A Gere család hét generáció óta készít borokat, a kilencvenes évek elején mégis mindent a nulláról kellett kezdeniük. Attila azóta igazi birodalmat épített fel Villányban, és arról is gondoskodott, hogy a Kopár név hallatán még a laikusok is felkapják a fejüket. Miközben a hetvenöt hektáros birtok mellé szálloda és étterem épült, felnőtt a következő generáció, és bekapcsolódott a borászat vérkeringésébe. Most úgy tűnik, ők már nem csak a borkészítésben lesznek sikeresek.
Attila lánya, Andrea húsz évvel ezelőtt még nem gondolta, hogy a borászatban fog kikötni. Miközben a család már korán vendéglátós irányba próbálta terelni, ő inkább gimnáziumba, majd főiskolára ment, és közgazdász lett. A száraz pénzügyi tanulmányok mellett aztán mégis elkezdett a borok felé kacsintgatni – elvégezte az összes akkor létező boros képzést Budapesten, és hamar rájött, hogy ez az irány nagyon is tetszeni fog neki.
Közben egyre jobban kellett otthon is a segítség: borleírásokat fordított, weboldalt szerkesztett, kóstolókat tartott.
"Rengeteg emberrel találkoztam, inspirált a közeg, beszippantott a boros világ" – meséli.
2003-ban aztán a fővárost vidékre, az aszfaltot szőlőre, a pénzügyi karriert pedig a családi borászatra cserélte. Szép lassan egyre több feladatot átvett a szüleitől, amiben a Kaliforniai Egyetem bormarketing képzése hatalmas lökést adott.
Amerikából hazatérve úgy érezte, megváltja a világot – és a család támogatta is, hogy optimalizálja a folyamatokat a borászatnál. Szép lassan megváltozott a pincetúrák forgatókönyve, a kóstolótermet elkezdték boltként is használni, sok egyedi, logózott terméket készítettek, ami akkoriban itthon még nem volt divat.
Bár borász hivatalosan sosem lett, Londonban elvégezte az egyik legnevesebb borszakmai képzést, a WSET diplomakurzust, ami új távlatokat nyitott. Többek között ennek köszönhető a változás, amin a Gere borok az elmúlt tíz évben keresztül mentek.
"Már egészen mást tekintettem nagy bornak, és ez segített, hogy a saját borászatunk stílusa is finomodjon" – mondja Andrea.
A család nyitott volt a változásra, és ebben a jó apa-lánya kapcsolat is segített. Az elmúlt huszonöt-harminc évben a pincészet teljesen organikusan fejlődött, és bár az új borok mögött mindig akadt mondanivaló, a címkékben és a megjelenésekben semmi tudatosság nem volt. Az utóbbi időben Andi már úgy próbálta összeválogatni a borokat a kóstolókra, hogy azok a címkékben is passzoljanak.
Ő volt az, aki a női finomságot beépítette a borászat mindennapjaiba, számára a belső balansz és a külcsín egyensúlya ugyanolyan fontos. Ezért is döntöttek úgy, hogy több évtized után a borászat címkéit újraszabják Unger Zsolt és csapata segítségével. A kiindulópont egyértelmű volt: ahogy a borászatban eltávolodtak a rusztikus és robusztus vonaltól, és áthelyezték a hangsúlyt az eleganciára, úgy a címkéken is ugyanezt szeretnék viszontlátni.
Egy év távlatában úgy tűnik, a revízió sikeres volt: a Gere borok ugyanolyan felismerhetőek, mint korábban, mégis sokkal kifinomultabb és modernebb képet festenek.
Erre a változásra egyébként már csak azért is szükség volt, mert időközben a teljes birtok bioművelésre állt át, ami több mint hetven hektáron nem kis feladat. Bár nem árasztották el a médiát "Gere bioborok" típusú hirdetések, a villányi pincénél már 2010 óta vegyszermentesen dolgoznak, a 2014-es szürettől hivatalosan is bio a teljes ültetvény.
"Az első a jó bor. Ha ezt el tudod érni organikus műveléssel, akkor bravó. Ha viszont nem jó a bor, már a sztorira sem vagyok kíváncsi" – magyarázza Andrea, miért nem kürtölték világgá, hogy más borászatokhoz hasonlóan ők is bio borokat készítenek.
Miközben arra koncentráltak, hogy az organikus gazdálkodásról minél többet tanuljanak, és a borok stílusát finomhangolják, a háttérben egy másik komoly folyamat is elkezdődött: kozmetikumokat kezdtek fejleszteni.
Az origó, persze, itt is a szőlő, egész pontosan a szőlő héja és magja, amiből hosszú évek óta, saját technológiával készítenek mikroszemcséjű őrleményt és olajat. Hogy ezek a termékek milyen jó hatással vannak a szervezetre, ők is régóta tudták és tapasztalták, de Andreának egy spanyol nyaraláson vált világossá, hogy a mag pozitív hatását külsőleg alkalmazva is kifejti.
Nem sokkal később már saját szállodájukban is hasonló krémeket kevertek, a törzsvendégek visszajelzései pedig pozitívak voltak.
"Egyre több vendégünk szeretett volna haza is vinni a kezeléseken és masszázsokon használt olajokból, krémekből, én mégis csak kicsiben gondolkoztam. Aztán rájöttem, hogy a férjemnek igaza van: ha csinálunk valamit, azt csináljuk jól" – emlékszik vissza Andrea.
Egy hosszú, közel hároméves folyamat kezdődött el 2016-ben, aminek első és legfontosabb lépése volt megtalálni a megfelelő partnert a termékfejlesztéshez. Több hazai és külföldi céggel is találkoztak, végül Svájcban találták meg az ideális csapatot.
Annyira ismeretlen terep volt ez számukra, hogy egzakt üzleti terv készítésére esélyük sem volt. Mégis, annyira komolyan gondolták az egészet, hogy bevállaltak egy nagyobb lépést, és talán félig-meddig nem is tudatosan, de egy nemzetközi kozmetikai brand építésébe kezdtek.
Persze azt Andrea is tudja, hogy profi segítség nélkül nem ment volna – a svájci partner mellett egyik barátnője ajánlására Dr. Sinka-Pálinkás Rita bőrgyógyászt is bevonták a folyamatba. Az arculati dizájn pedig – Andrea Gere Skin Care – a borászat címkéihez hasonlóan Unger Zsoltékhoz köthető, akiknek az elmúlt évtizedben olyan márkák vérfrissítését köszönhetjük, mint a Bortársaság, az Ilcsi vagy a Libri.
Andreáék első termékcsaládja a Grapelove nevet kapta, és három fő összetevőre épít: a szőlőmagolajra, a szőlőmagőrleményre és a kékszőlő őssejtjére.
Az öt termékből álló termékcsaládról a szakmabeliek sokáig tudnának mesélni, mi inkább a száraz tényekre hagyatkozunk: a Grapelove lefedi a teljes arcápolási rutint, hiszen az arcradírtól a fiatalító szérumon át az éjszakai krémmaszkig minden fázisra kínál megoldást.
Ritka, hogy egy magyar márka már a kezdetekkor prémiumként érkezik a köztudatba, de Andreáék kozmetikai márkája minden részletében hozza a legnagyobbaktól elvárt színvonalat. A termékek jelenleg a márka saját webshopjában kaphatók, de már folynak a tárgyalások azokkal a lehetséges külföldi partnerekkel is, akiket elsősorban a borászat kapcsolatrendszerén keresztül értek el.
És hogy mi az, amit maga Andrea is profitált néhány nagyszerű terméken túl?
"Rengeteget tanultam a türelemről, és hogy mennyire összetett egy ilyen fejlesztési folyamat. Volt olyan termék, amit tizenötször küldtünk vissza Svájcba, de az sosem volt kérdés, hogy csak a legjobbat fogadjuk el."
(Fotók: Gere Borászat, Hirling Bálint, Surányi Miklós)
szépségipar | gere andrea skin care | borászat | kozmetikum | gere
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!