Close
A Ferrari ezzel a gyönyörűséggel vált hathengeres motorokra

A Ferrari ezzel a gyönyörűséggel vált hathengeres motorokra

A Formula–1 után a Ferrari utcai sportautóit is elérte a méretcsökkentés, de ezt egyáltalán nem bánjuk, ha olyan fantasztikus hibrid modellel indítják újra a hathengeres modellek sorát, mint amilyen a 296 GTB.

A Ferrarinál mindig is a 12 hengeres motorok jelentették a maranellói márka szívét, a mai napig V12-essel hajtanak olyan csúcsmodelleket, mint a 812 Superfast. A belépőmodelleket, mint a Portofino és a Roma, illetve a középmotoros sportkocsikat, mint az F8 Tributo és az SF90 Stradale már V8-as erőforrással szerelik, és az olaszok most tovább csökkentették a hengerek számát.

A most leleplezett 296 GTB nevében az első két szám a motor 2992 köbcentis méretére utal, a hatos szám pedig a hat hengert jelenti.

A Formula–1-ben már évek óta teljesítő V6-os motorok tehát a Ferrari utcai modelljében is megjelentek,

és erre nem lehet panaszunk, ha olyan elképesztő számokkal érkeznek, mint ebben a gyönyörű berlinettában.

A háromliteres biturbó V6-os már önmagában is az egyik legerősebb hathengeres motornak számít a 663 lóerős teljesítményével, de a Ferrarinál a nyolcfokozatú automataváltó mellé egy 167 lóerős villanymotort is építettek az autóba, amivel a kombinált teljesítménye 830 lóerőre nőtt.

A hibrid sportkocsinak ezzel 2,9 másodperc is elég, hogy elérje a százas tempót.

A 330 km/órára képes Ferrari ráadásul konnektorról is tölthető, az akkumulátor feltöltésével 25 kilométert teljesen elektromosan is lehet gurulni vele. A legnagyobb sebesség ekkor ugyan csak 135 km/óra, ezért a leginkább városi autózáshoz való,

tökéletes lehet például a monacói utcákat járni anélkül, hogy bármi is jönne a kipufogóból.

A Ferrari persze a vezetés szerelmeseire is gondolt, ezért az Assetto Fiorano változatot is elkészítette, ami egy könnyebb és feszesebb kivitel, pályára hangolt futóművel és aerodinamikával, ráadásul a legendás 250 Le Mans színére fényezve. A 296 GTB, ami nálunk a zöld rendszámot is megkapja, 296 ezer euróba kerül, ez 94 millió forintnak felel meg.

6 vagy 12 henger?

Nem először készít V6-ossal szerelt sportautót a Ferrari, éppen Enzo autóversenyzés iránti szenvedélye nyomán született meg a középmotoros Dino. A maranellói márka persze mindig is a 12 hengeres motorokról lesz ismert, és ennek egyik figyelemreméltó példája az 599 SA Aperta.

FOLYTASD EZZEL
Gyerekkori álom ez a gyönyörű Peugeot 504 Coupé
Az utolsó példány is elkészült a Bugatti szuperautójából
Rendeld meg a Roadster magazin 5. számát!
Mi jobb, mint egy 170 oldalas Roadster magazin? Hát egy 220 oldalas Roadster magazin! Igen, a 2021-es nyári számunkra jelentősen megnöveltük a terjedelmünket, hogy még több kalandot, utazást és inspirációt élhessünk át közösen. A méret azonban nem minden, arra is figyeltünk, hogy ismét a lehető legjobbat kínáljuk olvasóinknak. A tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom