Hagyományos vs. gourmet - Hol és mit ehetünk szilveszterkor?

Akár étteremben étkezünk, akár otthon főzünk, jó, ha tisztában vagyunk vele, hogy milyen hozzávalókat szabad választanunk és mely szilveszteri ételek vannak a tiltólistán. A szilveszteri menü többnyire olyan alapanyagokból áll, melyek a népi hiedelmek szerint szerencsét, bőséget és gazdagságot hoznak. Ide tartozik a sertéshús és a malac motívum is, mivel a hiedelem szerint a röfi kitúrja orrával a földből a szerencsét. A lencse és a hozzá hasonló kerek szemű hüvelyesek fogyasztása újév napján pénzt hoz a házhoz, nem úgy, mint a szárnyasok, a vadak és a halak, hiszen ezek az állatok elrepülnek, elfutnak vagy épp elúsznak a szerencsénkkel.

Vészesen közeleg a szilveszter és bár ez az ünnepünk - a karácsonnyal ellentétben - elsősorban nem az étkezésekről szól, éhen maradni senki sem szeretne. Ráadásul a szilveszteri vacsora és az újévi ebéd körül többféle hiedelem kering, így nem árt, ha tudjuk, hogy hol és mit ehetünk szilveszterkor.

Hagyományos

A hagyományos szilveszteri vacsora menü mindössze néhány fontos ételből áll, azok elkészítéséhez viszont számtalan receptet találunk a szakácskönyvekben és az interneten. Nem hiányozhat a vacsora asztalról a sertéshús, amit magyar hagyományok szerint sült vagy virsli formájában fogyasztunk. Egyes térségekben szokás, hogy az emberek malac formájú tésztát ajándékoznak egymásnak, így kívánva sikerekben gazdag új esztendőt. Január 1-je nem múlhat el lencse nélkül, aminek hazánkban két népszerű elkészítési módja is van: a leves és a főzelék. Előbbit általában füstölt húsokkal gazdagítják, utóbbit pedig sült virslivel szokás tálalni.

Gourmet

Aki szakítana a hagyományokkal és inkább egy romantikus szilveszter lebeg lelki szemei előtt, annak egy éttermi élőzenés vacsora vagy egy szilveszteri gálavacsora lehet a tökéletes program. Egy ilyen est során a vendéglátóhelyek ugyancsak a jól ismert, szerencsét hozó alapanyagokat használják fel az ételsor elkészítéséhez, azonban a hagyományos fogások egy kicsit újragondolva kerülnek a tányérra. Sok nívós szilveszteri vacsora budapesten kerül megrendezésre, ám vidéken is vannak olyan vendéglátóhelyek, amelyek színvonalas szilveszteri vacsora menü kidolgozásával kedveskednek vendégeiknek.

(Szponzorált tartalom)

pr

A kávéházi minőség otthon is garantált

Íme a matcha egészségügyi előnyei

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”