Miért tűnik el ez a kényelmi funkció a repülőkről?

Volt idő, amikor a hátradönthető szék meglehetősen elterjedtnek számított a gépeken. Ennek a korszaknak azonban úgy tűnik, vége.

De miért iktatják ki a gyártók egyre inkább ezt az opciót? Nem az utasok közötti konfliktusok számítanak az első számú oknak, de ezek is közrejátszhatnak.

Sokkal fontosabb szempont a költséghatékonyság: egyrészt kevesebb dolog romolhat el a széken, ami nem hátradönthető, így nem kell számolni az ellenőrzési és javítási kiadásokkal. Másrészt spórolni lehet azon is, hogy az említett funkciót nélkülöző ülőhelyek könnyebbek, így maga a gép is könnyebb lesz, ami az üzemanyagfogyasztásban is megmutatkozik.

A pehelysúlyú repülőülések manapság nem nyomnak többet tíz kilónál. Aztán ott van persze az a szempont is, hogy nem foglalja le a stewardessek kapacitását a székdöntésen összevesző utasok lenyugtatása.

A nem hátradönthető, vagyis eleve döntött ülésekkel, melyek támláját valahol a teljesen álló és a kissé döntött közé állították be gyárilag, először a fapadosoknál találkozhattunk,

tőlük azonban a többi légitársasághoz is begyűrűzött a trend.

A hosszú távú járatokon ugyanakkor várhatóan maradnak a hátradönthető ülések, az ülésgyártók pedig újabb és újabb megoldásokat próbálnak találni arra, hogy az ember elférjen a helyén. Például elvékonyítják a háttámlát, vagy úgy helyezik át, hogy ne legyen a térdek útjában.

Persze, van olyan üzleti osztály is, ahol mindez egyáltalán nem probléma.

(Forrás: CNN, képek: Unsplash, Getty Images)

repülő | ülés | hátradönthető

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom