Újabb hazai sikernek örvendhetünk!
A Herz New York Coffee Roasters megnyerte a legrangosabb formatervezési díjának számító Coffee Design Award-ot.
A Herz Coffee két évvel a márka milánói World of Coffee 2022-es sikeres bemutatkozását követően, idén a június 27-29. között Koppenhágában rendezett World of Coffee 2024 show-n, a Roaster Village-ben mutatta be minőségi kávéit.
A Herz Coffee a Packaging kategóriában pályázott a környezetbarát, multifunkciós fémdoboz csomagolásával, és végül haza is vihette a díjat.
A dizájn fontossága
A nagyszerű kávé egyet jelent a nagyszerű dizájnnal, és egyre inkább kritikus szerepet tölt be a kávékülönlegességek megkülönböztetésében. Talán még az eddiginél is nagyobb hangsúlyt fektetnek a kávézók a dizájnra: a törekvés, hogy megkülönböztessék a különleges kávézókat az 1990-es évek "Central Perk/kávézó" hangulatától, az nagyrészt a márka, a megjelenés, és a csomagolás révén valósul meg. A kávéscsészék ma már életstílus-választások, a kávézókat az Instagramot szem előtt tartva tervezik, a csomagolást pedig konyhai díszként álmodják meg olyasvalamiként, amit nem dugunk el a szekrénybe.
A Coffee Design Awards – korábbi nevén a Design Lab Showcase –, a kávékülönlegességek dizájnjának bemutatására szolgáló platform. Az SCA(A) 2016-os atlantai Specialty Coffee Expo kiállításán debütált, akkor még csak a kávécsomagolásra összpontosítva, de azóta már az ivóedényekre, a terekre, és a márkaépítésre is kiterjed.
Egy apa-fia páros
A Herz New York Coffee Roasters mögött egy apa-fia páros áll, akik akár Budapesten, New Yorkban, vagy El Salvadorban járnak éppen, mindig a lehető legjobb minőségű kávé után kutatnak. A Herz Coffee tulajdonosai 2005 óta szakmai, üzleti és baráti kapcsolatban vannak el salvadori, guatemalai és costa ricai kávétermelő-ültetvények tulajdonosaival, így nem is meglepő, hogy általuk különleges és igazán első osztályú kávé kerül a magyar kávégépekbe.
2002-ben afféle passzióként a kávé iránti szenvedély motiválta az alapítókat. 2007-ben aztán Budapest belvárosában nyitottak egy kávézót is, amiről "Világmárka a Lánchíd lábánál" címmel jelent meg egy írás. A töretlen és kitartó munka eredménye a Specialty Coffee Association kitüntető díja.
A díjnyertes dizájn születése
A Herz New York Coffee Roasters alapítóinak, Áronnak és Palinak az ötleteit a Graphasel Studió tehetséges grafikusai váltották valóra. “A pörkölt kávéinkkal és kávékapszuláinkkal alapvetően az igényes, minőségi kávét kedvelőknek szeretnénk igazi kávéélményt nyújtani. A kávécsomagolások általában fekete, arany és piros színűek, mi marketingmegfontolásból döntöttünk a narancs szín mellett. Ez be is igazolódott. A Graphasel Studióval az elejétől jó volt az összhang és könnyű együtt dolgozni” – árulja el Pali.
“A csomagolás több szempontot testesít meg. Vizuálisan kecsegtető, környezetbarát és izgalmas egyszerre. Célunk az volt, hogy megragadjuk a figyelmet az üzletek polcain és megismertessük a filozófiánkat. Nem titkolt vágyunk volt egy olyan újrafelhasználható tárolót megálmodni, ami értéket teremt és előcsalogatja mindenki fantáziáját. A dizájnt több tényező kombinációja inspirálta, többek között a környezetbarát csomagolás jelenlegi trendjei, a minimalista esztétika és a kávékultúrához gyakran társított élénk színek. Hallgattunk az intuíciónkra, de bevontuk a környezetünket is; azok tudását és a vásárlóink visszajelzéseit. Örülünk, hogy sikerült ezt egy világrangú elismerésig eljuttatni”– zárják a büszke tulajdonosok.
A Herz Coffee most már számtalan helyen megtalálható és olyan partnerekkel büszkélkedhet, mint a Bortársaság, a W Budapest Hotel, a Dorothea Hotel Budapest, az Autograph Collection vagy a budai Franziska, a Páskom és a kecskeméti Bazsalikomos kert.
(Fotók: Herz Coffee)
kávé | díj | specialty | Herz New York Coffee Roasters | Coffee Design Awards
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!