Bjarke Ingels a múlt és a jövő találkozásánál álmodta meg ezt a spirális csodát Svájcban.
Az Audemars Piguet órák napjaink talán legizgalmasabb darabjai, ha tartózkodnánk a mainsteamtől. Az 1875-ben Jules-Louis Audemars és Edward-Auguste Piguet által alapított svájci óramárka a Patek Philippe és a Vacheron Constantin mellett a Holy Trinity of Watchmaking tagja, mely a svájci manufakturális óraipar legjobb gyártóit foglalja magába.
Jules Louis Audemars és Edward Auguste Piguet eredeti, 1875-ben felhúzott műhelye mellé álmodott meg kortárs múzeumot a dán szupersztár építész, Bjarke Ingels Vallée de Joux völgyében.
A hatalmas, ívelt üvegablakokból álló épületben nincsenek oszlopok és klasszikus értelemben vett falak sem, a múzeum tetejét pedig szép, zöld pázsit fedi.
A háromszáz darabos gyűjteményt rejtő, spirál alakú épületbe vezető túra a régi műhelyből indul, a látogatók az óramutató járásával megegyező irányban haladva juthatnak el a BIG által tervezett modern, üvegfalú múzeumba. Odabent a márka egyik ikonikus modelljét, az 1899-ben debütált Universelle-t helyezték a középpontba: az óra egy méretes üvegüveggömbön pihen és további nyolc jelentős óra veszi körül, melyek a nap körül keringő bolygókat szimbolizálják. A kiállítótér a német Atelier Brückner stúdió munkája.
A spirál formájú múzeumban két műhelyben mutatják be az órák összeszerelésének igen bonyolult folyamatát, ami alapesetben nyolc hónapot vesz igénybe egy-egy remekműnél. Ilyenkor hatszáznegyvennyolc darab alkatrészt illesztenek gondosan össze. A kiállításon szobrok és mozgó modellek szemléltetik az órák belső működését, a vállalkozó kedvű látogatók pedig különféle interaktív tárlatokon azt is kipróbálhatják, megvan-e a megfelelő kézügyességük az órásmesterséghez.
Az évente negyvenezer órát gyártó, felsőkategóriás Audemars Piguet-nek olyan ismert nagykövetei vannak világszerte, mint a futballista Lionel Messi, a kosárlabdázó LeBron James és a teniszező Novak Djokovics. Kultikus modellje az 1972-ben debütált Royal Oak, ami egyedi megjelenésével és üzenetével akkoriban újraértelmezte a luxusórákról alkotott képet. Megtestesített mindent, amit a többi luxusóra nem: bár nem ez volt a legnagyobb innovációk időszaka, a Royal Oak elsőként állt elő olyan rozsdamentes acélszíjjal, amely egyenesen a nyolcszögű acéltokba csatlakozott. Ráadásul élenjáró volt a felületkezelést illetően is, hiszen az acéltok arany- vagy platinabevonatot kapott.
A múzeum a tervek szerint 2020. június 25-én nyitja meg kapuit.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: Dezeen, fotók: Iwan Baan, Dezeen)
Vallée de Joux | Audemars Piguet | nagy sztori | luxusóra | Bjarke Ingels | Svájc
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!