Erre a helyre biztosan benézünk, ha már nem bírjuk tovább Sanghaj pörgését

Sanghajban kis túlzással nagyítóval kell keresnünk az olyan helyet, amelyik nem rohan, ez az egyszerre üzlet, étterem, teázó és bár pont ilyen.

– "A tulajdonos azt szerette volna, ha olyan helyet alkotunk ebben a rendkívül pörgős és lüktető városban, ahol lelassulhatunk, lenyugodhatunk picit" – mondja az Office Coastline építészeti iroda projektfelelőse a Sanghajban megnyitott Genshangról.

Lényegében egy lifestyle-brandről van szó, amely a belvárosban található Madang Road egyik komplexumának első emeletén kapott helyet összesen százkilencvennyolc négyzetméteren, és egy-egy üzletet, teabárt, éttermet és szalont egyesít. Méghozzá – szándékosan – ebben a sorrendben: ahogy belépünk, előbb nézelődhetünk az üzletben, aztán megkóstolhatjuk a teáikat, utána jöhet egy remek ebéd az étteremben, majd levezetésként mondjuk koktélozás a lounge-ban.

Mindezt nyugodtan, ráérősen.

Melegséget, kedvességet és előkelőséget áraszt a helyiség enteriőrje, amely jóval bensőségesebb a bevásárlóközpontok megszokott egyhangúságához képest. Kőburkolatú pulttal díszített bárja és a levegőből lelógó rézcsöves lámpái egy kis indusztriális hatást csempésznek ide (a réz mint dizájnelem több helyen is feltűnik),

de az egyedi kialakítású, cukornádból készült székei és a szintén nádból eszkábált üveges szekrényei révén maradt némi ízelítő a klasszikus ázsiai védjegyekből is.

Ami a kínálatot illeti, az üzletben – leginkább női – ruházati termékeket és otthoni kiegészítőket vásárolhatunk, a teabárban pedig a legjobb kínai teák közül választhatunk – legalábbis nappal, mert esténként komolyra fordul a dolog, és koktélokat szolgálnak fel. A hatalmas ablakaival pazar utcai panorámát kínáló éttermi rész mondható a hely központjának, ahol munkaebédeket, rendezvényeket és megbeszéléseket lehet tartani.

Ha legközelebb arrafelé járunk, mindenképp betérünk egy teára, mert nem muszáj állandóan sietni valahová.