Close
Highlights of Hungary – Az ügy, és akik mögötte állnak

Highlights of Hungary – Az ügy, és akik mögötte állnak

Remete Tibor, a Highlights of Hungary platform alapítója Turcsányi Szabina projektvezetővel hetedik éve építi hazánk értékteremtő közösségét. A Super Channel kommunikációs ügynökség kiemelt projektje olyan társadalmi innovációs kezdeményezés, amely kategóriákat elmosva mutatja be azokat, akikre valóban érdemes Magyarországon odafigyelni.

– “A Madách tér Prima Primissimája” – ilyen tömören még nem hallottam összefoglalni a Highlightsot, bár talán kissé pontatlan.

Remete Tibor:  A kezdetek kezdetén valóban lokálpatrióta volt a projekt, hiszen akkor még főleg a dizájn állt a fókuszban. Az elmúlt években azonban tudatosan törekszünk arra, hogy minél több vidéki ötlet vonódhasson be.

Turcsányi Szabina: – Azért nem véletlen, hogy nem Highlights of Budapest a nevünk. Aki értő figyelemmel követ bennünket, tudja, hogy mindig is voltak vidéki jelöltek, és nagyon hálásak voltak mind ők, mind pedig a követőik, támogatóik, évről évre beszavazva ezeket a történeteket az élmezőnybe.

Ugyanakkor igaz, hogy az emberek gyakran nehezen értelmezik a sok hazai díj fényében a Highlightsot, hiszen a mi gyűjtésünk ereje éppen az, hogy kategóriák nélkül gyűjtjük a példaértékű teljesítményeket.

Nálunk a bencések mellett ott van a neurobiológia is. Ez a dolog valódi értéke és szépsége.

– A kommunikációs szakmát gyakran vádolják azzal, hogy csak kizsákmányol, ehhez képest ti, a vállalkozásotok mindennapjai mellett egy olyan platformot működtettek, ami kitartóan emeli a magasba az értékek zászlóját.

Szabina:  Előbb volt a cél, mint a modell.

Tibor:  Magunknak generáljuk az innovációt. Mi elkötelezetten hiszünk abban, hogy Magyarország egy jó hely. Nyilván egy ilyen pozitív ügyért harcolni is jó érzés. Ugyanakkor ez a törekvés nem jár azonnali konverzióval. Reméljük, hogy ezt a kurátorokon és jelölteken kívül a szakma, sőt, a piaci szereplők is egyre inkább megértik. Nehéz ezt elhelyezni az átlagos koordináta-rendszerben, mi olyan biztató történeteket és életműveket szeretnénk prezentálni, amik mindkét fél számára hosszútávú kapcsolatot jelenthetnek, egyfajta konzisztens építkezést, igazi win-win szituációt adhatnak.

– Sok új, menő partnert látok már az oldalatokon.

Szabina: – A “sok” azért extrán erős túlzás. Bízunk benne, ha lassan is, de talán be fog érni a purpose orientált márkakommunikáció, amelyben nem elsődlegesen a számok mellé csatlakoznak be a döntéshozók, hanem még a CSR kampányokon is túlmutatva, valós társadalmi felelősséget vállalva állnak be ügyek mellé. Ha már reklámszakmai kifejezésekkel címkézünk, akkor Creating Shared Value, azaz a közös értékteremtés a cél. Sajnos még messze nem tartunk ott, hogy a Highlights modell finanszírozása megoldott legyen, tulajdonképpen egy cipőben járunk a civil szervezetekkel, akiket egy bizonyos szintig hajt a szenvedély és tenni akarás, de ha nem kapnak időben rendszerszintű támogatást, akkor ép ésszel szinte lehetetlen benne maradni ezekben a vállalásokban. Kifejezetten nehéz itthon a helyzet egy ennyire sokrétű szemléletformálás mellé megtalálni az elkötelezett partnereket, éppen ezért különösen hálásak vagyunk azoknak a piaci szereplőknek, akik a progresszív szemléletet bevállalva elsőkként csatlakoztak hozzánk. A médiapartnereink tekintetében pedig kivétel nélkül olyan szereplőkkel kapcsolódtunk össze, akik zsigerileg érzik és értik a média súlyát ennek a szemléletformálásnak a mechanizmusában.

Tibor: – Arról nem is szólva, hogy a storytelling típusú kommunikáció évek óta a reklámipar egyik húzója. A márkák élnek-halnak az olyan valós történetekért, amik felemelnek, inspirálnak, és valahogyan rá tudnak csatlakozni a saját üzenetükkel. Nincs még egy olyan társaság itthon, aki ennyire koncentráltan csokorba szedi ezeket itthon. Mondj még egyet, ahol egy kánonban jelenhetne meg a veresi paradicsom és a Müpa Wagner-napok sorozata.

– Nem tudok nem politikai párhuzamot vonni. Mintha a baloldalnak túl jobboldalinak, a jobboldalnak meg túl baloldalinak tűnnétek.

Szabina:  Igyekszünk ezt nem hátrányként, hanem előnyként, erőként megélni.

Tibor:  Ha valamire, akkor arra vagyunk a legbüszkébbek, hogy a Highlights of Hungary az elmúlt évek során olyan híd platformmá nőtte ki magát, amelynek függetlensége és hitelessége megkérdőjelezhetetlen bármilyen oldalról, és nézetekkel is közelítjük. Még csak messze sem kell menni, elég a kurátoraink névsorát végigtekinteni az elmúlt hét évünk során, s bár ha parázs viták vannak is – például a konszenzusos kurátori díj hajnalba nyúló érvelése során –, de asztalt nálunk még senki sem borított, mert egy közös ügy hajt bennünket: az értékteremtés.

Szabina: – Az sem véletlen, hogy olyan ritka flow-élményt hoz a díjátadónk, ahol nincs az az ember az este végére, akit ne találna el a “Magyarország – bármi történjék is – egy klassz hely” érzése. Itt felismerjük azokat az értékeket, amelyek mellett a hétköznapok során mindannyian elsuhanunk, s ez óriási erőt tud adni mindannyiunk számára.

– Mármint annál többet, hogy érdekes figurákat és akciókat díjaztok?

Szabina: – Sokkal több van ebben még.

Tibor: – Van egy víziónk, ami túlmutat azon, hogy öt perc hírnevet biztosítunk a szereplőinknek. A Highlights egy olyan exkluzív társaság, ahol nyitott fülekre találsz az ötleteiddel. Nem egyszerű networkingről beszélek, hagyjuk az üres smúzolást. A Highlights egy társadalmi innovációs platform, aminek a hálózata, ha jól működtetjük, olyan eredményekre képes, ami valódi hatással tud lenni nemcsak a közérzetünkre, de akár szociálisan és gazdaságilag is olyan kapcsolódásokat teremthet meg, éppen a diverzitása és interdiszciplinaritása által, ami egyedülálló megoldásokat hozhat kérdésekre, problémákra vagy célkitűzésekre.

 
Olyan érzésem van, hogy a Highlights egyfajta lenyomata az évnek. 2019-ben sok szó esett a kórházak helyzetéről, az év végén pedig abszolút hot topikká váltak a színházak nehézségei.

Szabina: – Ez egy vállaltan szakmai, de szubjektív lista a kurátorok jelölése által. Azonban a közönségszavazás valóban korlenyomatként összegzi a gyűjtést, hiszen lecsapódnak azok a témák, amelyek az adott évben a nagyközönséget a leginkább foglalkoztatják. Idén az elmúlt évekhez képest érezzük az egészségügy, azonbelül is az orvostudomány és azonbelül az innováció fókuszát – mindazok ellenére, amit hétköznapi szinten az egészségügyben tapasztalunk –, mellette pedig a kulturális események erőteljesebb jelenlétét is. Ebben a tekintetben kíváncsian várjuk idén is a közönségszavazás eredményét.

Tibor: – Ezt is kétféle módon lehet felfogni, a Highlights of Hungary feladata azonban a felemelés, hogy rávilágítson arra, mennyi tettre kész ambíció vesz bennünket körül, utat törve magának akár – az egyébként mindenhol felmerülő – nehézségek ellenére is. Mi ezt szeretnénk megmutatni. Merítsen belőle inspirációt, erőt más is!

Ismerkedj meg a Highlights of Hungary értékteremtő véleményvezéreivel, és szavazz te is 2019 izgalmas és kreatív hazai kezdeményezései közül a számodra legszimpatikusabbra itt!

Ez is érdekelhet:

(Fotók: Kőrösi Tamás)

A kaland folytatódik
Megjelent a Roadster magazin második nyomtatott kiadása, amelyben ismét olyan történeteket gyűjtöttünk össze, amelyek minket is folyamatosan inspirálnak. Szerintünk szebb lett, mint az első szám, reméljük, neked is tetszeni fog. Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom