igyekszik pótolni az iparágban azáltal, hogy a dizájnereknek lehetőséget nyújt betekintést nyerni a teljes szervezési láncba. Ennek segítségével ugyanis átfogó képet kaphatnak a termék életútjáról, az ötlettől a megvalósuláson keresztül a kereskedelmi stratégia kialakításáig. A közös együttműködés előnyös lehetőséget kínál a gyártóknak is, hiszen a gyártók, ha tehetik, törekednek arra, hogy saját kollekciót vagy terméket alakítsanak ki, ehhez pedig feltétlenül szükség van a dizájnerekkel való személyes kapcsolatra” – nyilatkozta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.

A 2019-ben indult programba kiválasztott résztvevők a dizájnipar különböző területeiről érkeztek – Bárány Anna, Fű Borbála és Fülöp Fruzsina például kerámiatervezéssel foglalkoznak, míg a 4 MS Design, a Paper Up!, a PDSIGN és az UPLUX lakberendezési tárgyakon és belsőépítészeti munkákon dolgoznak.

Ők lesznek azok, akik a program elvégzését követően hatékonyabb és szilárdabb működést valósíthatnak meg, személyre szabott és fenntartható üzleti modelleket alakítanak ki, valamint erősíthetik nemzetközi láthatóságukat mind az online, mind az offline felületeken.

Az MDDÜ célja, hogy stratégiai partnerséget építsen velük, ily módon növelve az iparág hazai exportját, fellendítve a magyarországi alapanyag előállítását, valamint erősítve a nemzetközi értékláncokba való intenzívebb bekapcsolódást.

A kaland folytatódik

Megjelent a Roadster magazin második nyomtatott kiadása, amelyben ismét olyan történeteket gyűjtöttünk össze, amelyek minket is folyamatosan inspirálnak. Szerintünk szebb lett, mint az első szám, reméljük, neked is tetszeni fog.

Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.

Ez is érdekelhet:

Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom