A Ferrari ezzel a gyönyörűséggel vált hathengeres motorokra

A Formula–1 után a Ferrari utcai sportautóit is elérte a méretcsökkentés, de ezt egyáltalán nem bánjuk, ha olyan fantasztikus hibrid modellel indítják újra a hathengeres modellek sorát, mint amilyen a 296 GTB.

A Ferrarinál mindig is a 12 hengeres motorok jelentették a maranellói márka szívét, a mai napig V12-essel hajtanak olyan csúcsmodelleket, mint a 812 Superfast. A belépőmodelleket, mint a Portofino és a Roma, illetve a középmotoros sportkocsikat, mint az F8 Tributo és az SF90 Stradale már V8-as erőforrással szerelik, és az olaszok most tovább csökkentették a hengerek számát.

A most leleplezett 296 GTB nevében az első két szám a motor 2992 köbcentis méretére utal, a hatos szám pedig a hat hengert jelenti.

A Formula–1-ben már évek óta teljesítő V6-os motorok tehát a Ferrari utcai modelljében is megjelentek,

és erre nem lehet panaszunk, ha olyan elképesztő számokkal érkeznek, mint ebben a gyönyörű berlinettában.

A háromliteres biturbó V6-os már önmagában is az egyik legerősebb hathengeres motornak számít a 663 lóerős teljesítményével, de a Ferrarinál a nyolcfokozatú automataváltó mellé egy 167 lóerős villanymotort is építettek az autóba, amivel a kombinált teljesítménye 830 lóerőre nőtt.

A hibrid sportkocsinak ezzel 2,9 másodperc is elég, hogy elérje a százas tempót.

A 330 km/órára képes Ferrari ráadásul konnektorról is tölthető, az akkumulátor feltöltésével 25 kilométert teljesen elektromosan is lehet gurulni vele. A legnagyobb sebesség ekkor ugyan csak 135 km/óra, ezért a leginkább városi autózáshoz való,

tökéletes lehet például a monacói utcákat járni anélkül, hogy bármi is jönne a kipufogóból.

A Ferrari persze a vezetés szerelmeseire is gondolt, ezért az Assetto Fiorano változatot is elkészítette, ami egy könnyebb és feszesebb kivitel, pályára hangolt futóművel és aerodinamikával, ráadásul a legendás 250 Le Mans színére fényezve. A 296 GTB, ami nálunk a zöld rendszámot is megkapja, 296 ezer euróba kerül, ez 94 millió forintnak felel meg.

6 vagy 12 henger?

Nem először készít V6-ossal szerelt sportautót a Ferrari, éppen Enzo autóversenyzés iránti szenvedélye nyomán született meg a középmotoros Dino. A maranellói márka persze mindig is a 12 hengeres motorokról lesz ismert, és ennek egyik figyelemreméltó példája az 599 SA Aperta.

hibrid autó | ferrari 296 gtb | plug-in hibrid | Ferrari | sportautó

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom