Vízválasztónak bizonyult a 2017-es esztendő a Grand Seiko történetében, ugyanis a Seiko védőszárnyai alól kibújva saját márkaként boldogul már az órák piacán. A változás a gyártásban is visszaköszön, mert egy ideje technikailag egyedülálló módszerrel szerelik össze a csuklóra valókat Japánban.
A művelet az ország északi részén található Morioka városában, a Shizuku-ishi Watch Studióban történik, melyet alighanem jól ismernek a Seiko-hívek. Azt viszont talán kevesebben tudják, hogy a modellek közül saját otthonnal bír a Spring Drive Grand Seiko kollekciója is, amit a festői környezetben fekvő Shiojiriben gyártanak.
Precizitás, pontosság, kényelem és minőség – a kezdetektől ezek a tulajdonságok jellemzőek a Seiko termékeire.
A legfinomabb részletekig kidolgozott Spring Drive modellek 1999-ben jelentek meg a piacon, igaz, hosszú és nehéz fejlesztési folyamat vezetett odáig.
A Grand Seiko valamennyi modelljét a Micro Artist Studio mesterének, Nakazava Josifusának a felügyeletével készítik.
A japán óragyártás egyik legismertebb művésze általa gründolt szorgos kis csapat egy technikailag és esztétikailag is a legmagasabb szintű műhelyben szereli össze kézzel a termékeket.
A precizitást és koncentrációt igénylő munkára golfozással felkészülő mester alapfilozófiája szerint egy órának elsősorban szépnek és tartósnak kell lennie, hogy a következő generációnak ne nagyon legyen gondja az esetleges javítással, valamint képes legyen megőrizni az értékét, hogy tulajdonosa továbbadhassa a gyermekének, netán az unokájának.
Egy igazi japán órát viselni pedig olyan, mintha éreznénk az idő természetes, lassú áramlását.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: hodinkee.com)
Seiko | grand seiko | japán | óra
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!