Nem lenne szabad, mégis sokan szuvenírekkel távoznak a fedélzetről.
A Ryanair névtelenséget kérő volt légiutas-kísérője elmondta, hogy egyszer az egyik járatán több utas is a mentőmellényt vitte haza az ülések alól.
Az eset egy Londonból Ibizára tartó gépen történt néhány évvel ezelőtt akkor, amikor „az ibizai klubszcéna legújabb divatjaként” a bulizók repülőről származó mentőmellényt viseltek. Az ibizai klubok ugyanis ingyenjegyet kínáltak azoknak a turistáknak, akik mentőmellényben érkeztek. Ezek után nem meglepő, hogy sokan ellopták a gépről, hogy aztán ingyen jussanak be Ibiza drága éjszakai klubjaiba. – Egyszer leszálltunk Ibizán, és rögtön szóltak, hogy ellenőrizzük az ülések alatti mentőmellényeket, mert elterjedt ez a tendencia. Gyorsan rájöttünk, hogy a mentőmellények fele hiányzik. Az aznapi kapitányunk eléggé karakteres személyiség volt és annyira dühös lett, hogy az összes utast megváratta azon a buszon, amely a terminálhoz vitte őket, amíg mi átkutattuk a repülőgépet. A kapitány kiabálni kezdett az utasokkal, végül szerencsére minden mentőmellényt visszakaptunk. Az esetet követően minden alkalommal, amikor leszállunk Ibizán, és mielőtt elindulunk vissza az Egyesült Királyságba, ellenőrizzük a mentőmellényeket – emlékezett vissza a légikísérő.
A mentőmellény eltulajdonítása nagyon veszélyes lehet, mivel nagyrészt átlagosan csak húsz extra mentőmellényt szállítanak a rövid távú járatok, nem számítva a személyzet saját felszerelését.
El lehet képzelni, milyen súlyos következményekkel járna, ha valakinél nem lenne mentőmellény, „amikor szüksége van rá”.
Joyce K. egy amerikai légitársaságnál dolgozott és az egyik közösségi médiaplatformon mesélte el tapasztalatait. Sok utast látott, akik a fedélzetről távozás előtt gyorsan magukhoz vettek egyet a vészhelyzet esetére tárolt úszógumiból. Vannak még más tárgyak is, amiket szívesen ellopnak – különösen az első osztályról –, például párnák és takarók.
A mutatós só- és borsszórókat például a Virgin Atlantic járatain a leggyakrabban ellopott tárgyak közé sorolják.
Nem vitás, a légiutas-kísérőknek nehéz dolguk van. Mindenben segítenek a fedélzeten az italok és ételek felszolgálásától kezdve az ideges utasok megnyugtatásáig, plusz vészhelyzetben megmenthetik az életünket. Más szóval, tudnak egy-két kulisszatitkot – és ez magában foglalja azt is, hogy mi az, amit soha, de soha ne együnk vagy igyunk repülés közben.
(Forrás: Express, fotók: Getty Images)
légiutas-kísérő | repülés | lopás | fedélzet | utazásRáleltünk Budapest és a BMW legszorosabb párhuzamára
Őszinte, szórakoztató és sorsfordító – Így lett a Körvonal az ország kedvenc játéka

Beköszöntött az ősz, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 13. száma. Mit találunk benne? Bejárjuk Japán izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik legszínesebb és leghíresebb dizájnerével, Karim Rashiddal, Nápolyban megkóstoljuk Olaszország negyedik legjobb pizzáját, és benézünk az Attolini szabódinasztia műhelyébe is. A Napa-völgyben teszteljük, milyen az új, elektromos Rolls-Royce, és elbeszélgetünk a W luxushotelben megnyitott Nightingale by Beefbar alapítójával, Riccardo Giraudival is. Elmegyünk egészen Dél-Koreáig, hogy megnézzük közelről, milyen a világ egyik leghangulatosabb kávézója, a Mudzsige panzió, ezen kívül pedig találkozunk még párizsi keramikusművésszel, Japánban dolgozó magyar építésszel, vitorlázógép pilótával, egy római napszemüveg brand alapítójával, és a születésnapját ünneplő Babel Budapest megálmodójával is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!