Ez történik, ha egy japán virágművész és egy tizennyolc éves skót whisky találkozik

A Glenmorangie új, limitált kiadású csomagolását Makoto Azuma virágművész tervezte, gyökeresen szembemegy mindazzal a sötét, komor hangulattal, ami egy single malt skót whiskyről eszünkbe jutna.

Dr. Bill Lumsden, a Glenmorangie kreatívigazgatója a Travel + Leisure-nek úgy fogalmazott: mindig is meg akarta változtatni a tizennyolc éves single maltot, mert az szerinte túlságosan nehéz és sherryközpontú. Sokkal inkább arra vágyott, hogy a tízéves whiskyjük nagytestvére legyen, amely komplexitást és finomságot mutat, de egy kicsit testesebb is a fiatalabbnál.

Az italt tizenöt évig érlelték ex-bourbon hordókban, majd egy adagot Oloroso sherryhordóba töltöttek, ahol további három évet töltött.

Végül az italokat tizennyolc év után egyesítették, hogy létrejöhessen ez a lenyűgöző single malt.

Az eredmény egy mélyarany színű whisky lett, amelynek illatában virágos jegyek, valamint szárított gyümölcsök, dió, karamell, vanília és méz jelenik meg. Hatalmas kihívás volt azonban számukra, hogy megtalálják azt a partnert, aki leginkább el tudja mesélni ennek a különleges whiskynek a történetét.

Egészen Japánig utaztak, ahol Makoto Azumát bízták meg a feladattal. Makoto lenyűgöző viráginstallációiról ismert, különleges megoldásokat választ ahhoz, hogy a virágok szépségeit minél tovább megőrizze. A virágművész a whiskykóstoló során felismerte az italban megbújó virágjegyeket, mely inspirációt adott számára, úgy érezte, a whisky a szájában szabályosan táncra kel. Így született meg Dancing Flowers of Glenmorangie című remekműve.

A virágszobor közel száz különböző típusú élő virágból készült, a lebegő szirmok pedig élettel és mozgással töltötték meg a kompozíciót. Erről a csodálatos alkotásról készült fényképek díszítik a whisky ajándékdobozát és üvegét, mely 140 dollárért, azaz nagyjából 43 ezer forintért vásárolható meg a Glenmorangie webáruházában.

(Forrás: Travel + Leisure, fotók: Glenmorangie)

üveg | japán | virág | skót whisky | installáció

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom