Újabb hazai sikernek örvendhetünk!
A Herz New York Coffee Roasters megnyerte a legrangosabb formatervezési díjának számító Coffee Design Award-ot.
A Herz Coffee két évvel a márka milánói World of Coffee 2022-es sikeres bemutatkozását követően, idén a június 27-29. között Koppenhágában rendezett World of Coffee 2024 show-n, a Roaster Village-ben mutatta be minőségi kávéit.
A Herz Coffee a Packaging kategóriában pályázott a környezetbarát, multifunkciós fémdoboz csomagolásával, és végül haza is vihette a díjat.
A dizájn fontossága
A nagyszerű kávé egyet jelent a nagyszerű dizájnnal, és egyre inkább kritikus szerepet tölt be a kávékülönlegességek megkülönböztetésében. Talán még az eddiginél is nagyobb hangsúlyt fektetnek a kávézók a dizájnra: a törekvés, hogy megkülönböztessék a különleges kávézókat az 1990-es évek "Central Perk/kávézó" hangulatától, az nagyrészt a márka, a megjelenés, és a csomagolás révén valósul meg. A kávéscsészék ma már életstílus-választások, a kávézókat az Instagramot szem előtt tartva tervezik, a csomagolást pedig konyhai díszként álmodják meg olyasvalamiként, amit nem dugunk el a szekrénybe.
A Coffee Design Awards – korábbi nevén a Design Lab Showcase –, a kávékülönlegességek dizájnjának bemutatására szolgáló platform. Az SCA(A) 2016-os atlantai Specialty Coffee Expo kiállításán debütált, akkor még csak a kávécsomagolásra összpontosítva, de azóta már az ivóedényekre, a terekre, és a márkaépítésre is kiterjed.
Egy apa-fia páros
A Herz New York Coffee Roasters mögött egy apa-fia páros áll, akik akár Budapesten, New Yorkban, vagy El Salvadorban járnak éppen, mindig a lehető legjobb minőségű kávé után kutatnak. A Herz Coffee tulajdonosai 2005 óta szakmai, üzleti és baráti kapcsolatban vannak el salvadori, guatemalai és costa ricai kávétermelő-ültetvények tulajdonosaival, így nem is meglepő, hogy általuk különleges és igazán első osztályú kávé kerül a magyar kávégépekbe.
2002-ben afféle passzióként a kávé iránti szenvedély motiválta az alapítókat. 2007-ben aztán Budapest belvárosában nyitottak egy kávézót is, amiről "Világmárka a Lánchíd lábánál" címmel jelent meg egy írás. A töretlen és kitartó munka eredménye a Specialty Coffee Association kitüntető díja.
A díjnyertes dizájn születése
A Herz New York Coffee Roasters alapítóinak, Áronnak és Palinak az ötleteit a Graphasel Studió tehetséges grafikusai váltották valóra. “A pörkölt kávéinkkal és kávékapszuláinkkal alapvetően az igényes, minőségi kávét kedvelőknek szeretnénk igazi kávéélményt nyújtani. A kávécsomagolások általában fekete, arany és piros színűek, mi marketingmegfontolásból döntöttünk a narancs szín mellett. Ez be is igazolódott. A Graphasel Studióval az elejétől jó volt az összhang és könnyű együtt dolgozni” – árulja el Pali.
“A csomagolás több szempontot testesít meg. Vizuálisan kecsegtető, környezetbarát és izgalmas egyszerre. Célunk az volt, hogy megragadjuk a figyelmet az üzletek polcain és megismertessük a filozófiánkat. Nem titkolt vágyunk volt egy olyan újrafelhasználható tárolót megálmodni, ami értéket teremt és előcsalogatja mindenki fantáziáját. A dizájnt több tényező kombinációja inspirálta, többek között a környezetbarát csomagolás jelenlegi trendjei, a minimalista esztétika és a kávékultúrához gyakran társított élénk színek. Hallgattunk az intuíciónkra, de bevontuk a környezetünket is; azok tudását és a vásárlóink visszajelzéseit. Örülünk, hogy sikerült ezt egy világrangú elismerésig eljuttatni”– zárják a büszke tulajdonosok.
A Herz Coffee most már számtalan helyen megtalálható és olyan partnerekkel büszkélkedhet, mint a Bortársaság, a W Budapest Hotel, a Dorothea Hotel Budapest, az Autograph Collection vagy a budai Franziska, a Páskom és a kecskeméti Bazsalikomos kert.
(Fotók: Herz Coffee)
elismerés | kávé | specialty | nemzetközi | Coffee Design Awards | díj
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!