Úgy tűnik, idén Franciaország mindenkit megver a turizmus névre hallgató iparágban

Nehéz szavakat találni arra, mennyire jók a franciák.

A Roadster nyár elején tett egy szép nagy kört a francia Riviérán, így saját szemmel tapasztaltuk meg, hogy a nizzai terrortámadás okozta sokk rég a múlté, és a turizmus hihetetlen mértékben pörög, annyira, mint fél évtizeddel ezelőtt – sőt, mint kiderült, még jobban. Tavaly 87 millió külföldi turista járt Franciaországban, idén pedig akár több is érkezhet.

A 2015-ös merényletsorozat utáni hanyatlást követően és a tavaszi szakszervezeti sztrájkok ellenére idén először 90 millió külföldi turista látogathat el Franciaországba, s ezzel rekordot dönthet a világ elsőszámú turisztikai célországa – mondta Christian Mantéi, az Atout France turisztikai fejlesztési ügynökség vezetője a Le Monde című napilap hétvégi számának.

A fejlesztési ügynökség előrejelzése szerint idén 2,2–2,3 millió kínai turista látogat el Franciaországba, ezzel az ország a kínaiak elsőszámú európai célpontjává válhat. 2010-ben még csak 600 ezer kínai turista volt kíváncsi Franciaországra. A párizsi agglomerációba pedig idén egymillió kínait várnak a tavalyi 800 ezer után. A fővárosban tíz év alatt 361 százalékkal növekedett a kínai látogatók száma – hívta fel a figyelmet Christophe Decloux, az Ile-de-France régió turisztikai bizottságának igazgatója.

Párizs-szerte egyre inkább láthatókká válnak a kínai turisták, akiket a számukra készült rózsaszín térkép alapján könnyű felismerni a többi ázsiai látogató között. Az elmúlt évben például a Louvre múzeumában 626 ezer belépőjeggyel a kínaiak lettek a második legnagyobb számban érkező külföldi látogatók az amerikaiak mögött.

Bordeaux, a város, amely a második legnépszerűbb nagyváros a turisták körében a főváros után

A francia múzeumokban ezért egyre gyakrabban látni a francia és angol mellett mandarin nyelvű feliratokat is, és a párizsi kulturális intézmények és a kereskedelem lasszóval fogja az ázsiai nyelveken beszélő munkavállalókat.

Franciaországban igazi erőfeszítés kezdődött a kínaiak fogadási körülményeinek javítására, például nekik megfelelő reggelik bevezetésével a hotelekben. A francia turisztikai szakemberek arra is figyelnek, hogy a kínaiak utazási szokásai is egyre változatosabbak. Még mindig sokan utaznak csoportosan, de egyre többen családdal vagy barátokkal.

– Ez egy óriási változás, mert már más célpontokat is lehet nekik javasolni, mint a versailles-i kastély, a Louvre és az Eiffel-torony. Az Ile-de-France régió mégiscsak nagyon gazdag látványosságokban

– idézte a lap Valérie Pécresse-t, a régió elnökét, volt minisztert.

A párizsi agglomeráció célja, hogy a következő években ötmillióra növekedjen a Kínából érkező látogatók száma, s ehhez a francia vízum könnyebb megszerzésével, valamint a közbiztonság javításával kíván a régió hozzájárulni. Az elmúlt években ugyanis kínai turistabuszok ellen több támadás is történt, miután köztudott, hogy a kínai turisták előszeretettel hordanak magukkal készpénzt, illetve vásárolnak luxusmárkájú árucikkeket.

Az Atout France adatai szerint egy kínai turista átlagosan 1500 eurót költ el Franciaországban, nagyon takarékosodnak a szálláson és az étkezésen, de többet költenek el vásárlásra más nemzetiségű turistáknál. Összességében elmondhatjuk, hogy 1.) Franciaországot a turizmus nevű bizniszben nem lehet megverni, 2.) nagyon úgy fest, hogy a jövő japán turistái a kínai turisták.

Ez is érdekelhet:

A hely, ahol minden klisé a mennybe megy – Ilyen egy hosszú hétvége Antibes-ban

A Roadster június elején körbeautózta a Côte d'Azurt, hogy megnézze, milyen az atmoszféra a francia Riviérán. Az első állomás: Antibes.

(Forrás: MTI)

turista | franciaország | kína | turizmus | atout france

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom