Close
Úgy tűnik, idén Franciaország mindenkit megver a turizmus névre hallgató iparágban

Úgy tűnik, idén Franciaország mindenkit megver a turizmus névre hallgató iparágban

Nehéz szavakat találni arra, mennyire jók a franciák.

A Roadster nyár elején tett egy szép nagy kört a francia Riviérán, így saját szemmel tapasztaltuk meg, hogy a nizzai terrortámadás okozta sokk rég a múlté, és a turizmus hihetetlen mértékben pörög, annyira, mint fél évtizeddel ezelőtt – sőt, mint kiderült, még jobban. Tavaly 87 millió külföldi turista járt Franciaországban, idén pedig akár több is érkezhet.

A 2015-ös merényletsorozat utáni hanyatlást követően és a tavaszi szakszervezeti sztrájkok ellenére idén először 90 millió külföldi turista látogathat el Franciaországba, s ezzel rekordot dönthet a világ elsőszámú turisztikai célországa – mondta Christian Mantéi, az Atout France turisztikai fejlesztési ügynökség vezetője a Le Monde című napilap hétvégi számának.

A fejlesztési ügynökség előrejelzése szerint idén 2,2–2,3 millió kínai turista látogat el Franciaországba, ezzel az ország a kínaiak elsőszámú európai célpontjává válhat. 2010-ben még csak 600 ezer kínai turista volt kíváncsi Franciaországra. A párizsi agglomerációba pedig idén egymillió kínait várnak a tavalyi 800 ezer után. A fővárosban tíz év alatt 361 százalékkal növekedett a kínai látogatók száma – hívta fel a figyelmet Christophe Decloux, az Ile-de-France régió turisztikai bizottságának igazgatója.

Párizs-szerte egyre inkább láthatókká válnak a kínai turisták, akiket a számukra készült rózsaszín térkép alapján könnyű felismerni a többi ázsiai látogató között. Az elmúlt évben például a Louvre múzeumában 626 ezer belépőjeggyel a kínaiak lettek a második legnagyobb számban érkező külföldi látogatók az amerikaiak mögött.

Bordeaux, a város, amely a második legnépszerűbb nagyváros a turisták körében a főváros után

A francia múzeumokban ezért egyre gyakrabban látni a francia és angol mellett mandarin nyelvű feliratokat is, és a párizsi kulturális intézmények és a kereskedelem lasszóval fogja az ázsiai nyelveken beszélő munkavállalókat.

Franciaországban igazi erőfeszítés kezdődött a kínaiak fogadási körülményeinek javítására, például nekik megfelelő reggelik bevezetésével a hotelekben. A francia turisztikai szakemberek arra is figyelnek, hogy a kínaiak utazási szokásai is egyre változatosabbak. Még mindig sokan utaznak csoportosan, de egyre többen családdal vagy barátokkal.

– Ez egy óriási változás, mert már más célpontokat is lehet nekik javasolni, mint a versailles-i kastély, a Louvre és az Eiffel-torony. Az Ile-de-France régió mégiscsak nagyon gazdag látványosságokban

– idézte a lap Valérie Pécresse-t, a régió elnökét, volt minisztert.

A párizsi agglomeráció célja, hogy a következő években ötmillióra növekedjen a Kínából érkező látogatók száma, s ehhez a francia vízum könnyebb megszerzésével, valamint a közbiztonság javításával kíván a régió hozzájárulni. Az elmúlt években ugyanis kínai turistabuszok ellen több támadás is történt, miután köztudott, hogy a kínai turisták előszeretettel hordanak magukkal készpénzt, illetve vásárolnak luxusmárkájú árucikkeket.

Az Atout France adatai szerint egy kínai turista átlagosan 1500 eurót költ el Franciaországban, nagyon takarékosodnak a szálláson és az étkezésen, de többet költenek el vásárlásra más nemzetiségű turistáknál. Összességében elmondhatjuk, hogy 1.) Franciaországot a turizmus nevű bizniszben nem lehet megverni, 2.) nagyon úgy fest, hogy a jövő japán turistái a kínai turisták.

Ez is érdekelhet:

(Forrás: MTI)

Megjelent a legújabb Roadster magazin!
Ismét egy magazin azoknak, akik szerint nem arra születtünk, hogy a négy fal között üljünk, akik szerint az élet olyasmi, amit nagykanállal kell fogyasztani és amiből sosem lehet elég. 170 oldalnyi friss, színes és energiával teli kontent felfedezőknek, kalandoroknak, inspirációt keresőknek mindarról, ami miatt érdemes nekivágni a világnak. Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom